ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης για ΟΛΠ και Εγνατία Οδό

Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης για ΟΛΠ και Εγνατία Οδό

Σημαντική κινητικότητα στο ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων. Η διοίκηση του Ταμείου προχωρά τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, της Εγνατίας Οδού αλλά και των δύο αεροσκαφών τύπου Airbus των πάλαι ποτέ Ολυμπιακών Αερογραμμών που παραμένουν στο ελληνικό Δημόσιο από το 2009. Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας έχει ζητήσει τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της επιχείρησης, επιδιώκοντας την επίλυση σημαντικών προβλημάτων που άπτονται της αποκρατικοποίησης. Πρώτιστος στόχος ωστόσο είναι η αλλαγή του 13μελούς διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΠ Α.Ε. Επίσης, στόχος είναι, εφόσον αυτό καταστεί εφικτό, οι μέτοχοι της εταιρείας να εγκρίνουν τη νέα σύμβαση παραχώρηση του λιμένα, μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ. Αν συμβεί αυτό, τότε θα αναιρεθούν οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ που λήφθηκαν πριν από μερικές εβδομάδες κατά παράβαση των προθέσεων και αποφάσεων του βασικού μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ). Συγκεκριμένα, στις 15/1/2016 το διοικητικό συμβούλιο που ελεγχόταν από τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, ξεκίνησε αντάρτικο κατά των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, αποφασίζοντας κατά πλειοψηφία τη συνέχιση της διαδικασίας αναδιαπραγμάτευσης της «Σύμβασης παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ Α.Ε.».

Στην απόφαση αυτή εναντιώθηκε μόνον ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ Αθανάσιος Λιάγκος, ενώ απείχε της ψηφοφορίας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιάννης Κούβαρης. Με τον τρόπο αυτό, ο κ. Κούβαρης εξέφρασε τόσο τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ) όσο και τον πολιτικό του πάτρωνα (Θ. Δρίτσα) που τον τοποθέτησε στη θέση αυτή. Πάντως, με βάση τη στάση στη συγκεκριμένη ψηφοφορία, θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας θα ζητήσει την «καρατόμηση» όλων των μελών του Δ.Σ., που έστησαν αντάρτικο κατά των αποφάσεών του. Ακόμη, θέμα της γ.σ. θα αποτελέσει η προσπάθεια εξορθολογισμού της κατάστασης με τις ανεξόφλητες οφειλές των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ. Οι περίπου 52 επιχειρήσεις έχει κριθεί ότι βαρύνονται με υπέρογκα ποσά και αναμένεται να υπάρξει μια προσπάθεια ανακούφισης μέρους των οφειλών, «κουρεύοντας» κυρίως τους τόκους των οφειλών.

Στο μεταξύ, χθες το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε στη δημοσιότητα τους διαγωνισμούς πρόσληψης τριών συμβούλων που θα αξιοποιηθούν στην αποκρατικοποίηση της Eγνατίας Οδού. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στην παροχή νομικών συμβουλών (νομικός σύμβουλος) για τη σύμβαση παραχώρησης του δρόμου αλλά και των τριών κάθετων αξόνων του, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για το ίδιο έργο και ο τρίτος αφορά στην πρόσληψη οικονομικού συμβούλου. Οι διαγωνισμοί διενεργούνται στις 19 Απριλίου και 26 Απριλίου, ενώ οι αμοιβές έχουν καθοριστεί μεταξύ 200 και 300 χιλ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.