ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με την…πυξίδα της NOVA σε παραδεισένιες διαδρομές

Από τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου οι συνδρομητές της δορυφορικής ψηφιακής τηλεόρασης NOVA που αναζητούν τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας και κόστους στις διακοπές τους θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο ελληνοποιημένο πρόγραμμα του πρώτου ευρωπαϊκού συστήματος πληροφοριών και πωλήσεων στον χώρο του τουρισμού.

Πρόκειται για το Liberty TV, το πρώτο πανευρωπαϊκό κανάλι για τον τουρισμό και τα ταξίδια που έχει πρόσβαση σε εκατομμύρια πολίτες και εκπέμπει ήδη από τις αρχές Ιουνίου μέσα από το μπουκέτο της NOVA και στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα εκπέμπει στα ελληνικά το 90% του προγράμματός του.

Δεν αφορά όμως μόνο τους καταναλωτές. Προσφέρει ένα ισχυρό σύστημα πωλήσεων και σε όλους τους προμηθευτές προϊόντων και ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Οι προμηθευτές με την εσωμάτωσή τους στο Liberty Channels μπορούν να επωφεληθούν και από τις υπηρεσίες του τηλεφωνικού κέντρου, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα κλήσεων μέσω υπολογιστή για αυτόματη επαφή με τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται να λάβουν προσφορές και πακέτα προώθησης για προορισμούς, ημερομηνίες και κόστη. Με αυτόν τον τρόπο ένας καταναλωτής μπορεί να πληροφορηθεί αναφορικά με τις προσφορές Σαββατοκύριακου, που κοστίζουν λιγότερο από 300 ευρώ ή για τις προσφορές που υπάρχουν αναφορικά με τα Κανάρια Νησιά.

Μέσω του Διαδικτύου (www. libertychannels.com), του τηλεφωνικού κέντρου και της τηλεοπτικής κάλυψης που παρέχει η NOVA, προσφέρει πληροφορίες και ρεπορτάζ (με τη συμβολή 40 ειδικών δημοσιογράφων και εικονοληπτών) για εκατοντάδες προορισμούς. Τουριστικές ειδήσεις, διακοπές στη θάλασσα, περιπετειώδεις διαδρομές, επαγγελματικά ταξίδια, πολυτελείς αποδράσεις, είναι μερικά από τα ειδικά θέματα που συνιστούν το οκτάωρο, επαναλαμβανόμενο τρεις φορές μέσα στο 24ωρο, πρόγραμμά του.

«Πρόκειται για αλλαγή της επικοινωνίας και στον τουρισμό. Το Liberty TV χτίζει την επιθυμία και πουλάει με βάση τον προορισμό» δηλώνει στην «K» ο διευθυντής της ψηφιακής πλατφόρμας κ. Γ. Μαθιός.

Γιατί όμως Liberty; «Διότι αυτό που περιμένουν οι άνθρωποι από τις διακοπές τους είναι η ελευθερία», απαντά ο ιδρυτής Lotfi Belhassine, τυνησιακής καταγωγής, άνθρωπος με εξαιρετικό χιούμορ και ενδιαφέρουσα διαδρομή στον χώρο του τουρισμού.

Με εμπειρία στα πρώτα βήματα οικοδόμησης του τυνησιακού τουρισμού, διετέλεσε στελέχος στο Club Med, πρώην βασικός μέτοχος δύο ξενοδοχείων της αλυσίδας Aquarius. Κατέχει το 52% των μετοχών εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 1999 τη διαδρομή της από το Βέλγιο με κεφάλαια ύψους 26,5 εκατομμυρίων ευρώ για να δημιουργήσει στη συνέχεια 17 θυγατρικές σε ισάριθμες χώρες. «Οι άνθρωποι που έχουν μικρότερα εισοδήματα, συνήθως εργάζονται περισσότερο από τους άλλους και έχουν λιγότερο χρόνο για να οργανώσουν τις διακοπές τους», τονίζει χαρακτηριστικά για να δώσει το στίγμα των νέων υπηρεσιών που προσφέρει η ΝΟVΑ.

