ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη για τα ψυχαγωγικά πρωτεία

Μ ε το βλέμμα στραμμένο στην αναδυόμενη αγορά των online παιχνιδιών συνεχίζεται η μάχη των τριών διεκδικητών του «θρόνου» της οικιακής ψυχαγωγίας, της Sony, της Microsoft και της Nintendo. Η Sony, γνωρίζοντας ότι βρίσκεται σε θέση ισχύος -κάτι που της αναγνωρίζουν και οι ανταγωνιστές- προχώρησε πρόσφατα σε μία σειρά από συμφωνίες, προκειμένου να επεκτείνει τις δυνατότητες του Playstation 2, το οποίο έχει διεισδύσει ήδη σε 10 εκατ. σπίτια παγκοσμίως.

Κατ’ αρχάς έχει εξοπλίσει την κονσόλα της με όλες τις απαραίτητες υποδοχές, προκειμένου να εξασφαλίσει τη διαδικτυακή σύνδεση ευρέος φάσματος (broadband), όπου βέβαια αυτή παρέχεται. Παράλληλα, προσφέρει ένα έξτρα πακέτο διακόπτη 10/100 Ethernet και μόντεμ V90, όπως επίσης οθόνη υγρών κρυστάλλων, πληκτρολόγιο, ποντίκι και σκληρό δίσκο χωρητικότητας 40 Gb. Τα τελευταία χαρακτηριστικά, στα οποία προσθέστε και ένα DVD με το απαιτούμενο λογισμικό, περιλαμβάνονται στην ειδική έκδοση Linux που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, κατόπιν αιτήματος χιλιάδων Ιαπώνων κατανωλωτών. Στόχος των υποστηρικτών του Linux είναι να μετατρέψουν το PS2 σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή χαμηλού κόστους. Μάλιστα, έως τα τέλη του έτους θα έχουν κυκλοφορήσει οι πρώτες εκδόσεις εφαρμογών γραφείου (Office software).

Σημαντική ώθηση στα online σχέδια της Sony αναμένεται πάντως να δώσει η ενσωμάτωση των δημοφιλών εφαρμογών της RealNetworks, ήτοι του RealPlayer και του RealJukebox στο PS2, δεδομένου ότι οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν βίντεο κατά παραγγελία, να «κατεβάζουν» μουσική, την οποία στη συνέχεια θα ακούν από την κονσόλα (και την τηλεόραση) ή να χρησιμοποιούν την τελευταία για την ακρόαση ραδιοφωνικών σταθμών που εκπέμπουν μέσω Διαδικτύου. Στην προσπάθεια ενίσχυσης του διαδικτυακού προφίλ του PS2, η Sony ήρθε σε συμφωνία και με την America On Line (AOL), η οποία δεσμεύτηκε να αναπτύξει τις δημοφιλείς της εφαρμογές, chat, e-mail και άμεσων μηνυμάτων (instant messaging) για τους χρήστες του PS2, επιτρέποντας έτσι τόσο την απόλαυση παιχνιδιών online, αλλά και την ανταλλαγή μηνυμάτων με απομακρυσμένους παίκτες σε πραγματικό χρόνο.

Οι προσπάθειες αυτές αποσκοπούν στην κατοχύρωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, εν όψει της διάθεσης στην αγορά του Χ-box, το οποίο αναμένεται στις 8 Νοεμβρίου στις ΗΠΑ. Η Microsoft έχει ήδη ανακοινώσει ότι η κονσόλα της θα διαθέτει ενσωματωμένο σκληρό δίσκο και θα διαθέτει όλη την απαραίτητη υποδομή, προκειμένου να υποστηρίζει συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, μέσω καλωδιακών μόντεμ ή DSL. Μάλιστα, έχει συμφωνήσει με την ΝΤΤ, τον ιαπωνικό τηλεπικοινωνιακό οργανισμό, να αναπτύξει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου μία υπηρεσία για online παιχνίδια με υψηλές ταχύτητες σύνδεσης εντός του 2002. Παρόλα αυτά, πολλοί αναλυτές επιμένουν ότι η φιλοσοφία του Χ-box είναι προσηλωμένη στο παιχνίδι και όχι σε άλλες λειτουργίες, όπως στην περίπτωση του PS2. Πράγματι, αν εξαιρέσει κανείς την παραπάνω συνεργασία, η Microsoft έχει ρίξει την προσοχή της στα γραφικά και τις λοιπές τεχνικές δυνατότητες της παιχνιδομηχανής, εξαιρώντας ίσως το DVD-Player. Επομένως, με τιμή ίση με την αντίστοιχη του PS2 θα πρέπει να προσφέρει πραγματικά απαράμιλλα παιχνίδια, για να είναι ανταγωνιστικό. Εγχείρημα, που εκ πρώτης όψεως φαντάζει ανέφικτο, δεδομένου ότι οι πιο δημοφιλείς τίτλοι παιχνιδιών συνήθως κυκλοφορούν για όλες τις κονσόλες, ζήτημα που καυτηρίασε πρόσφατα και η Nintendo δι’ εκπροσώπου της.

Η Nintendo, μετά το λανσάρισμα του διαδόχου του Gameboy, που φέρει την επωνυμία Gameboy Advance, ανακοίνωσε ότι η δική της κονσόλα, το GameCube, θα διατεθεί στις ΗΠΑ τρεις μόλις μέρες πριν το Χ-box, ενώ θα στοιχίζει 40.000 δρχ. λιγότερο. Ο λόγος ασφαλώς είναι ότι οι δυνατότητές του είναι κατώτερες από εκείνες του Χ-box, καθώς η εταιρεία εκτιμά ότι ο «πόλεμος των γραφικών» δεν πρέπει να έχει τον πρώτο ρόλο. Αντιθέτως, ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στη διασκέδαση μέσω του παιχνιδιού, με στόχο την ευκολότερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της συσκευής από τις εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών, αφού η βασική αγορά της εταιρείας παραμένουν οι ηλικίες 8-15 ετών. Για τον λόγο αυτό μεταφέρονται στην οθόνη της τηλεόρασης όλοι οι γνωστοί ήρωες της εταιρείας, όπως τα Pokemon και ο Super Μario.

Το μέλλον, πάντως, φαίνεται να είναι η online διασκέδαση, όπου τα παιχνίδια πλέον δεν θα έχουν τη σημερινή μορφή, αλλά θα διεξάγονται με τη μορφή επεισοδίων, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για μία αγορά που βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, με όλα τα ενδεχόμενα -ακόμα και της πλήρους αποτυχίας- να παραμένουν ανοικτά.