ΣΤΙΛ

Σέξι αθωότητα: Οι νέες σταρ του Hollywood

Σέξι αθωότητα: Οι νέες σταρ του Hollywood

Παρά τα δυνατά χολιγουντιανά της γονίδια, η Dakota Johnson βγαίνει από τις παθητικές Αποχρώσεις του Γκρι στο φως, σαν γνήσια εκπρόσωπος ενός ατρόμητου stardome: Aφοπλιστικά απλή, με νωχελικό αέρα, η κόρη της Melanie Griffith χτίζει μαζί με μια χούφτα σχεδόν συνομήλικά της κορίτσια ένα νέο πρότυπο ειδώλου, πιο ατελούς και ανασφαλούς, που παθιάζει τη μόδα και τους σινεφίλ. O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τις έχει συναντήσει όλες και μοιράζεται μαζί μας παρατηρήσεις και εντυπώσεις.

sexi-athootita-oi-nees-star-toy-hollywood0

Ως ανύποπτο θύμα, που στη συνέχεια συναίνεσε στη σεξουαλική της αφύπνιση και αποδέχτηκε τον light πόνο στα χέρια του κυριλέ, προβληματικού εραστή της, στις ήπια σαδομαζοχιστικές 50 Αποχρώσεις του Γκρι, η Dakota Johnson έχει επιδοθεί σε μια κούρσα απεξάρτησης από το στίγμα της σύγχρονης σταρ του σεξ – αν και ο όρος δεν έχει καμία σχέση με τις σεξοβόμβες του παρελθόντος ή τις χυμώδεις πλανεύτρες της κλασικής περιόδου του ευρωπαϊκού και αμερικανικού κινηματογράφου. Η κόρη του Don Johnson και της Melanie Griffith δήλωσε μάλιστα στη βρετανική Vogue κάτι που σίγουρα η γιαγιά της, Tippi Hedren, κι ενδεχομένως η μητέρα της, που τη συνοδεύει συχνά στα επαγγελματικά της ταξίδια, δεν θα ξεστόμιζαν ποτέ: «Δεν είμαι πάντα όμορφη στην καθημερινότητα μου. Καμία γυναίκα δεν είναι πάντα όμορφη. Μου αρέσουν οι ειλικρινείς ταινίες. Μόνο αυτές με φτιάχνουν». Για το ρόλο που την έκανε διάσημη από τη μια μέρα στην άλλη, ομολογεί πως της άνοιξε πόρτες και έκανε γνωστό το όνομά της, αλλά δεν δέχεται ότι κουβαλάει ένα στίγμα που προσπαθεί να αναιρέσει με την εργασιομανία.

Μετά τον μικρό και μάλλον άχρωμο ρόλο τής συζύγου του Johnny Depp στην Ανίερη Συμμαχία, ακολούθησε το ενδιαφέρον, «τρελαμένο» A Bigger Splash του Luca Guadagnino, και τώρα μια ψύχραιμη, ρομαντική και αρκούντως κωμική ματιά στη μοναξιά, στον Οδηγό για Singles, όπου υποδύεται μια κοπέλα στη μεγάλη πόλη, εγκλωβισμένη στα αντικρουόμενα κλισέ για σχέσεις, μετέωρη ανάμεσα στην παρόρμηση και την τακτική. Ο μεγάλος σύμμαχος της Dakota είναι η φυσικότητα και μια απροσδιόριστη νωχελικότητα, που έξυπνα μεταφράζει σε δραματική αμηχανία. «Πιστεύω πως το να είσαι single γυναίκα είναι πιο εύκολο σήμερα σε σχέση με παλαιότερα χρόνια», μου είπε χωρίς να διστάσει, στη συνάντηση που είχαμε με αφορμή την ταινία, στο Λονδίνο. Καθισμένη δίπλα στη συμπρωταγωνίστριά της, Leslie Mann, γνωστή κωμικό και σύζυγο του βασιλιά του είδους, Judd Apatow, η Dakota Johnson ήταν για πρώτη φορά – από τις τρεις που την έχω δει σε διάστημα λίγων μηνών – άνετη και χαρούμενη, αποδίδοντας τη χαλαρότητά της στην παρουσία της Mann, μιας γυναίκας που θαυμάζει και εμπιστεύεται. Ουσιαστικά, η νεαρή πρωταγωνίστρια ταινιών εντελώς διαφορετικών μεταξύ τους έχει συναίσθηση της απειρίας της στην επικοινωνία, αλλά και της εύκολης κρίσης που προκύπτει από τις σύντομες συνεντεύξεις με τους δημοσιογράφους, καθώς όλα τα μέλη της οικογένειάς της έχουν μπει στο μικροσκόπιο του Τύπου ουκ ολίγες φορές.

