ΠΡΟΣΩΠΑ

Ενα εικοσιτετράωρο με τη χορογράφο Κορίνα Κόκκαλη

gkkt_08_1512_page_1_image_0002

07.00-08.00
Πρωινό ξύπνημα και προετοιμασία. Κοιτάζω τις εκκρεμότητες της ημέρας και της εβδομάδας γύρω απ’ ό,τι χρειάζεται να γίνει, οργανωτικό και δημιουργικό. Πρώτα ελέγχω αν χρειάζεται να οργανώσω κάτι σχετικό με τις πρόβες της «Heliotopia», όπως για το σκηνικό ή τα κοστούμια, και να ενημερώσω τους συντελεστές. Επειτα προετοιμάζομαι για την εκάστοτε πρόβα ή πρόβες που έχω, για το τι θα κάνω και με ποια σειρά.

09.00-14.00
Αναχώρηση και πρόβα στο θέατρο «Πορεία» για τη «Δόξα κοινή», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, όπου έχω αναλάβει την κινησιολογία της παράστασης. Η παράσταση είναι μια συρραφή ποιημάτων Ελλήνων ποιητών γύρω από τη θεματολογία του έρωτα, με κεντρικό ποίημα την «Οδό Φιλελλήνων» του Ανδρέα Εμπειρίκου. Ξεκινώ την πρόβα αναλαμβάνοντας την προετοιμασία των ηθοποιών με ένα σωματικό ζέσταμα, το οποίο τους προετοιμάζει σωματικά και ψυχικά γύρω από το θέμα που θα ασχοληθούμε. Το ζέσταμα καταλήγει συνήθως σε κινησιολογικούς αυτοσχεδιασμούς, όπου ο Δ. Τάρλοου άλλοτε εξελίσσει ή συνεχίζει με τους δικούς του αυτοσχεδιασμούς. Βρίσκομαι πάντα εκεί σε όλη τη διάρκεια της πρόβας προσπαθώντας να βοηθώ στην υλοποίηση των ιδεών του Δημήτρη, αλλά και τους ηθοποιούς με την εκάστοτε συνθήκη και σκηνή.

14.30-19.00
Ενα μικρό κενό για αλλαγή σκηνικού και προσώπων και ξεκινά η πρόβα της «Heliotopia» στο θέατρο «Πορεία». Τις τελευταίες ημέρες ξεκινάμε με το στήσιμο του σκηνικού, βλέποντας μαζί με τους σκηνογράφους μας, την Τζίνα Ηλιοπούλου και τον Αλέξανδρο Γαρνάβο, αλλά και τους τεχνικούς του θεάτρου, τις ανάγκες και τις ελλείψεις μας. Ο σχεδιαστής Χαράλαμπος Νικολάου (Keno_Athens) έρχεται στην πρόβα για τη δημιουργία των ρούχων της παράστασης. Επειτα έρχονται η Ειρήνη Φαναριώτη, η Κατερίνα Πολέμη και ο Γκάρι Σάλομον, και στήνουμε τον βασικό κορμό της πρόβας. Με την Ειρήνη ξεκινάμε ένα σωματικό και χορευτικό ζέσταμα, το οποίο μπορεί να διαρκέσει από μισή έως και μία ώρα. Μερικές φορές στο ζέσταμά μας συμμετέχουν η Κατερίνα και ο Γκάρι, οι οποίοι επιμελούνται τη μουσική και τον ήχο της παράστασης.

Με την Κατερίνα και την Ειρήνη χτίσαμε μαζί όλη την παράσταση – τις θαυμάζω και τους είμαι ευγνώμων. Οταν οι δυο τους συνυπάρχουν επί σκηνής συμβαίνει κάτι μαγικό, οι καρδιές τους χτυπούν μαζί, ο παλμός των χεριών της Κατερίνας πάνω στο cajon ή στις χορδές της κιθάρας γίνονται ένα με τον παλμό του σώματος της Ειρήνης.

Πολλές φορές αυτό που συνδημιουργούν αγγίζει τα σωθικά μου, ανατριχιάζω και συγκινούμαι. Η μουσική είναι απαραίτητο στοιχείο της χορογραφικής σύνθεσης, αλλά καθορίζει και όλη την παράσταση. Σε αυτό συμβάλλει με μοναδικό, θετικό και δοτικό τρόπο και ο Γκάρι, ο οποίος επιμελείται την ηλεκτρονική σύνθεση και τις ηχογραφήσεις από το Δίκτυο Μέλισσα.

Η Ειρήνη σε όλη τη διάρκεια της πρόβας δίνει το σώμα και την ψυχή της μέχρι τέλους, ξεπερνώντας κάθε τεχνική δυσκολία και ερμηνεύοντας με όλο της το είναι. Είναι τελειομανής, επιμελής, ταλαντούχα, με ιδιαίτερα χαρισματική φύση και σώμα. Χωρίς εκείνη, τις συμβουλές της, τις αντιρρήσεις της, την παρουσία της, τίποτα δεν θα ήταν εφικτό, τίποτα δεν θα γινόταν. Οταν τελειώνουμε την πρόβα είμαι ευτυχής και είτε νιώθω μια πληρότητα είτε νιώθω ότι κάτι λείπει και τότε έρχομαι αντιμέτωπη με τη δυσκολία, η οποία με βοηθάει να πάω παρακάτω.

20.00-22.00
Αλλοτε συνεχίζω με κάποιο μάθημα χορού, μπαλέτο, σύγχρονο ή Barre Astie στη σχολή χορού της μητέρας μου Ελισάβετ Γεωργούδη, το οποίο με χαλαρώνει, εμπλουτίζει και ανανεώνει τις χορευτικές μου γνώσεις και δεξιότητες. Αν ο ίδιος δεν ασκείσαι και δεν χορεύεις, αφήνεις το σώμα σου απαίδευτο και «νεκρό». Χρειάζεται να το έχεις πάντα σε εγρήγορση, καθώς ενισχύει τη σκέψη, βοηθάει στο να ανακαλύπτεις καινούργιους τρόπους κίνησης και έκφρασης και εντέλει να χορογραφείς και να το μεταδίδεις. Σε άλλες περιπτώσεις πηγαίνω στην πρόβα της όπερας «The Shell Game», σε σκηνοθεσία Ράιας Τσακιρίδη, η οποία θα ανέβει στο Από Μηχανής Θέατρο τον Γενάρη.

22.00-23.00
Τελευταίες πινελιές για την «Heliotopia» πριν ξεκουραστώ και να επικοινωνήσω με τους υπόλοιπους συντελεστές, όπως τον Σάιμον Γκλιβ, που έχει τη δραματουργική επιμέλεια και με συμβουλεύει καθημερινά. Οταν με πάρει πλέον ο ύπνος, τα όνειρά μου, έντονα και ζωντανά, με φέρνουν αντιμέτωπη με τις ανησυχίες μου ή με τον ίδιο τον κόσμο της παράστασης.

«Heliotopia». Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 16, Τρίτη 17, Δευτέρα 23 και Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019, στις 20.00.