ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρονιά ανάκαμψης για τον αθηναϊκό τουριστικό προορισμό το 2014

25soik5akr

Φως στο τούνελ βλέπουν οι ξενοδόχοι της Αθήνας για τον τουρισμό της πρωτεύουσας φέτος, έπειτα από μια μακρά περίοδο πτωτικής πορείας.

«Το 2014 υπάρχουν οι δυνατότητες να αποτελέσει τη χρονιά της ανάκαμψης για τον αθηναϊκό προορισμό υπό την προϋπόθεση διατήρησης της πολιτικής σταθερότητας και κοινωνικής ειρήνης», αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού, Αλέξανδρος Βασιλικός. Οπως σημειώνει, πέρυσι σημειώθηκε αύξηση σε μονοψήφιο ποσοστό στον τζίρο των ξενοδοχείων της Αθήνας έπειτα από σωρευτική πτώση άνω του 35% που σημειώθηκε από το 2008. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα η «Κ», η Αθήνα δεν κατάφερε σε επίπεδο αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό να περάσει σε θετικό έδαφος το 2013. Τα προσωρινά στοιχεία της ΥΠΑ δείχνουν ότι ο αριθμός των αφίξεων από το εξωτερικό στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών μειώθηκε κατά περίπου 2% φθάνοντας σε 4.046.886 έναντι 4.131.230 που ήταν το 2012. Παράλληλα, ο αριθμός των αφίξεων εσωτερικού μειώθηκε κατά 4,6% πέρυσι φθάνοντας σε 2.202.935 έναντι 2.308.442 το 2012.

Προσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά της αγοράς ο κ. Βασιλικός επισημαίνει ότι λόγω της πτώσης της ζήτησης τα ξενοδοχεία έχουν μειώσει σημαντικά τις τιμές. Πτώση των διανυκτερεύσεων σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια από την ελληνική και κυπριακή αγορά, αλλά και από παραδοσιακές ξένες αγορές όπως είναι η γερμανική, αγγλική και γαλλική. Επιπροσθέτως, υπογραμμίζει ότι κόστισε στον προορισμό ο περιορισμός της αεροπορικής συνδεσιμότητας. Παράλληλα, προσθέτει ότι από το 2008 έως το 2012 λόγω μιας σειράς αρνητικών γεγονότων μειώθηκε η ζήτηση για τη διοργάνωση συνέδριων και εκδηλώσεων στη πρωτεύουσα επηρεάζοντας την αγορά έως και τη φετινή σεζόν. Πάντως, από το 2015 φαίνεται ότι η Αθήνα μπαίνει εκ νέου στον χάρτη των προορισμών διοργάνωσης διεθνών συνεδρίων, καθώς ο κ. Βασιλικός διαπιστώνει αυξημένη ζήτηση η οποία ενισχύεται από τις δελεαστικές τιμές που προσφέρουν οι ξενοδόχοι σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς. Αχτίδα αισιοδοξίας χαρακτηρίζει και τη διαφαινόμενη τάση αύξησης του αριθμού μικρού βεληνεκούς εκδηλώσεων και από την εσωτερική αγορά.

Ως θετικά μηνύματα για την Αθήνα εκλαμβάνει την πρόθεση αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν τη συνδεσιμότητα του προορισμού και τη χωρητικότητα των πτήσεων αλλά και το γεγονός ότι εισέρχονται νέες κλίνες στην ξενοδοχειακή αγορά. Επιπλέον, υπογραμμίζει το ενδιαφέρον που καταγράφηκε από ξένους ομίλους για την αγορά του Αστέρα Βουλιαγμένης, αλλά και από ξένες αλυσίδες να διευρύνουν το χαρτοφυλάκιό τους στην Αθήνα, όπως για παράδειγμα έκανε η Starwood με την ένταξη του King George. Κατά το α΄ εξάμηνο του έτους θεωρεί ότι θα ενισχυθεί η ζήτηση λόγω των εκδηλώσεων που διοργανώνονται με αφορμή την ελληνική προεδρία στην Ε.Ε. Σε ό,τι αφορά την τουριστική προβολή, σημειώνει ότι απαιτούνται δράσεις για την τόνωση της ζήτησης όλο τον χρόνο και για την εναλλακτική προώθηση της Αθήνας ως παραθεριστικού προορισμού με την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου και των νησιών.