Σε συνδυασμό με την έμφυτη συστολή της και το, ας πούμε, σκανδαλώδες ντεμπούτο της στο σινεμά, παίρνει τις προφυλάξεις της, για να μην εκτεθεί. Η ανατροφή της, ροκ σε σύγκριση με τη νόρμα ακόμη και για τα χολιγουντιανά δεδομένα, της δίνει το περιθώριο να τοποθετηθεί με ειλικρίνεια στην αναπόφευκτη σύγκριση που γίνεται ανάμεσα στους χαρακτήρες τους οποίους υποδύεται και τις απόψεις της.

Η Dakota μεγάλωσε στο Woody Creek του Κολοράντο με την Griffith και τον Johnson. Δούλεψε σε τοπικό κατάστημα, έπλενε άλογα, κρατούσε τα μικρότερα παιδιά της οικογένειας, κι όταν οι γονείς της χώρισαν, το 1996, μοίραζε το χρόνο της ανάμεσα στο Κολοράντο, όπου παρέμεινε ο πατέρας της και το L.A., όπου εγκαταστάθηκε η μητέρα της με τον πατριό της, Antonio Banderas. Η δυναμική της διευρυμένης οικογένειας φαίνεται ζεστή και ισορροπημένη, ακόμα και μετά το διαζύγιο της Melanie, το 2014.  Όταν ρωτώ την Dakota για το αν έχει υποστεί έστω και σε υπαινικτική μορφή τη φυσιολογική πίεση από τη μητέρα της για να παντρευτεί και να κάνει παιδιά κάποια στιγμή στο μέλλον, όπως η μπερδεμένη κοπέλα στoν Οδηγό για Singles, που στριμώχνεται ανάμεσα στην επιθυμία για έρωτα και τη στρατηγική του παλιομοδίτικου «τυλίγματος», εκείνη απαντά ευγενικά, χαμηλόφωνα, αλλά κατηγορηματικά: «Όχι, ποτέ! Αλλά ακόμη κι αν κάποιος έμπαινε στη ζωή μου με αξιώσεις γάμου, έχω έναν μικρό αδελφό που μου έχει δηλώσει πως θα του το επέτρεπε μόνο αν τον κέρδιζε σε αγώνα μπάσκετ. Και, πιστέψτε με, ο αδελφός μου είναι πάρα πολύ καλός στο μπάσκετ, συνεπώς, μόνο παίκτη του NBA θα μπορούσα να παντρευτώ».

