ΤΑΞΙΔΙΑ

Πρώτη μέρα επαναλειτουργίας

Πρώτη μέρα επαναλειτουργίας

Το AthensWas, δυο βήματα από την Ακρόπολη, ήταν ένα από τα πρώτα (λίγα) ξενοδοχεία της Αθήνας που άνοιξαν την 1η Ιουνίου. Του κάναμε «ποδαρικό»!

Φοβάσαι, Ειρήνη; Για τον εαυτό σου, μην κολλήσεις; «Πλέον όχι. Θεωρώ ότι πια δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Προσωπικά δεν φοβάμαι, τουλάχιστον τώρα». Η Ειρήνη δουλεύει στο σέρβις του εστιατορίου Sense, στον 7ο όροφο του AthensWas Hotel, επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το οποίο ως ξενοδοχείο δωδεκάμηνης λειτουργίας είχε το δικαίωμα να ανοίξει την 1η Ιουνίου.

Πρώτη μέρα λειτουργίας και το προσωπικό θυμίζει αυτές τις παλιές αστικές γερμανικές οικογένειες με τα τεράστια σπίτια, τα φτιαγμένα για γιορτές, που περιέγραφε ο Τόμας Μαν στα βιβλία του, τα οποία προετοιμάζονται και προετοιμάζονται και προετοιμάζονται, προκειμένου όλα να είναι στην εντέλεια όταν έρθουν οι επισκέπτες.

proti-mera-epanaleitoyrgias0
Γάντια, μάσκα και καθαρισμός με ατμό. (Φωτογραφία: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΕΡΑΚΟΣ)
 

Αυτό είναι το κλίμα στο μπουτίκ ξενοδοχείο των 21 δωματίων/σουιτών κάτω από την Ακρόπολη: αναμονής και προετοιμασίας. «Ήμασταν κλειστά επί δυόμισι μήνες. Το επισιτιστικό έκλεισε στις 14 Μαρτίου και το ξενοδοχείο στις 21», αναφέρει ο διευθυντής, Δημήτρης Δρεττάκης, που πρέπει να ηγηθεί μιας προσπάθειας να λειτουργήσει το ξενοδοχείο με βάση τα νέα πρωτόκολλα υγιεινής και να εκπαιδευτεί σωστά το προσωπικό (η εκπαίδευση έχει ξεκινήσει και θα κρατήσει μερικές εβδομάδες ακόμα).  

«Επειδή είμαι αισιόδοξος άνθρωπος κι επειδή εμείς ως ξενοδοχείο 5 αστέρων, μικρής δυναμικότητας, είχαμε ήδη υψηλά στάνταρ όσον αφορά διαδικασίες καθαρισμού δωματίων, κοινόχρηστων χώρων, το πώς δουλεύει η κουζίνα με σύστημα HACCP κ.λπ., δεν νιώθω ότι είναι πρωτόγνωρα όλα αυτά. Συμπληρωματικά ήρθαν να προστεθούν κάποια μέτρα που προστατεύουν από την πανδημία». Από το 1 έως το 100 πόσο έχει αλλάξει η COVID-19 την καθημερινότητα στο ξενοδοχείο; «Θα έλεγα ένα 30%. Ουσιαστικά τώρα έχει επιβαρυνθεί το ψυχολογικό κομμάτι περισσότερο, το να συνηθίσει ο εργαζόμενος να φοράει μάσκες, γάντια, και όχι τόσο το να πλένει συχνά τα χέρια του ή όταν βήχει να βάζει μπροστά τον αγκώνα του, γιατί αυτά ήταν πράγματα που γίνονταν και πριν. Ανάλογα με το τμήμα υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα ατομικής προστασίας. Η καμαριέρα έχει την ευθύνη του βαρύτερου εξοπλισμού, που σημαίνει ότι πρέπει να φοράει μάσκα, γάντια και φόρμες μιας χρήσης».  

proti-mera-epanaleitoyrgias1
Μέλη του προσωπικού του AthensWas στις επάλξεις, με φόντο την Ακρόπολη. (Φωτογραφία: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΕΡΑΚΟΣ)
 

