ΑΠΟΨΕΙΣ

Χρήσιμα Ανέκδοτα

Χρήσιμα Ανέκδοτα

Θ​​α ξεκινήσω με ένα χαζό ανέκδοτο. Δυστυχώς όσο πιο χαζό είναι το ανέκδοτο τόσο μεγαλύτερες αλήθειες κρύβει. Συζητάνε ένα Ισραηλίτης, ένας Αιγύπτιος και ένας Ελληνας για την τεχνολογία στην αρχαιότητα. Λέει ο Ισραηλίτης: «Εκεί που κάναμε ανασκαφές σε ένα σημείο της Ιερουσαλήμ, βρήκαμε χάλκινα καλώδια 2.000 ετών! Αυτό αποδεικνύει ότι είχαμε τηλεπικοινωνίες». Με τη σειρά του ο Αιγύπτιος λέει: «Εμείς όταν μεταφέραμε τις αρχαιότητες για το φράγμα του Ασουάν, βρήκαμε θαμμένες οπτικές ίνες 3.000 ετών, άρα είχαμε πιο προηγμένες τηλεπικοινωνίες από εσάς». Σειρά έχει ο Ελληνας, ο οποίος τους λέει: «Ολη η Ελλάδα είναι ένας αρχαιολογικός χώρος τον οποίον ψάχνουμε διαρκώς. Παρ’ όλες τις ανασκαφές δεν έχουμε βρει απολύτως τίποτα, ούτε χάλκινα καλώδια ούτε οπτικές ίνες, πράγμα που επιβεβαιώνει πέραν πάσης λογικής αμφιβολίας ότι οι Αρχαίοι Ελληνες διέθεταν ασύρματες τηλεπικοινωνίες»! Κόκαλο οι άλλοι δύο. Αν σας φαίνεται παράλογος ο συλλογισμός του Ελληνα, έχετε λάθος. Ακριβώς τον ίδιο συλλογισμό έκανε και η πρωτοδίκης που πιστοποίησε ότι ο Σώρρας διαθέτει τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια, διότι δεν αποδείχθηκε ότι δεν τα έχει!

Το ανέκδοτο χρησιμεύει σαν χαλί στην επόμενη ιστορία την οποία βρήκα πολύ διασκεδαστική. Τις τελευταίες εβδομάδες η «Καθημερινή» διανέμει μαζί με την κανονική εφημερίδα, αντίγραφα περασμένων εκδόσεων. Από το φύλλο της Κυριακής 14ης Αυγούστου 1922, αλίευσα την ακόλουθη είδηση:

«ΑΚΡΙΒΕΙΑ. Οδηγός αυτοκινήτου προσεκλήθη από τον Δημόσιον Κατήγορον όπως δικασθή την προσεχή Τρίτη, εικοστήν τρίτην τρέχοντος, διότι “διήρχετο την ενταύθα οδόν Συγγρού με ταχύτητα 42 χιλιομέτρων και 352 μέτρων καθ’ ώραν”, όπερ σημαίνει ότι η υπηρεσία του ελέγχου των αυτοκινήτων έχει όργανα τα οποία είνε εις θέσιν να βλέπουν ένα αυτοκίνητον να περνά και να ορκίζωνται ότι τρέχει με ταχύτητα τεσσαράκοντα δύο χιλιομέτρων και τριακοσίων πεντήκοντα δύο μέτρων την ώραν. Περί δευτερολέπτων και εκατοστών του μέτρου η κλήσις δεν ομιλεί».

Είναι ολοφάνερο ότι μετά την είδηση αυτή του 1922, το προηγούμενο ανέκδοτο αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Αφού το 1922, πριν από την εφεύρεση του ραντάρ, στην Ελλάδα είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε την ακριβή ταχύτητα ενός οχήματος που διέρχεται τη Συγγρού με ακρίβεια μέτρου, τότε πολύ πιθανόν να είχαμε και ασύρματες επικοινωνίες στην αρχαιότητα.

