ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Malware, spam και phishing: Οι απειλές που αντιμετωπίζουν συχνότερα οι εταιρείες

Malware, spam και phishing: Οι απειλές που αντιμετωπίζουν συχνότερα
οι εταιρείες

Τα επίπεδα των επιθέσεων malware και spam για το 2013 είναι
υψηλότερα σε σχέση με το 2012, όμως το 32% των ελληνικών
επιχειρήσεων εξακολουθεί να μην απολαμβάνει πλήρη προστασία.

malware-spam-kai-phishing-oi-apeiles-poy-antimetopizoyn-sychnotera-oi-etaireies0

Οι επιθέσεις που χρησιμοποιούν μια ποικιλία κακόβουλων
προγραμμάτων, οι επιθέσεις phishing και το spam παραμένουν οι
ψηφιακές απειλές που συναντούν πιο συχνά οι επιχειρήσεις. Την ίδια
στιγμή, ο όγκος των κακόβουλων επιθέσεων και των μηνυμάτων spam
αυξήθηκε σημαντικά το 2013, σε σύγκριση με το 2012. Αυτά είναι
μερικά από τα ευρήματα της παγκόσμιας Έρευνας Global Corporate IT
Security Risks 2013, που πραγματοποιήθηκε από τη B2B International
σε συνεργασία με την Kaspersky Lab, στην οποία έλαβαν μέρος και
στελέχη του ΙΤ από την Ελλάδα.

Το 69% των Ελλήνων στελεχών που συμμετείχε στην έρευνα ανέφερε ότι
οι εταιρείες τους δέχτηκαν επιθέσεις με ιούς, worms, spyware και
άλλους τύπους κακόβουλων προγραμμάτων (ο παγκόσμιος μέσος όρος
ανέρχεται σε 66% για το 2013, έχοντας σημειώσει αύξηση σε σχέση με
το 58% του 2012). Ο όγκος των επιθέσεων spam είναι, επίσης, μεγάλος
και αναφέρθηκε από το 77% των εταιρειών (σε παγκόσμιο επίπεδο
παρόμοιες επιθέσεις αναφέρθηκαν από το 61% των εταιρειών, έναντι
55% το 2012). Οι επιθέσεις phishing στοχοποίησαν το 46% των
επιχειρήσεων (36% σε παγκόσμιο επίπεδο), με το phishing να
παραμένει στην κορυφαία τριάδα των πιο διαδεδομένων απειλών που
χρησιμοποιούνται σε εξωτερικές επιθέσεις ενάντια σε εταιρείες.

Οι κακόβουλες επιθέσεις είναι στην πραγματικότητα ο Νο 1 λόγος πίσω
από τις σοβαρές διαρροές εμπιστευτικών δεδομένων ― το 22% των
εταιρειών παγκοσμίως και το 21% των εταιρειών στην Ελλάδα ανέφεραν
ότι έχουν υποστεί διαρροές δεδομένων έπειτα από τέτοιου είδους
επιθέσεις. Τις περισσότερες φορές, αυτά τα περιστατικά σημειώνονται
σε μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις (23%), ενώ οι μεγάλες
εταιρείες γίνονται στόχος των κακόβουλων επιθέσεων λιγότερο συχνά
(17%).

Οι διαρροές δεδομένων είναι αποτέλεσμα επιθέσεων phishing πιο
περιστασιακά, με το 5% των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο να
αντιμετωπίζουν παρόμοια περιστατικά. Στην Ελλάδα, αυτό το ποσοστό
είναι μόλις 3%. Ωστόσο, το ποσοστό των μεγάλων εταιρειών που έχασαν
δεδομένα λόγω επιθέσεων phishing είναι λίγο υψηλότερο (6%) από το
αντίστοιχο ποσοστό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (5%).

«Ο αριθμός των ψηφιακών απειλών αυξάνεται συνεχώς. Για παράδειγμα,
η Kaspersky Lab ανακαλύπτει 200.000 νέα δείγματα malware
καθημερινά. Αυτό αναγκάζει τις εταιρείες να δώσουν μεγαλύτερη
προσοχή στην ασφάλεια τους, ειδικά αφού αντιμετωπίσουν κάποιο
περιστατικό παραβίασης της ψηφιακής προστασίας τους. Ωστόσο,
σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 68% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα
έχει πλήρως εφαρμόσει anti-malware (anti-virus και anti-spyware)
προστασία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 71%,
σημειώνοντας μικρή βελτίωση σε σχέση με το 2012 (67%). Η κατάσταση
στο χώρο της εταιρικής ασφάλειας αλλάζει καθώς ολοένα και
περισσότερες εταιρείες στρέφονται σε πολύπλοκες λύσεις ασφάλειας»,
δήλωσε ο Dragan Martinovic, Managing Director για την περιοχή της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Kaspersky Lab.

Το ευρύ φάσμα των επιθέσεων που δέχονται οι επιχειρήσεις σημαίνει
ότι οι εταιρείες χρειάζονται μια επαγγελματική λύση ασφάλειας ικανή
να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις επικίνδυνες ψηφιακές απειλές.
Το Kaspersky Endpoint Security for Business είναι μια λύση που
προστατεύει τις εταιρικές υποδομές του IT. Μαζί με τις σύγχρονες
τεχνολογίες antivirus, περιλαμβάνει και στοιχεία που προστατεύουν
από τις στοχευμένες επιθέσεις, το phishing και το spam. Μέσα από
την τακτική επικοινωνία με την cloud υπηρεσία Kaspersky Security
Network, και με την εφαρμογή πολύπλοκης ευρετικής ανίχνευσης και
παρεμπόδισης των απειλών, η λύση της Kaspersky Lab προσφέρει
αξιόπιστη ασφάλεια για την υποδομή του ΙΤ των επιχειρήσεων όλων των
ειδών και των μεγεθών.

ΠΗΓΗ: Δελτίο Τύπου