ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2016 κατά την ΕΛΣΤΑΤ

Μειώθηκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2016 κατά την ΕΛΣΤΑΤ

Αντικρουόμενα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα στο 2016 παρουσιάζει η ΕΛΣΤΑΤ. Η ανεξάρτητη στατιστική αρχή της χώρας αναφέρει ότι το α΄ τρίμηνο του 2016 περίπου 1,87 εκατ. Ελληνες, ηλικίας 16-74 ετών, πραγματοποίησαν έστω και μία αγορά μέσω Διαδικτύου. Καταγράφηκε έτσι μείωση κατά 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, οπότε το αντίστοιχο μέγεθος ανήλθε σε περίπου 1,9 εκατ. χρήστες.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφηκε αύξηση στους χρήστες Internet και μείωση του αριθμού όσων δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ στη ζωή τους κάποια αγορά (ή παραγγελία) αγαθών ή/και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου. Ειδικότερα, τα άτομα που έκαναν χρήση του Διαδικτύου το α΄ τρίμηνο του 2016 ανήλθαν σε 5,50 εκατ., καταγράφοντας αύξηση κατά 3,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Επίσης αύξηση κατά 2,3% σημειώθηκε στους πολίτες που δηλώνουν ότι πραγματοποίησαν χρήση του Internet έστω και μία φορά στη ζωή τους. Τα στοιχεία ώς ένα βαθμό είναι αντικρουόμενα, παρόλο που μπορεί να υποδηλώνουν μεγαλύτερη ένταση χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στο παρελθόν. Ωστόσο, αυτό θεωρείται μάλλον απίθανο, με δεδομένη μάλιστα την επιβολή των capital controls το τρίτο τρίμηνο του 2015, οπότε και η χρήση του «πλαστικού χρήματος» ή/και οι συναλλαγές μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν. Το πιο πιθανό είναι η ΕΛΣΤΑΤ να προχώρησε σε διορθωτική κίνηση μετά την αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου που κατέγραψε η περυσινή έρευνα σε σχέση με το 2014. Πέρυσι ο αριθμός των Ελλήνων (16-74 ετών) που έκαναν έστω και μία αγορά μέσω Διαδικτύου τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ήταν αυξημένος κατά 14% σε σχέση με το αντίστοιχο μέγεθος που είχε καταγραφεί το 2014.

Γεωγραφικά, η μεγαλύτερη κάμψη του αριθμού των συναλλασσόμενων μέσω Διαδικτύου παρατηρήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα (-9%) και ακολούθησε η περιοχή Κρήτης και Ν. Αιγαίου (-2,7%). Παράλληλα, όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, περίπου το 85% των καταναλωτών συναλλάσσεται με εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.