ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντονη παρουσία αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους

Εντονη παρουσία αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους

Εκρηξη αφίξεων και εντυπωσιακή αύξηση των προσφερόμενων αεροπορικών θέσεων συνθέτουν την εικόνα της φετινής θερινής περιόδου. Η ισχυροποίηση της Aegean Airlines μετά την εξαγορά της Olympic Air έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των προσφερόμενων θέσεων από και προς τη χώρα, ωστόσο η επέλαση των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών είναι αυτή που έχει δώσει τη μεγαλύτερη ώθηση. Τον Μάιο μάλιστα η Ελλάδα καταγράφηκε ως η χώρα με τα υψηλότερα ποσοστά αυξανόμενων πτήσεων στη Μεσόγειο, ενισχύοντας κατά 10% τις συνολικά προσφερόμενες θέσεις.

Παρά το γεγονός ότι ο Απρίλιος βρήκε την Aegean Airlines και την Olympic Air με ενισχυμένη αθροιστική επιβατική κίνηση 26% έχοντας μεταφέρει 751.347 επιβάτες, η αύξηση των θέσεων τον Μάιο οφείλεται κυρίως στις νέες πτήσεις της Ryanair και την ισχυρή παρουσία των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών στη χώρα και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Είναι γεγονός ότι πανευρωπαϊκά οι low cost εταιρείες επιχειρούν να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς από τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπήρξε η Ισπανία όπου οι χαμηλού κόστους εταιρείες «εκθρόνισαν» την Iberia, η οποία διατηρεί πλέον μερίδιο μόλις 15% της ισπανικής αγοράς. Δύο από τις πιο γνωστές χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, η Easyjet και η Ryanair, «επιτέθηκαν» και στην Ιταλία με αντίπαλο την Alitalia, η οποία όμως βρίσκεται σε κακή οικονομική και επιχειρησιακή κατάσταση, χωρίς να αποτελεί πολύ ισχυρό αντίπαλο. Εκτός παιχνιδιού δεν θα μπορούσε να μείνει και η χώρα μας, ιδιαίτερα την περίοδο που ενισχύεται σημαντικά η τουριστική κίνηση της Ελλάδας. Ωστόσο οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ισχυροποιημένο πλέον παίκτη στην Ελλάδα, την Aegean Airlines με τη θυγατρικής της Olympic Air, οι οποίες διαθέτουν μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 35%, τη στιγμή μάλιστα που διανύουν περίοδο έντονης ανάπτυξης.

Παρά τη γενικευμένη γκρίνια των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών για το υψηλό κόστος χρήσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η παρουσία τους φέτος σκαρφαλώνει στις 17 από 12 εταιρείες που ήταν πέρυσι, ενώ ενισχύουν τις πτήσεις τους κατά 42% από την Αθήνα. Οι χαμηλού κόστους εταιρείες, που αποτελούν το 29,3% των εταιρειών του ΔΑΑ, συνδέουν πλέον την Αθήνα με συνολικά 39 αεροδρόμια, και 35 προορισμούς, 40% περισσότερους από πέρυσι.

Πέραν των νέων εταιρειών που κάνουν φέτος την εμφάνισή τους στην Αθήνα, αρκετές είναι οι εταιρείες που επανέρχονται ύστερα από απουσία μηνών είτε ακόμη και ετών. Συγκεκριμένα στον ΔΑΑ επιστρέφουν η Vueling, η Transavia, η Transavia France, η ΕasyJet (με μερίδιο 5% της ελληνικής αγοράς), η Meridianna Fl, η Niki, η Brussels Airlines, ενώ στην περιφέρεια πετούν απευθείας η Αirberlin και η Condor (Thomas Cook).