ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατά 42% μειώθηκαν τα λειτουργικά κέρδη της γαλλικής αλυσίδας Club Med

Παρίσι. Πτώση λειτουργικών κερδών, κατά 42%, ανακοίνωσε χθες το Club Mediterranee, για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους, ένα αποτέλεσμα που ήταν σύμφωνο με τις προβλέψεις της γνωστής αλυσίδας ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, γαλλικών συμφερόντων. Το γεγονός ότι η γνωστή αλυσίδα ξενοδοχείων και καινοτόμος των «παραδοσιακού τύπου» τουριστικών εγκαταστάσεων, δεν προχώρησε σε τρίτη προειδοποίηση χαμηλής κερδοφορίας καθησύχασε τους επενδυτές, αν και η αγορά διατήρησε τις υποψίες της για τα αποτελέσματα του υπόλοιπου οικονομικού έτους. Ως εκ τούτου, η τιμή της μετοχής του Club Med εμφάνισε τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης άνοδο 6,2%, φθάνοντας τα 61,8 ευρώ, αλλά στη συνέχεια υποχώρησε στα 60,90 ευρώ. Οπως δήλωσε ο αναλυτής της Lehman Brothers, Φράσερ Ράμζαν, «όταν η εταιρεία ανακοινώνει ότι δεν έχει καθαρή ορατότητα για το υπόλοιπο του έτους τότε, αυτό σημαίνει ότι η θέα δεν είναι καλή».

Αν και οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου από την σεζόν 2000/01 εμφάνισαν άνοδο της τάξεως του 9,1%, φθάνοντας τα 958 εκατομμύρια ευρώ, το αποτέλεσμα αυτό δεν ήταν επαρκές για να αντισταθμίσει τη σημαντική αύξηση του σταθερού κόστους που προέκυψε από τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας το εξάμηνο που έληξε στα τέλη του Απριλίου βυθίστηκαν στα έξι εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας, δηλαδή τα προ φόρων και τόκων κέρδη, περιορίστηκαν την προαναφερόμενη περίοδο στα 34 εκατομμύρια ευρώ έναντι των 58 εκατομμυρίων, της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Το αυξημένο σταθερό κόστος της αλυσίδας Club Med οφείλεται, κυρίως, στην επέκταση των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεών της στην Ελλάδα, όπως και των συμφωνιών που έχουν συνάψει στο Μαρόκο και την Αίγυπτο. Το Club Med προχώρησε, επίσης, το πρώτο εξάμηνο του 2001 στην εξαγορά της αλυσίδας γυμναστηρίων, Gymnase Club, αντί 41 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ έχει δημιουργήσει στο Παρίσι το εστιατόριο Club Med World, και πρόκειται να ακολουθήσει ανάλογο στο Μόντρεαλ. Οι προαναφερόμενες κινήσεις έχουν ως στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της εταιρείας από τον χώρο του τουρισμού στον ευρύτερο χώρο της ψυχαγωγίας και της ξεκούρασης.

Στην κοινή αυτή επιχείρηση θα κατασκευάζονται δέκτες κινητών τηλεφώνων υπό το εμπορικό σήμα της Philips, που θα διακινούνται στην αγορά μέσω των υπηρεσιών διανομής της, ενώ θα κατασκευάζονται δέκτες άλλων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών με το δικό τους σήμα.