ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ’ εμποδίων οι εργασίες κατασκεύης της Εγνατίας οδού

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Μία σειρά έργων ανεξάρτητα από την Εγνατία οδό ανέλαβε και εκτελεί η διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε., η οποία ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου, την εξέλιξη των εργασιών τους, ενώ αντίθετα περιορισμένες ήταν οι ανακοινώσεις για την πρόοδο της κατασκευής της βασικής οδού για την οποία συστάθηκε άλλωστε η εταιρεία. Εργα, όπως η ανατολική περιφερειακή οδός, η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με την Εγνατία οδό, αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω δυσχερειών στις απαλλοτριώσεις, ενώ η σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με την οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών παραπέμπεται για ολοκλήρωση το 2004 και η Γέφυρα της Ποτίδαιας, στη Χαλκιδική, που αποτελεί σημαντικό κόμβο για την αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών φόρτων το καλοκαίρι, προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία αρχές του 2002.

Αναλυτικότερα, όπως έγινε γνωστό, για τη σύνδεση της ανατολικής περιφερειακής με την εξωτερική περιφερειακή έχουν προϋπολογισθεί 27-29 δισ. δρχ. για το κατασκευαστικό κόστος και επιπλέον 11-12 δισ. δρχ. για τις απαλλοτριώσεις. Η ανατολική περιφερειακή περιλαμβάνει τη σύνδεσή της με την εξωτερική με το τμήμα K4, K5, από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ μέχρι τον κόμβο του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, καθώς και την αναβάθμιση των υφισταμένων κόμβων της ανατολικής περιφερειακής και έχει ημερομηνία περαίωσης τα τέλη του 2003. Ηδη, έχουν δημοπρατηθεί οι πρόδρομες εργασίες στον κόμβο K6, όπου θα κατασκευασθεί κλάδος σύνδεσης μήκους 800-900 μ. και οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τέλη του έτους, ώστε το σύστημα να λειτουργεί με συνεχή ροή στον κύριο άξονα. Στην εξωτερική περιφερειακή είναι εγκατεστημένη εργολαβία με προϋπολογισμό 35 δισ. δρχ. και οι εργασίες υπολογίζεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2004. Εξάλλου, μέσα από τα Ολυμπιακά Εργα έχει εξασφαλισθεί πίστωση 5 δισ. δρχ. για την κατασκευή συνδετήριας οδού από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μέχρι τον καινούργιο κόμβο στον δρόμο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί το α’ τρίμηνο του 2004. Για τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με την Εγνατία οδό και τον ΠΑΘΕ σε πρώτη φάση επιδιώκεται η σύνδεση της κατασκευασμένης οδογέφυρας μήκους 1.800 μ. με τον δρόμο του Καλοχωρίου μέχρι τέλη του έτους, ενώ άγνωστο παραμένει πότε θα ολοκληρωθεί το έργο λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.

Για τη γέφυρα της Ποτίδαιας, τέλος, έγινε γνωστό ότι υπήρξε ανάγκη επανασχεδιασμού και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία αρχές του 2002, πράγμα που σημαίνει ότι για ένα ακόμη καλοκαίρι θα ταλαιπωρηθούν οι επισκέπτες της Χαλκιδικής.

Στο πεντάμηνο αύξηση κατά 15,5% σημείωσαν οι πωλήσεις λεωφορείων, η αύξηση των οποίων στο μήνα ήταν της τάξης του 36,1%. Μικρή πτώση 1,2% σημείωσαν το πεντάμηνο και οι πωλήσεις των μοτοσικλετών.