ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, το φημισμένο σύνολο μουσικής δωματίου, «φώτισε» με κοντσέρτα Μπετόβεν το εορταστικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

06s2sim
06s2gthemabb2
06gthemaski

Νίκη θριαμβευτική για το πιστό κοινό του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016 γέμισε ασφυκτικά την Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», πλατεία και θεωρεία, όλες οι ηλικίες παρούσες, για να χαρούν τη Συναυλία της Academy of St Martin in the Fields, με τον διάσημο πιανίστα Murray Perahia να παίζει πιάνο και να διευθύνει συγχρόνως την Ορχήστρα στα δύο Concerti για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 19, και αρ. 4 σε σολ μείζονα, έργο 58, του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, ενώ στην Εισαγωγή: «Κοριολανός», έργο 62, ο εξάρχων Tomo Keller έπαιζε βιολί και διηύθυνε από το αναλόγιο!

Θαυμαστά μουσικά γεγονότα όλα αυτά για τους φίλους της μουσικής και του πολιτισμού που χειροκρότησαν με ενθουσιασμό το περίφημο Σύνολο Μουσικής Δωματίου, την Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, που ιδρύθηκε το 1958 από τον αείμνηστο Sir Neville Marriner (1924-2016) και διετέλεσε ισόβιος αρχιμουσικός της. Η συναυλία είχε Χορηγό την Alpha Bank, της οποίας τα μέλη του Δ.Σ. παρέστησαν στο Θεωρείο 8 σε πλήρη σύνθεση: πρόεδρος κ. Βασίλειος Ράπανος, διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Π. Μαντζούνης, γενικοί διευθυντές κ. Σπύρος Φιλάρετος και κ. Αρτέμης Θεοδωρίδης, που δέχθηκαν τα συγχαρητήρια του μουσικόφιλου κοινού για την πολιτιστική τους προσφορά, την οποία η Alpha Bank ευελπιστεί να συνεχίσει στο μέλλον.

Η μουσική αυτή βραδιά υψηλού επιπέδου είχε και τη συγκινητική της πλευρά, όταν ο κ. Νίκος Τσούχλος, πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής ΟΜΜΑ, και τώρα πρόεδρος Ωδείου Αθηνών, αναπλ. καθηγητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, ανέβηκε στο βήμα του ομιλητού.

Τα φώτα έσβησαν, στην οθόνη πρόβαλε η φωτογραφία του Sir Neville Marriner ενώ διευθύνει με το απαράμιλλο στυλ του ανά τον κόσμο. Οπως είπε ο κ. Νίκος Τσούχλος, «ο σερ Νέβιλ υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής και επίτιμος πρόεδρος της Καμεράτας – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, η δε συναυλία της Κυριακής έγινε για να τιμηθεί η μνήμη του και η προσφορά του». Μια πολύ ωραία πρωτοβουλία το να ενημερώνεται το κοινό από έναν καθηγητή Μουσικής με αναγνωρισμένη προσφορά στο έργο της ΟΜΜΑ επί θητείας του ως καλλιτεχνικού διευθυντή, την δε ομιλία του σφράγισε δυνατό και ειλικρινές χειροκρότημα. Πράγμα που σημαίνει ότι τέτοιου επιπέδου κατατοπιστικές ομιλίες θα ήταν πολύ καλό να τις συνεχίσει το νέο Δ.Σ. με τον συνθέτη μαέστρο κ. Μίλτο Λογιάδη, καλλιτεχνικό διευθυντή…

Μετά άναψαν τα φώτα και μπήκαν μέσα οι εξαιρετικοί μουσικοί –σολίστες στο είδος τους– του Συνόλου της Academy of St Martin in the Fields, με επικεφαλής τον εξάρχοντα Tomo Keller, πανύψηλο πολυβραβευμένο σολίστα βιολιού, που γεννήθηκε στη Στουτγάρδη το 1974 από Γερμανο-ιάπωνες γονείς. Είναι ο πρώτος σολίστ βιολιού που έλαβε το βραβείο Aalto Stage για νέους μουσικούς. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί στις μεγαλύτερες μουσικές σκηνές αλλά και σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές. Παίζει σε βιολί κατασκευής Αντρέα Γκουαρνιέρι (Κρεμόνα 1667) που του παραχωρήθηκε από το ίδρυμα Γιέρνοκερ της Σουηδίας. Στην Εισαγωγή «Κοριολανός», έργο 62 του Μπετόβεν, ο Tomo Keller έπαιζε και διηύθυνε από το αναλόγιο το «Allegro con brio»! Και μετά ήρθε η σειρά του Αμερικανού πιανίστα μαέστρου Murray Perahia να μπει στη σκηνή, να παίξει, διευθύνοντας συγχρόνως τα δύο Concerti για πιάνο και ορχήστρα, έργο 19 και έργο 58 του Μπετόβεν, που το κοινό, μαγνητισμένο από την όλη απόδοση του Συνόλου και από την προσωπικότητα του πιανίστα μαέστρου, τα απήλαυσε με απόλυτη σιγή –ούτε βήχας στα ενδιάμεσα μέρη!– για να ξεσπάσει σε επευφημίες και χειροκροτήματα, με πολλούς θεατές όρθιους στην πλατεία, να καλούν τον πιανίστα – μαέστρο σε αλλεπάλληλες «αυλαίες». Η Ορχήστρα με τον εξάρχοντα, όρθιοι, ανταπέδιδαν το χειροκρότημα, ενώ ο Murray Perahia με κλίση της κεφαλής του έδειχνε πολύ συγκινημένος από τη θέρμη της υποδοχής! Καλύτερη εορταστική έναρξη της Χριστουγεννιάτικης περιόδου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών δεν μπορούσε να γίνει! Η συνέχεια προμηνύεται ενδιαφέρουσα σαν πρόγραμμα ποιότητας, στο ολόφωτο Μέγαρο Μουσικής με τα στολισμένα φυσικά πράσινα έλατα και τον πίνακα “ Θάλαττα, Θάλαττα” του αξέχαστου Παναγιώτη Τέτση στην αρχή της κλίμακας που οδηγεί σε μουσική-πολιτιστική ανάσα, στην καρδιά της Αθήνας, στο Μέγαρο Μουσικής που αξίζει κάθε υποστήριξη.

Πρόγραμμα

Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Eισαγωγή «Κοριολανός», έργο 62
Αllegro con brio. Διευθύνει από το αναλόγιο ο Tomo Keller
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 19
Αllegro con brio
Αdagio
Rondo. Molto allegro
Διάλειμμα
• Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 4 σε σολ μείζονα, έργο 58

Allegro moderato
Andante con moto
Rondo. Vivace

ΤΗΛΕΦΟΣ