ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεσαία τάξη της Κίνας αγοράζει μέσω Διαδικτύου

Η μεσαία τάξη της Κίνας αγοράζει μέσω  Διαδικτύου

Oσο αυξάνονται τα ατομικά εισοδήματα στην Κίνα τόσο οι καταναλωτές αυξάνουν και τις αγορές σε εισαγόμενα αγαθά. Αλλά σήμερα, πλέον, καθώς δείχνουν ανυπόμονοι να αποκτήσουν τα τελευταίας κοπής προϊόντα, και μάλιστα σε καλύτερες τιμές, μπορούν να το κάνουν απευθείας από τους ξένους λιανεμπόρους και προμηθευτές με το κλικ του ποντικιού ή το «σάρωμα» της οθόνης.

Το διασυνοριακό εμπόριο το 2015 ανέρχεται στα 259 δισ. γουάν, δηλαδή 40 δισ. δολάρια, και αυτό αντιστοιχεί στο 6% και πλέον του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου για τις ανάγκες των καταναλωτών. Σε ετήσια βάση το εμπόριο αυτό μεταξύ καταναλωτών και λιανεμπόρων/προμηθευτών αυξάνεται με ρυθμό 50% και άνω. Τα σχετικά αναφέρονται σε έρευνα της εταιρείας επιχειρηματικών συμβούλων McKinsey.

Ο μεγαλύτερος όμιλος διαδικτυακού εμπορίου της Κίνας, ο Alibaba, διατηρεί και τον μεγαλύτερο ιστότοπο συναλλαγών, τον Alibaba Tmall. Επιπλέον δημιούργησε και έναν παγκοσμίου βεληνεκούς ιστότοπο τον Tmall Global, κίνηση την οποία έχουν ήδη κάνει μικρότεροι ανταγωνιστές του Αlibaba και νεοφυείς εταιρείες. Επιπλέον, και ο κολοσσός και ηγέτης του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, Amazon, ολοένα και περισσότερο καθιστά έντονη την παρουσία του στην Κίνα. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι οι οποίοι λειτουργούν υπέρ της εξάπλωσης του διαδικτυακού εμπορίου, όπως το ότι οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες, που ανήκουν στη μεσαία και την ανώτερη τάξη στην Κίνα, αναζητούν να αγοράσουν ρούχα και αξεσουάρ και ηλεκτρονικές συσκευές, οι οποίες ακόμα δεν διατίθενται στην αγορά τους.

Αναζητούν προσφορές

Τους ενδιαφέρουν επιπλέον οι προσφορές που σε άλλες περιπτώσεις δεν μπορούν να εντοπίσουν. Πάντως, αυτά τα εισαγόμενα προϊόντα πολλές φορές είναι ακριβά. Παραδείγματος χάριν, παιδικές τροφές από υπεράκτιες αγορές, τις οποίες συνηθίζουν να αγοράζουν οι πλούσιοι Κινέζοι γονείς, κοστίζουν ίσως και διπλάσια από τις αντίστοιχες σε Ευρώπη ή ΗΠΑ. Ακόμα οι αγοραστές προϊόντων από το διαδίκτυο αισθάνονται κάποιου βαθμού ασφάλεια στις διασυνοριακές συναλλαγές, δεδομένου ότι αποφεύγουν τα ψευδεπίγραφα προϊόντα, τα οποία συχνά δίνουν την εντύπωση πως προέρχονται από διεθνείς εταιρείες. Συνήθως η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού γίνεται ευκολότερα σε μικρότερα αστικά κέντρα στην Κίνα και σε αγροτικές περιοχές.