ΑΠΟΨΕΙΣ

Καλύτερη συμπεριφορά στα νέα παιδιά στις διάφορες εκπομπές ζητεί το ΠΑΤΟΚ! Με αφορμή το Fame Story No2 και το Super Idol!

Ολοι εμείς οι τηλεθεατές που μας αρέσει η τηλεόραση και για την άμεση ενημέρωση μέσα από την κυρίαρχη εικόνα και τον δημοσιογραφικό λόγο, και για τις κινηματογραφικές ταινίες αργά το βράδυ, αλλά και για τα διάφορα σίριαλ ή ριάλιτι σόου που δίνουν τροφή σε κουβέντα, σε κρίσεις, σε προγνωστικά, μήπως όλοι εμείς ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι, να πάρουμε θέση και να σχηματίσουμε το δικό μας… Πανελλήνιο Τηλε-Οπτικό Κίνημα -ΠΑΤΟΚ!- για να καυτηριάζουμε ορισμένα έκτροπα; Γιατί δεν αρκεί πλέον να αλλάζεις κανάλι όταν κάτι δεν σου αρέσει ή σε ενοχλεί. Αλλοι τηλεθεατές, ιδίως τα νέα παιδιά, μένουν να κοιτούν, άβουλοι και μοιραίοι και το κακό αποκτάει ρίζες! Ποιο «κακό»; H απρεπής συμπεριφορά, η έπαρση του τηλεπαρουσιαστού του Fame Story No2. «Ολα τα ‘χουν (τα άλλα κανάλια), Ανδρέα έχουν»; είπε, και αν αυτό δεν είναι αλαζονεία της εξουσίας (εγώ κρατώ το μικρόφωνο, και θα λέω ό,τι θέλω), τι είναι; ΄H ο τρόπος που απαντούν τα μέλη της επιτροπής κρίσεως -«επιτροπή προσωπικοτήτων του καλλιτεχνικού χώρου», τους αποκαλεί το δελτίο Τύπου του καναλιού, οι τρεις στους τέσσερις παντελώς άγνωστοι, ή γνωστοί, έστω, στην παρεΐτσα τους… «Ε, συ ομορφόπαιδο, πρέπει να κοιτάξεις τον τόνο σου!». «Γι’ αυτό ήρθα. Για να μάθω»», ψελλίζει το δύστυχο. «Θέλει πολλή δουλειά η σκηνική παρουσία σου», γαυγίζει άλλη. «Σας ευχαριστώ», απαντά το κορίτσι, βουρκωμένο. «Δεν μου άρεσες, όπως τραγούδησες και γιατί έβαλες το παντελόνι μέσα στις μπότες σου», κεραυνοβολεί ο τρίτος. «Αυτά να τα πείτε στον στυλίστα σας», αντέδρασε το παλικάρι. Και, εννοείται, κόπηκε.

Δεν ανήκουμε σε αυτούς που περνάνε ώρες μπροστά στον δέκτη, ή που βγαίνουν στα «παράθυρα» και καλοπιάνουν τα κανάλια. Αλλά όταν τύχει να ανοίξουμε την τηλεόραση σε αυτές τις εκπομπές που παίρνουν μέρος νέα παιδιά, όπως είναι το Super Idol, εκείνο που μας κρατάει είναι, από τη μια, η ελπίδα των παιδιών, γουστόζικων, με φωνή ή χωρίς, με διάθεση να πετύχουν και να τα υπομείνουν όλα, αρκεί να μπουν στα τελικά. Και από την άλλη, το εξοργιστικό «υφάκι» (τουπέ το ‘λεγαν παλαιότερα) που έχουν οι ιεροεξεταστές, το τρίο – μπρίο – κρύο, που το πεδίο της δράσης τους ήταν ώς τώρα πίσω από τις κάμερες, ή γύρω από τη δισκογραφία ή στο περιβάλλον γνωστού τραγουδιστή, και τώρα το παίζουν VIPS. Και ειρωνεύονται, έως και διατάζουν «Μην πατάς το αστεράκι(!), μιλούν μεταξύ τους, ενώ το super θύμα ξεχνάει από το τρακ τα λόγια του τραγουδιού, χάνει τα βήματα, φαλτσάρει, ή το βγάζει μάλλον συμπαθητικά, αλλά το τρίο σκοντάφτει στην ηλικία, «είναι και μεγάλη…», αποφαίνεται. Και όλα αυτά ocamera και στο ανοιχτό μικρόφωνο!

Δεν έχουμε τίποτε με τα κανάλια που τα παρουσιάζουν, ούτε με τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος. Αλλά ως τηλεθεατές θα θέλαμε να υπάρχει μια υπεύθυνη εποπτεία σε αυτές τις παραγωγές που να επιβάλει στο να μιλούν με ευγένεια, και όχι με «πατρικό» στυλάκι, ή χιούμορ της συμφοράς στα παιδιά αυτά που έρχονται και καταθέτουν το όνειρό τους… «Καλομοίρα σε λένε;», «Οχι; Κακομοίρης είναι αυτός που βγαίνει» -τρόπος αναγγελίας του ποιος μένει και ποιος φεύγει… «Πες μου κάτι ψαλτικό και θα σε περάσω «Αμήν, αμήν λέγω υμίν». «Εντάξει, πέρασες!».

Γι’ αυτό χρειάζεται να σχηματίσουμε γρήγορα το ΠΑΤΟΚ, να αναλάβουμε δράση, μήπως ξυπνήσουν τα κανάλια και βάλουν κάποιο φρένο σε αυτήν την εξοργιστική συμπεριφορά σε νέα παιδιά που δεν μπορούν να αντιδράσουν, διψούν για προβολέα και χειροκρότημα. Πληρώνουν ακριβό τίμημα το τσαλάκωμα της αξιοπρέπειάς τους. Γιατί τα χειροκροτούν, ενώ αποχωρούν δακρυσμένα, με τσακισμένα φτερά, στην πασαρέλα που δεν οδηγεί πουθενά. Χαμένοι οι πολλοί. Ενας είναι, θα είναι ο νικητής, κι αυτού η ευκαιρία που θα του δοθεί είναι πληρωμένη ακριβά. Ηδη, στη Εurovisioθα πάει το Super Idol «Ολα καλά», κι ο νικητής του Eurostat της EPT, ο Απόστολος Ψυχράμης θα αρκεστεί στα φωνητικά… Οταν, λοιπόν, η πρώτη ύλη είναι τα νιάτα και τα όνειρά τους, οι μεγάλοι, οι φθασμένοι, οι «περίπου», ας προσέχουν τον τρόπο τους. Το ΠΑΤΟΚ είναι εδώ…