Σαν μηχανικός, προσπάθησα να βρω τη μεθοδολογία υπολογισμού της ταχύτητας του αυτοκινήτου με τα μέσα της εποχής εκείνης. Μία μέθοδος θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη: Δύο συνεργεία της αστυνομίας να βρίσκονται σε γνωστή απόσταση μεταξύ των (έστω 500 μέτρα) με δύο απόλυτα συντονισμένα χρονόμετρα, τα οποία να κατέγραφαν τον χρόνο διέλευσης του ιδίου οχήματος από τα δύο σημεία ελέγχου. Με κάποιους υπολογισμούς θα μπορούσαν τα δύο συνεργεία να υπολογίσουν την ταχύτητα του οχήματος. Σας φαίνεται πρακτική λύση αυτή για μια κλήση; Εμένα όχι. Οπότε μένει η άλλη πιθανότερη και ευρέως διαδεδομένη στην Ελλάδα μέθοδος: Το γλείψιμο του δείκτη του δεξιού χεριού, συνοδευόμενο από την ανάταση του δεξιού χεριού και η αυθαίρετη εκτίμηση του φαινομένου από τον παρατηρητή, συνοδευόμενη με την απόλυτη εγκυρότητα της μεθόδου. Αυτό ακριβώς το φαινόμενο θέλω να σχολιάσω στο σημερινό άρθρο μου, γιατί δυστυχώς τα ανακριβή στοιχεία έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις στην πολιτική ζωή του τόπου, με αποτέλεσμα ο κόσμος να βρίσκεται σε μόνιμη παραπλάνηση και σύγχυση.

Ελάτε να δούμε μια σημερινή εφαρμογή της αυθαίρετης και ανεύθυνης διασποράς λανθασμένων μεγεθών. Αντιγράφω από τα πρακτικά της Βουλής: «Αναστάσιος Πετρόπουλος: (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Καλωσορίζω και τους μαθητές που παρακολουθούν αυτή τη συζήτηση, για να θυμούνται ότι τούτη η κυβέρνηση επιδιώκει να λύσει προβλήματα που συσσωρεύθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η θνησιμότητα στην Ελλάδα από τα χρόνια 2010, 2011 μέχρι και το 2014 αυξήθηκε κατά 18% και οι αυτοκτονίες πολιτών ανήλθαν στο 7,2%.

Η εικόνα των κάδων απορριμμάτων στην Αθήνα, από όπου είχαν εξαφανιστεί οι γάτες και οι σκύλοι γιατί ήταν άνθρωποι που έτρωγαν τα αποφάγια, είναι μία εικόνα την οποία ίσως δεν προλάβατε να δείτε εσείς, παιδιά, αλλά είναι μια πραγματική εικόνα η οποία έχει εκλείψει. Αντιμετωπίσαμε μία ανθρωπιστική κρίση στη χώρα και με δυσκολίες δημιουργήσαμε όρους για να αφήσουμε πίσω μας αυτό το παρελθόν.

Διότι ο κατώτατος μισθός στην περίοδο 2010-2014 μειώθηκε κατά 22% για τους άνω των είκοσι πέντε και κατά 32% για τους κάτω των είκοσι πέντε και γενικά υπήρξε μία μείωση της κατά κεφαλήν δαπάνης κοινωνικής προστασίας κατά 18% μεταξύ 2010-2014».

Ολοι επικεντρώθηκαν στο γεγονός ότι αυτά τα είπε σε μαθητές, αλλά κανένας δεν ασχολήθηκε να δει αν είναι σωστά τα νούμερα που αναφέρει. Ακόμα και η ανακοίνωση της Ν.Δ. δεν αναφέρει τίποτα για τα μεγέθη. Σας την παραθέτω: «Η προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ ξεπέρασε πια το σημείο της αυτογελοιοποίησης. Τον παραδίδουμε στη χλεύη των πολιτών, είτε πιστεύει όσα λέει, είτε απλά ζει εκτός τόπου και χρόνου, που είναι και το πιθανότερο».

Ο κ. Πετρόπουλος ανέφερε δύο μεγέθη: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η θνησιμότητα στην Ελλάδα από τα χρόνια 2010, 2011 μέχρι και το 2014 αυξήθηκε κατά 18% και οι αυτοκτονίες πολιτών ανήλθαν στο 7,2%». Στα παιδιά θα μείνουν αυτά τα δύο νούμερα που ανέφερε ο υπουργός.

