ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβάζει στροφές η αγορά αυτοκινήτου

Ανεβάζει στροφές η αγορά αυτοκινήτου

Η σταδιακή αποκατάσταση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και η περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης φαίνεται ότι αποτελούν το καύσιμο για να ξαναπάρει μπροστά η αγορά αυτοκινήτου. Για έκτο συνεχή μήνα οι ταξινομήσεις οχημάτων καταγράφουν αύξηση, εξέλιξη η οποία αποδίδεται αφενός στην αγορά πολλών εταιρικών αυτοκινήτων, κυρίως για την ενίσχυση του στόλου επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων και αφετέρου στη βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών. «Δεν είναι ότι ξαφνικά οι Ελληνες απέκτησαν χρήματα. Απλώς δεν βλέπουν πλέον μπροστά τους το ενδεχόμενο καταστροφής. Ετσι, αυτοί που είχαν κάποιες αποταμιεύσεις και ήθελαν να αγοράσουν αυτοκίνητο αλλά δεν το τολμούσαν από φόβο για την επόμενη ημέρα, τώρα προχωρούν σε αγορά», τονίζει χαρακτηριστικά στην «Κ» κορυφαίο στέλεχος του κλάδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Απρίλιο του 2014 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 7.888 αυτοκίνητα (εκ των οποίων τα 5.841 καινούργια) έναντι 7.233 τον Απρίλιο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 9,1%. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι και τον Απρίλιο του 2013 οι νέες κυκλοφορίες αυτοκινήτων είχαν σημειώσει αύξηση 21,5% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2012.

Συνολικά από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και το τέλος Απριλίου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 31.642 αυτοκίνητα (εκ των οποίων τα 23.412 καινούργια), έναντι 26.649 που κυκλοφόρησαν το αντίστοιχο τετράμηνο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 18,7%. Σημειώνεται ότι το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2013 είχε καταγραφεί μείωση 8,9% σε σύγκριση με το τετράμηνο του 2012.

Καθοριστική στην ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου –ανάκαμψη βεβαίως η οποία δεν είναι ικανή ακόμη να αντισταθμίσει τις απώλειες των τελευταίων τεσσάρων ετών– είναι η αύξηση του τουρισμού. Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία φέτος αναμένεται να αφιχθούν στη χώρα πάνω από 20 εκατ. τουρίστες. Για τον λόγο αυτό οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων τον Απρίλιο του 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013 έχουν αυξηθεί κατά 20%, ενώ το ίδιο διάστημα οι πωλήσεις προς ιδιώτες έχουν αυξηθεί κατά 7%.

Οπως επισημαίνουν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς, αύξηση πωλήσεων παρουσιάζουν ακόμη και οι ακριβές μάρκες, αν και η πλειονότητα των πωλήσεών τους αφορά τα μοντέλα μικρού κυβισμού. Μες στην πρώτη δεκάδα των εταιρειών με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς εμφανίζεται τον Απρίλιο και η BMW με 3,82%. «Θραύση» κάνουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς πλέον αντιστοιχούν στο 62% επί του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς στα καινούργια επιβατηγά τον Απρίλιο η Toyota ξαναπέρασε στην πρώτη θέση με 14,15%, ακολουθεί η Volkswagen με 11,19%, η Opel με 9,87%, η Suzuki με 6,50%, η Fiat με 6,08%, η Nissan με 5,94%, η Ford με 5,57%, η Skoda με 4,63%, η Citroen με 4,10%, ενώ την πρώτη δεκάδα κλείνει η BMW με 3,82%.