BRIE LARSON

sexi-athootita-oi-nees-star-toy-hollywood1

Μπορεί ο Leonardo DiCap rio να μονοπωλεί την προσοχή για το καθυστερημένο Όσκαρ που προβάρει ήδη με τις απανωτές τιμές που λαμβάνει, αλλά η Brie Larson είναι η αδιαφιλονίκητη νικήτρια στην αντίστοιχη κούρσα των γυναικών προς το πολυπόθητο αγαλματάκι. Ως Τζόι Νιούσομ, στο Δωμάτιο του Lenny Abrahamson, δεν χρειάστηκε να παλέψει με αρκούδα, να αποκοιμηθεί σε κουφάρι αλόγου ή να φάει συκώτι βίσωνα, όπως ο DiCaprio στην Επιστροφή, αλλά, χωρίς περιττό θόρυβο και εκβιαστική συγκίνηση, υπέστη σεξουαλικό και ψυχολογικό βιασμό, ξεριζωμένη από τη ζωή και την κοινωνία, σε έναν από τους πληρέστερους και πιο πολύπλοκους ρόλους που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια. Πειστικά και μεθοδικά, έχτισε το χαρακτήρα μιας κοπέλας που απήχθη έφηβη ακόμα από έναν άγνωστο κι έμεινε επί 7 χρόνια σε ένα υπόγειο κελί γεννώντας ένα αγοράκι, με το οποίο έζησε για 5 χρόνια πολλές λύπες και λιγοστές χαρές σε 10 τετραγωνικά μέτρα, ώσπου να δραπετεύσουν και να προσπαθήσει να ξαναβρεί τη ζωή που της έκλεψαν. Η Larson, που για πρακτικούς λόγους άλλαξε νωρίς το γαλλόφωνο επίθετό της (λέγεται Desaulniers, με καταγωγή από τον Καναδά), κράτησε τον νηφάλιο, εγκρατή και λίγο αντιπαθή ρόλο της αδελφής του κωμικού οδοστρωτήρα που λέγεται Amy Schumer στο Trainwreck, ενώ λίγα χρόνια πριν την κινηματογραφική της παρουσία δοκίμασε την τύχη της στη μουσική, με το χιτάκι She Said να μπαίνει χαμηλά στους καταλόγους των επιτυχιών. Όπως και στην περίπτωση της Hilary Swank, ένας σπουδαίος ρόλος ανοίγει τον ορίζοντα για ένα 25χρονο κορίτσι που έχει προσπαθήσει από τα εφηβικά της χρόνια στο χώρο του θεάματος, έχοντας βρει πολλές κλειστές πόρτες στις μισές ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν, με εξαίρεση τον τριετή ρόλο τής Κέιτ Γκρέγκσον στο σίριαλ United States of Tara.

JENNIFER LAWRENCE

sexi-athootita-oi-nees-star-toy-hollywood2

Ενώ κανείς δεν υποστήριξε εγκάρδια το πρόσφατο πόνημα του σεναριογράφου και σκηνοθέτη David O. Russell, Joy, με θέμα την επική πορεία μιας κόρης, συζύγου και μάνας από την αφάνεια στην κυριαρχία, μέσω της εφεύρεσης της… μοντέρνας σφουγγαρίστρας (μια απίστευτη αλλά πραγματική ιστορία), η Jennifer Lawrence προτάθηκε για Όσκαρ, σε μια κίνηση που προδίδει όχι μόνο την εκτίμηση αλλά και την αδυναμία που τρέφουν για το χρυσό κορίτσι τους η Ακαδημία, οι συνάδελφοί της και η αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία γενικότερα. Μπορεί να χαμήλωσε από ντροπή το βλέμμα της, όταν στην απονομή των Χρυσών Σφαιρών ο Ricky Gervais αστειεύτηκε για τα 53 εκατομμύρια δολάρια που κέρδισε την περασμένη χρονιά, αλλά δεν το αρνήθηκε: Η Lawrence αποτελεί το αδιαφιλονίκητο πρότυπο για τις αποδόσεις και τις επιδόσεις της, μια ηρωίδα για τη μέση έφηβη χάρη στο Hunger Games που ολοκληρώθηκε θριαμβευτικά, μια σοφιστικέ ερμηνεύτρια των δραματικών κομεντί του Russell, ένα πικάντικο, φωτεινό και αστείο μουτράκι, πάνω σε ένα προσεγμένο σώμα που ντύνεται εκθαμβωτικά στο κόκκινο χαλί και, κυρίως, μια ισχυρή προσωπικότητα, ένα κορίτσι με βραχνή, αφοπλιστική αίσθηση της ειρωνείας, που μιλάει αυθόρμητα, γελάει δυνατά και, όπως έχει δηλώσει στον Jimmy Kimmel, τα λέει γρήγορα γιατί έχει μεγαλώσει με αδελφούς που την πείραζαν ανελέητα κάθε φορά που αργούσε έστω και λίγο να μπει στο θέμα και να φτάσει στο point. Ίσως γι’ αυτό βιάζεται και, συνήθως, σκοντάφτει στις απονομές…

