ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

GfK: Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των tablet στην ελληνική αγορά

GfK: Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των tablet στην ελληνική αγορά

Τη στροφή ακόμη περισσότερων Ελλήνων καταναλωτών στις «ταμπλέτες» διαπιστώνει η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK στην έκθεσή της για την αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 1ο τρίμηνο της χρονιάς, καθώς κατά τη διάρκειά συνεχίστηκε να καταγράφεται ανάπτυξη των tablet. Σύμφωνα με την εταιρεία, μάλιστα, η ανάπτυξη αυτή ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής κατέγραψε άνοδο 14,9%, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, θετική ήταν η πορεία και των υπόλοιπων προϊόντων της συγκεκριμένης κατηγορίας, αφού οι οθόνες κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό αύξησης, ενώ θετικές επιδόσεις παρατηρήθηκαν και στα ποντίκια και στα πληκτρολόγια. Επιπλέον, οριακά ανοδική ήταν η αγορά των σταθερών υπολογιστών, με τους φορητούς υπολογιστές ωστόσο να δέχονται πιέσεις από τα tablet στις μικρές ίντσες και από τους desktop στα μεγαλύτερα μεγέθη.

Σύμφωνα με την GfK, η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων «έκλεισε» στα 397 εκατομμύρια ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2014, παρουσιάζοντας πτώση -2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Σημαντικό ρόλο στο αρνητικό πρόσημο έπαιξε η κατηγορία των προϊόντων τηλεπικοινωνιών, η οποία κινήθηκε καθοδικά (-20,6%).

Όσον αφορά τη συγκεκριμένη κατηγορία, αξιοσημείωτη είναι η διψήφια πτώση των smartphone, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά και το οποίο η εταιρεία αποδίδει στο γεγονός ότι η αγορά έχει εισέλθει στην φάση του κορεσμού και η μέση τιμή έχει πέσει σημαντικά. Το μόνο προϊόν που «διασώζεται» είναι τα ακουστικά τηλεφώνου, με την GfK να προβλέπει πως τα αξεσουάρ τηλεφωνίας θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν στο μέλλον.

Την ίδια στιγμή, αν και συνεχίστηκε στο 1ο τρίμηνο η καθοδική πορεία στον τομέα των φωτογραφικών ειδών, τόσο τα high zoom μοντέλα όσο και οι συσκευές με εναλλάξιμους φακούς παρουσίασαν θετικό πρόσημο. Μια επίδοση που επιβεβαίωσε την προτίμηση των καταναλωτών σε μηχανές που παρέχουν ανώτερη ποιότητα και εμπειρία φωτογράφισης.

Εντυπωσιακή αύξηση παρουσίασαν και οι εκτυπωτές –πάνω από 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο– ενώ άνοδος καταγράφηκε και στις κονσόλες, όπως και στις κάρτες μνήμης. Στον αντίποδα, οριακή πρώτη παρατηρήθηκε στις τηλεοράσεις, με τις Smart TVs να εξακολουθούν να διατηρούν το θετικό τους πρόσημο και τα μοντέλα Ultra High Definition να έχουν μικρή βάση αλλά αυξανόμενο μερίδιο.