Δηλαδή, η θνησιμότητα μεταξύ 2010 και 2014 αυξήθηκε κατά 18% και οι αυτοκτονίες των πολιτών «ανήλθαν στο 7,2%». Φυσικά αυτό το 7,2% δεν διευκρινίζεται πού αναφέρεται. Ούτε όμως αυτό διευκρινίζεται για να ενισχύσουμε τα εντυπωσιακά ψέματα. Τυχαίο; Δεν το νομίζω. Ελάτε να βάλουμε αυτά τα στοιχεία κάτω από το πρίσμα του «sanity check». Η πλέον ευνοϊκή (για τον κύριο Πετρόπουλο) εκδοχή, είναι ότι το 7,2% αναφέρεται στους θανάτους στην Ελλάδα, γιατί οποιαδήποτε άλλη υπόθεση βγάζει δεκάδες χιλιάδες αυτοκτονίες. Οι θάνατοι στην Ελλάδα το 2017 ήταν 124.501. Το 7,2% στους 124.501 θανάτους σημαίνει 8.964 αυτοκτονίες. Ξέρετε πόσοι άνθρωποι αυτοκτονούν ανά έτος; 5 άνθρωποι στις 100.000. Συνολικά, για την περίοδο 2009 έως 2014 που υπάρχουν αναρτημένα στοιχεία, ο αριθμός των αυτόχειρων έφτασε στους 2.833 ανθρώπους. Κάντε σύγκριση με τις 8.964 αυτοκτονίες που είναι σχεδόν τριπλάσιες από τις πραγματικές. Η περίοδος είναι 6 έτη, ενώ ο κ. Πετρόπουλος αναφέρεται σε 5 έτη. Το ψέμα πάει σύννεφο. Υπάρχει όμως και ένα άλλο στοιχείο που διαψεύδει τον κ. Πετρόπουλο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2014 οι αυτοκτονίες ανήλθαν στις 514, ενώ το 2015 (πρώτο πλήρες έτος διακυβέρνησης ΣυριζΑνέλ) σημείωσε θλιβερή πρωτιά με 613 αυτοκτονίες, δηλαδή αύξηση 19,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα μαζί με την Κύπρο έχουν το χαμηλότερο ποσοστό αυτοκτονιών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ ο μέσος όρος είναι 11 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους, με τη Λιθουανία να έχει το μεγαλύτερο ποσοστό με 31 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους.

Πάμε τώρα στη θνησιμότητα που κατά τον κ. Πετρόπουλο αυξήθηκε κατά 18% την περίοδο 2010-2014. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι θάνατοι το 2009 ήταν 108.316 και το 2016 ήταν 113.760, δηλαδή αύξηση μόλις 5% σε 5 χρόνια, ενώ οι θάνατοι το 2017 ήταν 124.501, δηλαδή αύξηση από το 2014 ήταν 9,4% σε τέσσερα χρόνια! Νομίζω ότι δεν χρειάζεται κανένα άλλο στοιχείο για να τεκμηριωθούν πλήρως τα fake news του κ. Πετρόπουλου.

Είδατε όμως κανένα δημοσιογράφο ή πολιτικό να ενημερώνει τον κόσμο ότι όλα αυτά τα νούμερα είναι ψεύτικα, τους παραπλανούν και ειδικά τους μαθητές που παρακολουθούσαν τη Βουλή; Κανένας. Τα παιδιά θα φύγουν από εκεί με δύο νούμερα στο κεφάλι: 18% αυξήθηκε η θνησιμότητα και 7,2% ανήλθαν οι αυτοκτονίες κατά τη διάρκεια της επάρατης διακυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ. Θα τα πούνε στους γονείς τους και αυτοί στους φίλους και γνωστούς τους. Ετσι καθιερώνονται τα fake news! Δυστυχώς στην Ελλάδα είναι καθημερινό φαινόμενο. Πετάμε νούμερα που κανένας δεν φροντίζει να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει.

* Ο κ. Ανδρέας Δρυμιώτης είναι σύμβουλος επιχειρήσεων.