ROONEY MARA

sexi-athootita-oi-nees-star-toy-hollywood3

Απέναντι στη σαρωτικής γοητείας και αυτοπεποίθησης Κάρολ της Cate Blanchett, στην ομώνυμη ταινία του Todd Haynes, η Τερέζ Μπελιβέτ της Rooney Mara όχι μόνο επέζησε της σχέσης τους και της περιπέτειας που ακολούθησε, αλλά τις χρησιμοποίησε ως εφαλτήριο για να ανθίσει και να πατήσει γερά στα πόδια της στις ευκαιρίες που προέκυψαν από τη σταδιακή αφύπνισή της. Βραβευμένη ήδη στο φεστιβάλ Καννών και υποψήφια για Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου, η Mara είναι ο ιδανικός λευκός καμβάς, ένας μοντέρνος χαμαιλέων, αντίστοιχος, ως ένα βαθμό, της υποκριτικής ως υποδοχέα συναισθημάτων και «αντιδραστήρα», που έχει τελειοποιήσει ο Matt Damon. Το στυλ της, φαινομενικά ουδέτερο, και η ικανότητά της να περνάει απαρατήρητη όταν και όποτε το θελήσει, την έχουν βοηθήσει να χτίσει εκπλήξεις σε αμφίσημους χαρακτήρες, όπως της Λίζμπεθ Σαλάντερ στο Κορίτσι με το Τατουάζ και της Έμιλι Τέιλορ στις Παρενέργειες. Η Mara είναι η ιέρεια της αθόρυβης μεταμόρφωσης, κάτι που καταδεικνύεται εμφατικά στις ολοένα και συχνότερες επισκέψεις της στο κόκκινο χαλί, με glammed up εμφανίσεις, που κοντράρουν την καθημερινή και την κινηματογραφική της εικόνα.

LÉA SEYDOUX

sexi-athootita-oi-nees-star-toy-hollywood4

Πασίγνωστη πλέον λόγω της κρίσιμης παρέμβασής της στη φαλλοκρατική αποστασιοποίηση του Τζέιμς Μποντ από το συναίσθημά του, ως δόκτωρ Μάντλιν Σουάν στο Spectre, η Léa Seydoux δεν προσπέρασε την ευκαιρία της διεθνούς καριέρας, μετά τα καλλιτεχνικά ρίσκα που πήρε στην πορεία της στη Γαλλία. Βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα, η μόνη ηθοποιός μαζί με την Adèle Exarchopoulos, για τη Ζωή της Αντέλ, η Seydoux, που προέρχεται από ευκατάστατη οικογένεια με ρίζες στη διανομή και την εκμετάλλευση του γαλλικού κινηματογράφου, αποτελεί το αντίπαλο και νεανικότερο δέος της Marion Cotillard, ως η Γαλλίδα με τις καλύτερες προοπτικές για την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε καλλιτεχνικές ταινίες, όπως ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου, που αξιοποιούν το σοφιστικέ ennuie της, και καθαρόαιμες χολιγουντιανές περιπέτειες, όπως οι Επικίνδυνες Αποστολές, δίπλα στον Tom Cruise και τον Jeremy Renner, και το επερχόμενο Gambit, βγαλ μένο από το σύμπαν της Marvel, με συμπρωταγωνιστή τον Channing Tatum. Κάτι ήξερε ο πατέρας της που επέμενε να τη στείλει σε ανύποπτο χρόνο, καταμεσής της μοναχικής εφηβείας της («ορφάνια», την αποκαλεί η ίδια), σε camp στην Αμερική, για να τελειοποιήσει τα αγγλικά της!