ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμμετοχή της Lamda και στον δεύτερο «γύρο» των συγχρηματοδοτούμενων έργων οδοποιίας

Μερίδιο και από το δεύτερο πακέτο των συγχρηματοδοτούμενων έργων που έχει προκηρύξει το ΥΠΕΧΩΔΕ, φιλοδοξεί να λάβει η Lamda Development του ομίλου Λάτση, η οποία προτίθεται να δραστηριοποιηθεί στην ανάπτυξη των προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας εκ των στόχων της εταιρείας θα είναι η συμμετοχή σε σχήμα που θα διεκδικήσει το έργο της Ιονίας Οδού (Αντίρριο-Ιωάννινα), περιλαμβανομένης της παράκαμψης Ιωαννίνων, όπου ενσωματώνεται και ένα τμήμα του ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση μέχρι τη Σκάρφεια Λοκρίδας (Αθήνα-Μαλιακός) και ο συνδετήριος κλάδος Σχηματάρι-Χαλκίδα.

Προϋπολογισμού 317 δισ.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 317 δισ. δρχ., ποσό που αντιπροσωπεύει πάνω από το μισό του κόστους όλου του δεύτερου πακέτου των έργων οδοποιίας, που ανέρχεται σε 600 δισ. δρχ. Το κατασκευαστικό αντικείμενο αφορά συνολικά 177 χλμ., ενώ συνολικά η ανάδοχος κοινοπραξία θα διαχειρίζεται 388 χλμ. του οδικού δικτύου.

Οπως προκύπτει από τις μέχρι σήμερα ενδείξεις, πρόθεση της Lamda Development είναι να διευρύνει τη συνεργασία που έχει μέχρις στιγμής με ισχυρούς ομίλους του εξωτερικού για το πρώτο πακέτο των συγχρηματοδοτούμενων έργων με παραχώρηση εκμετάλλευσης.

Συγκεκριμένα, για το έργο της Ιονίας Οδού εκτιμάται ότι θα κατέλθει εκ νέου ο όμιλος που συγκροτήθηκε για το τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και το νότιο τμήμα της Ιονίας Οδού (Πύργος-Τσακώνα), που αποτελείται από τις Αθηνά, Lamda Development, Hochtief (Γερμανία), Dragados Concessiones (Ισπανία) και Skanska ΒΟΤ (Σουηδία). Σήμερα, μάλιστα, αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες, διερευνητικές των προθέσεων, επαφές μεταξύ κλιμακίου της Hochtief και της μοναδικής -στο σχήμα- ελληνικής αμιγώς κατασκευαστικής εταιρείας, της Αθηνάς, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται εκπλήξεις ως προς την τελική σύνθεση της κοινοπραξίας.

Οι προθεσμίες

Η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το δεύτερο πακέτο έργων λήγει στις 16 Ιουλίου. Εκτός από το τμήμα της Ιονίας Οδού, περιλαμβάνεται ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (συνολικό μήκος 155 χλμ.), σε συνδυασμό με το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη, που θα συνδέει την πρωτεύουσα της Λακωνίας με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο και τις πόλεις της Πελοποννήσου. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 109 δισ. δρχ. Στο πακέτο περιλαμβάνονται επίσης ο αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδος, μήκους 196 χλμ., και οι οδικές επεμβάσεις στην Αθήνα.