ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΗΜΕΡΑ

Συμβιβαστικές ρυθμίσεις που «απαντούν» και στην παραπομπή της χώρας στο Ευρωδικαστήριο για στρεβλώσεις στην αγορά καυσίμων, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που παρουσίασε το υπουργείο Ανάπτυξης. Μεταξύ άλλων προβλέπει τη δυνατότητα πρόσβασης των πρατηριούχων στα διυλιστήρια με προϋπόθεση να συστήσουν προμηθευτικούς συνεταιρισμούς.

Ζητείται… έμψυχη ανάπτυξη

«Η ανάπτυξη δεν είναι ένας άψυχος δείκτης», απεφάνθη χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπέδειξε ως «ψυχή» της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης το κοινωνικό κράτος. Αποδέκτης της παρατήρησης ο ΣΕΒ, μετά την οξεία κριτική που άσκησε προχθές.

Τουρισμός. Η Ελλάδα παραμένει 15ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Ως προς τις τουριστικές εισπράξεις, μάλιστα, είναι 10η στη λίστα.

Εσοδα. Η χρηματιστηριακή καχεξία αποτυπώνεται εύγλωττα στα έσοδα από τον φόρο στις συναλλαγές. Τον Μάιο εισπράχθηκαν 4,4 δισ. έναντι 24,5 πέρυσι τον ίδιο μήνα. Με μηδενικό ρυθμό, όμως, εξελίσσονται και τα συνολικά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

Προϋπολογισμός. Το υπουργείο Μεταφορών ήταν το μόνο που τήρησε με συνέπεια το χρονοδιάγραμμα για την κατάθεση των σχεδίων προϋπολογισμού του 2002, το οποίο έληξε χθες.

ΟΔΙΕ. Πέντε τράπεζες έχουν ενδιαφερθεί μέχρι στιγμής να δανειοδοτήσουν τον ΟΔΙΕ με 25 δισ. για την απαλλοτρίωση της έκτασης όπου θα κατασκευσθούν ο νέος Ιππόδρομος και το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο.

ΕΤΒΑ. Στα 3,5 δισ. περιορίστηκαν τα κέρδη προ φόρων της ΕΤΒΑ το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 11 δισ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στη χρηματιστηριακή συγκυρία αποδίδει την πτώση η τράπεζα.

Μαΐλλης. Ενοποιημένες πωλήσεις ομίλου ύψους 22,4 δισ. δραχμών έναντι 14,6 δισ. δραχμών του αντιστοίχου τριμήνου του 2000 εμφάνισε ο Ομιλος Μαΐλλη το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Γαλλία. Και δεύτερο «καμπανάκι» επιβράδυνσης στη Γαλλία. Μετά την αισθητή υποχώρηση του δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης η ανεργία αυξήθηκε τον Απρίλιο κατά 0,2%.