ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εν μέσω διαφωνιών μετονομάσθη σε HFD!

Και το όνομα αυτής «Hellas Flying Dolphins»! Η απόφαση να απαλειφθεί η λέξη Minoan από την επωνυμία της εταιρείας που ίδρυσε ο Παντελής Σφηνιάς, ελήφθη -εν μέσω διαφωνιών- χθες από τη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, με 61,2% υπέρ και 38,8% κατα. Ετσι, οι «Μινωικές Γραμμές» πέτυχαν να απαγκιστρωθούν από το σκάφος της MFD, στο οποίο είχαν επιβιβασθεί «εν χορδαίς και οργάνοις» πριν από τρία χρόνια…

Ασφαλώς, αν η ανέκφραστη φωτογραφία του άδοξα χαμένου Παντελή Σφηνιά, που είχε αναρτηθεί άνωθεν των κεφαλών του προεδρείου της συνελεύσεως, μπορούσε να μιλήσει, θα εξέφραζε απογοήτευση για την ποιότητα της χθεσινής συναθροίσεως αλλά και για τις θέσεις που έλαβαν ορισμένα στελέχη της ΜFD.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, και πρόεδρος της Minoan Lines κ. Κώστας Κληρονόμος, είχε «στην τσέπη» την πλειοψηφία της συνελεύσεως, αφού εκτός από το 35% των μετοχών της MFD που κατέχει η Minoan αλλά και των δικών του, προσωπικών «χαρτιών», αντιπροσώπευε και τα «κομμάτια» της Alpha Bank και των αμοιβαίων της Interamerican. Ετσι, με ποσοστό 48% των μετοχών, δεν είχε παρά να εμμείνει στην πρόταση για αλλαγή επωνυμίας, να αρνηθεί «να ανακαλέσει το αίτημα για το καλό της εταιρείας», όπως του ζήτησαν κάποιοι εκ των μετόχων και να θέσει τέλος στη ζωή της Minoan Flying Dolphins, η οποία ονομάζεται πλέον Hellas Flying Dolphins και από MFD, έγινε… HFD! Αξίζει να θυμίσουμε ότι ο Παντελής Σφηνιάς είχε προτείνει, λίγες μέρες πριν «φύγει» την επωνυμία «Mediterranean Flying Dolphins», ώστε να μείνουν, τουλάχιστον, τα αρχικά MFD! Την αντίθεσή τους στη μετονομασία εξέφρασαν οι άλλοτε στενοί συνεργάτες του Παντ. Σφηνιά, Γιάννης Λεφάκης και K. Αγαπητός, πλαισιωμένοι από τον μεγαλομέτοχο επιχειρηματία Φιλ. Βρυώνη, ο οποίος τόνισε «ότι με την αλλαγή της επωνυμίας φαίνεται ότι η Minoan εγκαταλείπει τη ΜFD».

Ο κ. Κληρονόμος διεκήρυξε πάση δυνάμει ότι «οι Μινωϊκές δεν εγκαταλείπουν την εταιρεία και παραμένουν ο κύριος μέτοχος, αλλά η επωνυμία πρέπει να αλλάξει επειδή η μητρική εταιρεία έχει πληγεί σοβαρά».

Η πλευρά των κ. Λεφάκη, K. Αγαπητού και Φ. Βρυώνη, συνεπικουρούμενη και από τους πλοιοκτήτες του Αργοσαρωνικού, τόνισε ότι θα πρέπει πρώτα να συζητηθεί το μέλλον της εταιρείας και αργότερα -αν χρειασθεί- η μετονομασία της, αλλά η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή.

«Το όνομα Minoan ήταν μέρος του οράματος του Παντ. Σφηνιά και επεβλήθη. Πριν οι ακτοπλόοι συνεισφέρουν τα πλοία τους και πάρουν μετοχές, η Minoan είχε στην εταιρεία περισσότερο από το 50% και οι τράπεζες έδιναν δάνεια ευκολότερα, επειδή υπήρχε το Minoan. Τώρα, αφού θέλουν να φύγουν, ας αφήσουν εμάς, που βάλαμε τα βαπόρια μας, να δούμε τι θα κάνουμε», είπε ο K. Αγαπητός, ενώ ο Γ. Λεφάκης πρότεινε το «σπάσιμο» της εταιρείας σε κομμάτια, ώστε να βρεθούν εταιρείες εισηγμένες στο ΧΑΑ για να συνεργασθούν. Οπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της MFD, στο ταμείο υπάρχουν 21 δισ. Τα 7,5 δισ. σε ρευστό, 12,5 δισ. αντιστοιχούν στη σημερινή τιμή του χαρτοφυλακίου χρεγράφων της εταιρείας και ένα δισ. απαιτήσεις προς πράκτορες. Ο κύκλος εργασιών (έσοδα εκμετάλλευσης για το 2000) έφθασε τα 46,1 δισ., τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων τα 41,9 δισ. και τα μικτά κέρδη τα 4,1 δισ., τα κέρδη προ τόκων και φόρων έφθασαν το 1,1 δισ. και ήταν κατά τι μεγαλύτερα από την περασμένη περίοδο.

Για το ατύχημα του «Εξπρές Σαμίνα», μέχρι την 31η Μαΐου 2001 είχαν κατατεθεί 111 αγωγές με απαιτήσεις ύψους 38,331 δισ., 124 αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων με απαιτήσεις 69 δισ., έχουν κατατεθεί εγγυητικές επιστολές ύψους 7,1 δισ., έχουν καταβληθεί σε συγγενείς μελών του πληρώματος αποζημιώσεις 308 εκ. και σε συγγενείς επιβατών, ύστερα από συμβιβασμό, 441,78 εκ. δρχ. Επίσης 237 εκ. δρχ. σε διασωθέντες Ελληνες επιβάτες και 64 εκ. δρχ. σε αλλοδαπούς. Το γενικό σύνολο του ποσού που έχει καταβληθεί φθάνει τα 8.866.611.371 δισ. δρχ. Η επωνυμία Hellas Flying Dolphins θα υπάρχει σε όλα τα νέας τεχνολογίας και ταχύπλοα σκάφη, ενώ τα άλλα θα διατηρήσουν το Hellas Ferries, Saronicos Ferries kai Sporades Ferries.