ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτείνεται στην Κύπρο ο Ομιλος Lavipharm

Στην αγορά της Κύπρου επεκτείνεται ο Ομιλος Lavipharm, ένα σημαντικό μέρος της εξέλιξης του οποίου βασίζεται στη διεθνή αγορά. Συγκεκριμένα, ο Ομιλος σε συνεργασία με τον επιχειρηματία κ. Ευθύβουλο Παρασκευαΐδη, του γνωστού Ομίλου J&Ρ, προχώρησε στην ίδρυση τριών εταιρειών. Πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών Lavipharm Pharmaceutical Services Ltd και τις θυγατρικές της Lavipharm Distribution Ltd και Lavipharm Cyprus Ltd.

Η Lavipharm Distribution Ltd δραστηριοποιείται στον χώρο της διανομής φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων ενώ η Lavipharm Cyprus Ltd αντιπροσωπεύει προϊόντα ίδιας έρευνας και ανάπτυξης της Lavipharm, καθώς και των προϊόντων τρίτων εταιρειών που εμπορεύεται ο Ομιλος.

«Με τη συμφωνία αυτή η Lavipharm αποκτά για πρώτη φορά παρουσία στην αγορά της Κύπρου, μια αγορά στρατηγικής σημασίας. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα επέκτασης και σε άλλες γειτονικές αγορές», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Θανάσης Λαβίδας, μιλώντας χθες προς τη γενική συνέλευση των μετόχων.

«Πιστεύω ότι η πολύχρονη παρουσία μας στις αγορές της Μέσης Ανατολής σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της Lavipharm δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας τέτοιας επέκτασης», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Ευθύβουλος Παρασκευαΐδης.

Στρατηγικός στόχος του Ομίλου Lavipharm είναι η διαρκής εξέλιξη του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της Lavipharm Laboratories που εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εν λόγω εταιρεία επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην έρευνα και ανάπτυξη στον χώρο των καινοτόμων συστημάτων χορήγησης φαρμακευτικών ουσιών, μιας αγοράς 70 και πλέον δισ. δολ. διεθνώς που μάλιστα αναμένεται να ξεπεράσει τα 120 δισ. δολ. το 2004. Οπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας αυτή τη στιγμή υπάρχουν σε εξέλιξη 19 διαφορετικά προϊόντα.

Στη γενική συνέλευση των μετόχων της Lavipharm, μεταξύ άλλων, αποφασίσθηκε μέρισμα για τη χρήση του 2000 στο ύψος των 20 δρχ. ανά μετοχή. Το 2000 τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. δραχμές έναντι 2,1 δισ. δραχμές το 1999. Οι πωλήσεις των φαρμάκων σε ενοποιημένη βάση αυξήθηκαν κατά 26%, σε μια αγορά που, σε σύγκριση με το 1999, παρουσίασε μέσο όρο αύξησης της τάξης του 18,6%. Οι πωλήσεις των καλλυντικών, επίσης σε ενοποιημένη βάση, αυξήθηκαν το 2000 κατά 14%, σε μια αγορά με μέσο όρο αύξησης της τάξης του 6%.