ΣΤΙΛ

Τα 10 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις όταν είσαι έξω φρενών!

Τα 10 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις όταν είσαι έξω φρενών!

Τα νεύρα σου σμπαράλια, κι εσύ έτοιμη να εκραγείς σαν ταύρος σε υαλοπωλείο ..!Όλες έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή αντιμέτωπες  με έναν εκρηκτικό τσακωμό. Και τώρα λοιπόν τι; Οι ειδικοί σε συμβουλεύουν τι να μην κάνεις ποτέ υπό την επήρεια του θυμού και τι να κάνεις για να ανακτήσεις τον έλεγχο .

Άσε κάτω το πάπλωμα: Ένας ύπνος ΔΕ θα σε ηρεμήσει. Το λέει και ο σοφός λαός, το λένε και οι ειδικοί. Σύμφωνα με μια έρευνα του Journal of Neuroscience το να πέσεις για ύπνο θυμωμένη οδηγεί στο να καταπιέσεις, αλλά και να εδραιώσεις  τα αρνητικά σου συναισθήματα «Ο ύπνος βοηθά στο να επεξεργαστούμε και να εδραιώσουμε τις πληροφορίες που αποκτούμε όσο είμαστε ξύπνιοι κυρίως τις συναισθηματικά φορτισμένες» λέει ο Allen Towfigh, καταξιωμένος νευρολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη. Έτσι λοιπόν «το να πηγαίνεις στο κρεβάτι μετά από τσακωμό, κατά πάσα πιθανότητα θα βοηθήσει ώστε η αρνητική αυτή εμπειρία να εδραιωθεί ακόμη πιο αποτελεσματικά απ΄ ο, τι αν πήγαινες για ύπνο μετά από 8 ώρες», αναφέρει ο Towfight.

Άσε κάτω το τιμόνι easy rider: Το να οδηγείς υπό την επήρεια του θυμού μπορεί να αποβεί  επικίνδυνο. Σύμφωνα με έρευνες οι θυμωμένοι οδηγοί παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα, και εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα. «Όταν είσαι θυμωμένος είσαι έτοιμος για επίθεση» επεξηγεί ο David Narang, κλινικός ψυχολόγος στην Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια. «Ταυτόχρονα ο θυμός προκαλεί το φαινόμενο της σωληνοειδούς όρασης (γνωστή ως tunnel vision), όπου η περιφερική όραση χάνεται, κοιτάς ίσια μπροστά και μπορεί  να μην δεις εκείνον το πεζό ή το άλλο διερχόμενο αμάξι» .Αν λοιπόν πρέπει οπωσδήποτε να οδηγήσεις, φρόντισε να ανοίγεις επίτηδες τα μάτια σου περισσότερο και να κοιτάζεις γύρω ώστε να αποφύγεις τον κίνδυνο.

Άσε κάτω το καλό το σερβίτσιο, καλέ!: Σίγουρα το να ξεσπάσεις είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό, και αν και ακούγεται σαν μια καλή ιδέα, μάλλον χειρότερα θα τα κάνει απ’ ότι καλύτερα. Για την ακρίβεια σύμφωνα με μια έρευνα το να ξεσπάσεις το θυμό σου κάνοντάς τα όλα λαμπόγιαλο, σπάζοντας πράγματα και χτυπώντας μαξιλάρια, αντί να ξεθυμαίνεις, όχι μόνο θυμώνεις περισσότερο αλλά κάνει κι αυτή την επιθετική συμπεριφορά σου πιο πιθανή στο μέλλον. Ο Narang εξηγεί πως όσοι ξεσπούν «νιώθουν δικαιωμένοι για όσα νιώθουν μέσα από αυτό, χωρίς όμως να νιώσουν λιγότερο θυμωμένοι».

Μείνε μακριά απ’ τη  κουζίνα: Μπορεί να νιώθεις πως ο μόνος που σε καταλαβαίνει είναι το παγωτό σοκολάτα που σε καλεί νοητά απ’ το ψυγείο και το τεράστιο σακουλάκι με τα πατατάκια, αλλά το να καλμάρεις το θυμό σου με φαγητό μπορεί να εκπυρσοκροτήσει με πολλούς και διαφόρους τρόπους, όπως αναφέρει και η Kathy Gruver, συγγραφέας του «Νίκησε το Στρες με το Μυαλό σου/ Σωματικές Τεχνικές». «Κανείς δε πρόκειται να πάει να φάει το μπρόκολο, όλοι τρέχουμε σε φαγητά υψηλά σε ζάχαρη, λιπαρά και υδατανθρακώδης ανακούφιση. Επιπλέον,  μια συναισθηματικά τεταμένη κατάσταση, προκαλεί αυτομάτως την αντίδραση μάχης ή φυγής. Σε μια τέτοια κατάσταση η πέψη υπολειτουργεί, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε εμετό, διάρροια ή δυσκοιλιότητα».