Οι εργαζόμενοι στο σέρβις του εστιατορίου εφεξής θα φορούν «ασπίδες» προσώπου και θα απολυμαίνουν τα χέρια τους τακτικότερα από πριν. Στην υποδοχή αναμένεται να μπει ένα πλέξιγκλας, προκειμένου οι επισκέπτες να έχουν μια απόσταση από τον/τη ρεσεψιονίστ. «Δεν θέλουμε να τρομοκρατήσουμε τους πελάτες. Μάσκες, ασπίδες, πλέξιγκλας, γάντια δείχνουν ότι παίρνουμε τα μέτρα μας, αλλά κάποιος μπορεί να νιώσει ότι μπαίνει σε καραντίνα, αντί κάπου όπου μπορεί να διασκεδάσει. Στη ρεσεψιόν έχουμε πολλή επαφή με τον πελάτη. Του εξηγούμε ποια μέρη της Αθήνας να επισκεφθεί, σε ποια εστιατόρια να φάει κ.λπ. Θέλουμε να κρατάμε τις αποστάσεις μας χωρίς να φανούμε απόμακροι ή αγενείς», αναφέρει ο Νικόλας, επί της υποδοχής, ο οποίος, όπως και όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι σε χώρους διαμονής/εστίασης, το φετινό καλοκαίρι καλείται να βρει τη χρυσή ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια και την οικειότητα.  

«Όλα καλά, λίγο να προσέχουμε, ειδικά τώρα στις αρχές, και μετά θα μας γίνει αυτοματισμός. Δηλαδή, αν δεν ακολουθούμε κάποιες τακτικές, θα λέμε “όπα, κάτι μου λείπει”», σχολιάζει η μετρ ντ’ οτέλ Ζακλίν Καρατζά για τις αλλαγές στον τρόπο δουλειάς. Πέρα από τα παραπάνω, δύο ακόμα μέτρα που θα εφαρμοστούν στο AthensWas –τα οποία θα μπορούσαν να διατηρηθούν και μετά το πέρας της πανδημίας, για λόγους χρηστικούς/περιβαλλοντικούς– είναι το online check in και η ανάγνωση του μενού από το κινητό μέσω QR code. Αυτή η στροφή προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών δεν είναι κανόνας βέβαια – αν ένας επισκέπτης δεν είναι εξοικειωμένος με την τεχνολογία, μπορεί να κάνει check in με τον παραδοσιακό τρόπο ή να διαβάσει τον μιας χρήσεως κατάλογο (οι κανονικοί καταργούνται).

Αυτά για αρχή. Και «βήμα βήμα θα τα αντιμετωπίσουμε. Σίγουρα θα δούμε καινούργια πράγματα. Μπορεί κάποιοι πελάτες να είναι χαλαροί, άλλοι μπορεί να πάθουν πανικό. Οπότε κάνουμε baby steps και βλέπουμε», λέει προσγειωμένα η Ζακλίν. Από επιχειρηματικής άποψης, η κατάσταση δεν είναι καλή – οι ακυρώσεις για το φετινό καλοκαίρι υπολογίζονται σε περίπου 60%. Παρ’ όλα αυτά, «την Παρασκευή έχουμε έναν γάμο. Παντρεύεται ένα ζευγάρι Ελλήνων. Και στις 20 Ιουνίου ακόμα έναν». Τα τηλεφωνήματα στο εστιατόριο έχουν ξεκινήσει, το ίδιο και κάποια μέιλ για κρατήσεις δωματίων.

Το AthensWas με το εστιατόριο «Sense», όπως και όλα τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια του πλανήτη, φέτος το καλοκαίρι θα μάθουν από την αρχή να μπουσουλάνε. Θα αφήσουν –όπως ένα νήπιο– τα χέρια από το τραπέζι, θα βηματίσουν με αστάθεια στην αρχή και στη συνέχεια με περισσότερη σιγουριά σε ένα πεδίο άγνωστο. Το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει η πλειονότητα των ανθρώπων του τουρισμού (και ειδικά μιας δημοφιλούς χώρας όπως η Ελλάδα) είναι ότι έχουν μάθει στα δύσκολα. Η εργασιακή τους πραγματικότητα είναι ούτως ή άλλως απαιτητική. Όπως έχουν μάθει να τα βάζουν με την πίεση χρόνου, με τους δύσκολους πελάτες, με τα καθημερινά 12ωρα, με τη ζέστη του ελληνικού καλοκαιριού, με την αδικία του να δουλεύουν όταν οι άλλοι πηγαίνουν για μπάνιο, έτσι θα τα βάλουν και με την πανδημία και θα μπορέσουν να της επιβληθούν. Από εμάς, καλή επιτυχία και καλή δύναμη!