ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αμετακίνητος ο κ. Χριστοδουλάκης για απαγόρευση των πωλήσεων κάτω του τιμολογιακού κόστους

Επιμένει στην απόφασή του ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Νίκος Χριστοδουλάκης να προχωρήσει στη νομοθετική κατοχύρωση της απαγόρευσης των πωλήσεων κάτω του τιμολογιακού κόστους. Σχολιάζοντας την έντονη φημολογία των τελευταίων ημερών περί υπαναχώρησης στο θέμα αυτό, ο κ. Ν. Χριστοδουλάκης υπήρξε κατηγορηματικός, λέγοντας ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στη δημόσια δέσμευσή του όπως αυτή εκφράστηκε στη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του ECR. Πρόσθεσε μάλιστα ότι την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους του ΣΕΒ και του ΣΕΣΜΕ.

Προμηθευτές και λιανέμποροι είχαν δεχθεί με ιδιαίτερη ικανοποίηση την εξαγγελία ότι θα προχωρήσει η νομοθετική ρύθμιση, καθώς είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τόσο τους μεν όσο και τους δε, εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι άλλωστε ένα σημείο που φαίνεται να συμφωνούν πλήρως βιομήχανοι και λιανέμποροι. Ωστόσο, η συνεχώς ογκούμενη φημολογία ότι το υπουργείο θα προχωρήσει τελικά όχι στη θεσμοθέτηση της απαγόρευσης των πωλήσεων κάτω του τιμολογιακού κόστους, αλλά κάτω του net κόστους αναστάτωσε επιχειρηματικούς κύκλους και από τις δύο πλευρές.

Τους τελευταίους μήνες, η ανάγκη να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση φαντάζει περισσότερο επιτακτική από ποτέ, καθώς το φαινόμενο των πωλήσεων κάτω του κόστους -ειδικά μετά την εμφάνιση της Carrefour- έχει πάρει διαστάσεις πυροδοτώντας ουκ ολίγες εκρήξεις, με πολλαπλές συνέπειες. Υπολογίζεται ότι συνεχώς περί τα 100 προϊόντα -διαφορετικά κάθε φορά- πωλούνται κάτω του κόστους. Οταν μια αλυσίδα σπάσει τις τιμές, οι άλλες επιχειρήσεις είτε ακολουθούν είτε αποσύρουν από τα ράφια των καταστημάτων τους τα προϊόντα που πωλούνται χαμηλότερα του κόστους είτε παραμένουν θεατές. Συνήθως η αντίδραση είναι ένα κράμα των τριών αυτών στρατηγικών και όποιος αντέξει. Το θέμα είναι πόσοι θα αντέξουν απ’ αυτήν την τακτική, με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να είναι σαφώς σε δυσκολότερη θέση, έναντι των μεγάλων που έχουν την οικονομική δυνατότητα να θυσιάζουν από τα ήδη πενιχρά τους κέρδη αλλά και ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση απέναντι στους προμηθευτές.

– Αποδεδειγμένη γνώση της τοπικής αγοράς εργασίας και εμπειρία στη διεξαγωγή ερευνών και μελετών.