ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Νίκη» περιοδικών στη μάχη της διαφήμισης

Μικρή αύξηση της τάξης του 0,61% παρουσίασε το πρώτο πεντάμηνο του 2001 η συνολική τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services. Στην περίοδο αυτή η τεκμαρτή διαφήμιση συγκέντρωσε 214,7 δισ. δρχ. έναντι 213,4 δισ. δρχ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2000. Αντίθετα, θετική μεταβολή της τάξης του 6% εμφάνισε η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη τον Μάιο του 2001 και κινήθηκε στα 56,3 δισ. δρχ., έναντι 53,1 δισ. τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η πτώση αυτή κυρίως εντοπίζεται στην τηλεόραση και στον Τύπο, σε αντίθεση με τα περιοδικά και το ραδιόφωνο, όπως και τους προηγούμενους μήνες.

Από τα 214,7 δισ. δραχμές η τηλεόραση απέσπασε το 44,69% της τεκμαρτής δαπάνης, καθώς συγκέντρωσε 95,9 δισ. δρχ. έναντι 100,2 δισ. δρχ. το 2000. Εμφάνισε δηλαδή, αρνητική μεταβολή της τάξης του -4,32% για τρίτο συνεχή μήνα, κάτι που είναι ανησυχητικό. Το μερίδιο αυτό αποτελεί από τα χαμηλότερα στην ιστορία της τηλεοπτικής διαφήμισης στη χώρα μας. Το Mega απέσπασε το 32,81% της δαπάνης, ο Antenna το 27,56%, το Star το 19,12%, ο ALPHA το 14,11%, το Alter το 1,37%, το Tempo το 0,84%, το Extra 0,60%, και τα τρία μαζί κανάλια της ΕΡΤ το 3,51%.

Αντιθέτως τα περιοδικά σημείωσαν αύξηση της διαφημιστικής τους απορρόφησης συγκεντρώνοντας 72,4 δισ. δρχ. έναντι 61,7 δισ. δρχ. το 2000 και αύξηση 17,30%, ενώ το μερίδιό τους ανήλθε στο 33,76%. Τα μηνιαία ποικίλης ύλης απορρόφησαν το 39,16% της δαπάνης των περιοδικών, τα ειδικά έντυπα 24,03%, τα εβδομαδιαία ποικίλης ύλης το 12,91%, τα ένθετα των εφημερίδων το 13,42% και τα τηλεοπτικά το 10,49% της δαπάνης.

Οι εφημερίδες για δεύτερο μήνα εμφάνισαν πτώση, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του 2001 συγκέντρωσαν 35,5 δισ. δρχ. έναντι 41,5 δισ. δρχ. το 2000 και απέσπασαν μερίδιο 16,53%. Βεβαίως το μερίδιό τους αυξάνεται κατά πολύ αν στις εφημερίδες συμπεριλαμβάνονταν τα διαφημιστικά έσοδα των ένθετων περιοδικών, τα οποία εντάσσονται στην κατηγορία του περιοδικού Τύπου. Από αυτές: οι απογευματινές απέσπασαν το 32,89%, οι κυριακάτικες το 40%, οι οικονομικές το 15,73%, οι πρωινές το 8,19% και οι αθλητικές το 3,24%.

Το ραδιόφωνο απορρόφησε 10,8 δισ. δρχ. έναντι 9,7 δισ. δρχ. το 2000 και ποσοστό 5,03% (μεταβολή 10,78%). Ο ΣΚΑΪ 100,4 απέσπασε το 18,92% της δαπάνης, ο Flash 9,61 τo 14,99%, ο Λάμψη το 13,18%, ο Μελωδία το 10,95% και ο Antenna το 10,06%.

Οι πέντε πρώτοι σε διαφημιστική δαπάνη διαφημιζόμενοι για τον Μάιο 2001 ήταν ο ΟΤΕ με 504 εκατ. δρχ., τα ινστιτούτα αισθητικής Bodyline με 498 εκατ. δρχ., «Διάφορα Ξενοδοχεία» (297 εκατ. δρχ.), η «Shilouette ινστιτούτα αδυνατίσματος» (240 εκατ. δρχ.) και η εφημερίδα «Εκτροπή» (219 εκατ. δρχ.). Τέλος, τον Μάιο του 2001 κινήθηκαν συνολικά 3.827 προϊόντα, από τα οποία τα 935 στην τηλεόραση, 2.601 στα περιοδικά, 936 στις εφημερίδες και 438 στο ραδιόφωνο.