ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακτοπλοΐα: η αύξηση της επιβατικής κίνησης δημιουργεί προϋποθέσεις για αναδιάρθρωση

0308s4oikgraf

Μεγάλη αύξηση παρουσιάζει τον Ιούλιο η επιβατική κίνηση των ακτοπλοϊκών πλοίων μετά και από έναν ανοδικό Ιούνιο, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για την επιχειρούμενη αναδιάρθρωση της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας και αντικατοπτρίζοντας τη βελτιωμένη εικόνα του ελληνικού τουρισμού φέτος. Ομως σημαντική είναι και η αύξηση της κίνησης των μεταφερόμενων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, η οποία σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στην -έστω οριακή- ανάκαμψη του εσωτερικού τουρισμού.

Ειδικότερα, με βάση τα μέχρις στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, η επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας τον Ιούλιο από τον Πειραιά προς τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού αυξήθηκε κατά 11,69% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, στους 276.000 επιβάτες και προς τα υπόλοιπα λιμάνια του Αιγαίου και της Κρήτης κατά 6,22%, στους 838.000 επιβάτες. Οι αυξήσεις αυτές έρχονται μετά την κατά 3,84% και 1,51%, αντίστοιχα, άνοδο του Ιουνίου.

Σημειώνεται πως το προηγούμενο έτος αποτέλεσε κομβικό σημείο για την επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας, καθώς σταμάτησε μια πολυετής πτώση. Η εν εξελίξει ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης που αναμένεται να συνεχισθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκείνες που απαιτούνται προκειμένου να τροχοδρομήσουν τα σχέδια αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού χάρτη του κλάδου. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε ο συμβουλευτικός οίκος McKinsey για την Τράπεζα Πειραιώς, είναι δυνατή η επιστροφή του κλάδου σε επίπεδα κερδοφορίας και βιώσιμα σχήματα. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι οι μεγάλες εταιρείες έχουν μια δυνητική προοπτική αθροιστικής λειτουργικής κερδοφορίας ύψους 170-180 εκατ. ευρώ. Για να επιτευχθεί, προτείνονται να προχωρήσουν όλες οι μεταξύ των εταιρειών δυνατές συνεργασίες, υπό οιαδήποτε μορφή, ώστε να εξαχθούν οι μέγιστες δυνατές συνέργειες, να γίνει ενδελεχής εξορθολογισμός της λειτουργίας τους με μειώσεις κόστους και να προχωρήσει ο συνολικός εξορθολογισμός των δρομολογίων με τρόπο που θα επιτρέψει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.

Την ίδια ώρα ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προκειμένου να δώσει λύση στα προβλήματα των δρομολογίων που παρατηρούνται κυρίως στο Βόρειο Αιγαίο, μετά και από άλλες αναγκαίες ρυθμίσεις για τον κλάδο το τελευταίο έτος, πέρασε τροπολογία με την οποία στην περίπτωση που κάποια εταιρεία αθετήσει τις υποχρεώσεις της, έχει τη δυνατότητα το υπουργείο για ένα χρονικό διάστημα και μέχρι να επαναπροκηρυχθεί η γραμμή, να αναθέτει σε άλλη εταιρεία να δρομολογεί κάποιο πλοίο.