Τον συναντήσαμε στο κρουαζιερόπλοιο Royal Countess, αξιοποιώντας σε ένα τριήμερο γνωριμίας της δορυφορικής σύζευξης τουρισμού και media την εμπειρία του πλοιοκτήτη Ανδρέα Ποταμιάνου για την κατάσταση του τουριστικού γίγνεσθαι. Υπέρμαχος της νέας «ιδέας» που φέρνει η συνεργασία της NOVA με το Liberty Chanells, επισημαίνει ότι η δορυφορική παρέχει μια δυνατότητα αντιμετώπισης του υψηλού διαφημσιτικού κόστους και των νέων όρων ανταγωνσιμού που δημιουργεί η προοπτική συνένωσης σε μεγαλους ομίλους των toor operators. «Με αυτήν την ιδέα ο τουρισμός φτάνει στον καταναλωτή απευθείας. Μπορεί να επιλέξει την καλύτερη δυνατή λύση από ένα πακέτο εναλλακτικών προτάσεων».

Ωστόσο, δεν κρύβει και τον πεσιμισμό του για τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί στον τουρισμό το κόστος του νέου αεροδρομίου, η μείωση των πτήσεων τσάρτερς, αλλά και η κατάργηση της θέσης του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ και η παραχώρηση σημαντικών αρμοδιοτήτων στους περιφερειάρχες. «Μπορεί να άλλαζαν οι γενικοί γραμματείς, αλλά ο τουρισμός είχε μια δομή. Τώρα διαλύεται. Φοβάμαι ότι μέσα από τον κατακερμαστισμό των αρμοδιοτήτων, θα είναι δύσκολο πια να βρίσκουμε τον υπεύθυνο, όταν τον χρειαζόμαστε. Κι αυτό θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην τουριστική προβολή της χώρας. Φυσικά υπάρχει το εθνικό συμβούλιο τουρισμού. Αλλά, άντε να συμφωνήσουν 40 άνθρωποι και να βγάλουν εγκαίρως αποφάσεις», δηλώνει χρακτηριστικά.

Εξίσου επιφυλακτικός είναι και για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που θα έχει στον τουρισμό η άρση του καμποτάζ. «Το Αιγαίο είναι μια ενότητα. Εχει σημασία για τον τουρίστα να ζήσει μέσα στις διακοπές του σε αυτήν την ενότητα και να νιώσει την ατμόσφαιαρα που δημιουργούν τα ελληνικά πληρώματα». Εξίσου σημαντικό για τον κ. Ποταμιάνο, ο οποίος επιπλέον δήλωσε στην «K» ότι θα ξεκινήσει κρουζιέρες και στη Μάυρη Θάλασσα είναι και ο τρόπος προσέγγισης των ελληνικών νησιών. «Τα ξένα κρουζιερόπλοια μεταφέρουν 1.000 ή 2.000 επιβάτες. Τι είδους τουριστική ποιότητα μπορεί να προσφέρει η έλευση τόσων ανθρώπων για λίγες ώρες σε ένα ελληνικό νησί; Φοβάμαι ότι έτσι θα χαθεί ο τουρισμός ποιότητας. Είναι άλλωστε τυχαίο ότι στα λιμάνια της Αυστραλίας υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για τον αριθμό των πλοίων και των τουριστών που μπορούν να αντέξουν τα λιμάνια σε ημερήσια βάση; Σκεφτείτε ότι στην Καραβαϊκή γίνονται δεκτά μόνο δύο πλοία την ημέρα;», αναρωτιέται ο κ. Αν. Ποταμιάνος.

Πάντως, όπως δήλωσαν στην «K» ο κ. Γ. Μαθιός και ο γενικός διευθυντής του Liberty Channels Hellas, Jean Jack Lezineau, από τον Σεπτέμβριο θα προσφερθούν ειδικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές, ενώ ειδικά προνόμια θα έχουν και οι συνδρομητές που θα ενταχθούν στο υπό σύσταση «τουριστικό κλαμπ».

Σχετικά με τις γραμμές που δεν θα συγκεντρώσουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον, θα ισχύσουν οι συμβάσεις τριών και πέντε ετών με αποκλειστική εκμετάλλευση ή επιδότηση των εταιρειών που θα δρομολογήσουν πλοία τους. Επίσης στο νέο θεσμικό πλαίσιο προβλέπεται ότι με υπουργική απόφαση και ύστερα από τη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μπορεί να επιβάλλονται στις εταιρείες που ενδιαφέρονται για δρομολόγηση πλοίου σε ορισμένη γραμμή ή ορισμένες γραμμές υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή να προσεγγίζουν λιμάνια νησιών που δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ή καθόλου επιχειρηματικό ενδιαφέρον.