Σταμάτα το καυγά: Όσο περισσότερο μένεις σε μια συζήτηση που σε θυμώνει πέρα από το σημείο που μπορείς να το ελέγξεις, τόσο πιο πιθανό είναι να πεις πράγματα που θα μετανιώσεις. Η Christine Allen ψυχολόγος και προπονητής από τη Νέα Υόρκη. «Είναι πολύ πιθανό να πεις πράγματα  που θα πληγώσουν τον άλλο, που θα μετανιώσεις, και που σίγουρα δε θα μπορείς να πάρεις πίσω. Ζήτα ένα time-out με σκοπό να επιστρέψεις πιο ήρεμος και συζητήσιμος» συμβουλεύει, ενώ προσθέτει πως «το κλειδί είναι στο να θες να γυρίσεις ήρεμος στη συζήτηση. Χρησιμοποίησε λοιπόν το χρόνο σου ώστε πράγματι να καλμάρεις  το σώμα και το μυαλό σου, με σκοπό να μπορείς να εκφραστείς με επίγνωση».

Κλείσε τον υπολογιστή και στην ανάγκη και το router: Κανείς μα κανείς δε θέλει να μάθει για τον τσακωμό σου στο facebook, ούτε οι φίλοι, ούτε η οικογένεια, πόσο μάλλον οι δεκάδες άγνωστοι. Το πιο πιθανό είναι πως θα εκθέσεις τον εαυτό σου ανεπανόρθωτα σε όποιον τύχει να βρίσκεται διαδικτυακά εκεί γύρω, και να ξέρεις πως ούτε με delete post δε σώζεσαι.

Το ίδιο ισχύει και με τα hate mail: Αν πρέπει οπωσδήποτε να τα γράψεις κάπου, κάντο στο Word Document, ώστε να μην μπορείς να πάρεις βιαστικές αποφάσεις και να έχεις χρόνο να ξεκαθαρίσεις τα συναισθήματα σου.

Άσε κάτω το μπουκάλι: Ξέρω, εκείνο το ποτήρι κρασί (μη σου πω και όλο το μπουκάλι) μπορεί να μοιάζει παρήγορο, αλλά ποιο το όφελος; Σε κάνει όλο και πιο συναισθηματικά ευάλωτη αφού παύεις να ελέγχεις τις συναισθηματικές σου παρορμήσεις. Ο δρ.Narang προειδοποιεί πως «αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη καταστροφή, κάνοντας πράγματα που θα μετανιώσεις, μόνο και μόνο επειδή δε θα μπορείς να ελέγχεις τα παροδικά συναισθήματά σου»

Πρόσεχε την πίεσή σου: Με το τσακωμό σου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι μεταφορικά και κυριολεκτικά. Ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού αυξάνεται δύο ώρες μετά το  ξέσπασμα θυμού, ιδίως μεταξύ ασθενών με πρώην καρδιακές παθήσεις. Αυτό έδειξε μια μελέτη του European Heart Journal. «Εάν είστε επιρρεπείς σε υψηλή αρτηριακή πίεση, ένα από τα πιο έξυπνα πράγματα που πρέπει να κάνετε όταν  είστε θυμωμένοι είναι να το ελέγξετε», συμβουλεύει ο Bradley Bale, συγγραφέας του Beat the Gene Heart Attack: Το Επαναστατικό σχέδιο για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικό επεισόδιο, και διαβήτη"».

Μη το αναμασάς, και το αναμασάς, και το αναμασάς…:  Ο γνωστός σε όλους μηρυκασμός, σχετικά με τους τρόπους, τα λόγια, τη στάση και γενικώς το άτομο που σε πλήγωσε ή ήταν άδικος απέναντί σου, δεν προσφέρει ούτε λύση ούτε ανακούφιση. Αντίθετα, αν βρεθείς αντιμέτωπος με το θυμό κάποιου, ίσως το μυστικό στο να τον ηρεμήσεις, είναι στο να κρατήσεις τη δική σου ψυχραιμία. Ο δρ.Narang δίνει ακόμη ένα tip πάνω σ’ αυτό. «Ξεκίνα με ένα τρόπο που βρίσκεται στα ίδια συναισθηματικά επίπεδα με εκείνον και σταδιακά όσο μιλάτε γίνε πιο ήρεμος και σταθερός. Θα δεις που θα αρχίσει να καλμάρει κι αυτός σιγά σιγά»

Μαριλίνα Μπακούρη