ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Η Forthnet δίνει διευκρινίσεις

Η Forthnet δίνει διευκρινίσεις

Κύριε διευθυντά
Με αφορμή το άρθρο του συντάκτη της εφημερίδας σας, κ. Βαγγέλη Μανδραβέλη, με τίτλο «Βαλτώνει η διαδικασία πώλησης της Forthnet από τις τράπεζες», που δημοσιεύτηκε στο φύλλο της Κυριακής 17/03/2019 της «Καθημερινής» και όσον αφορά στις ανακρίβειες για την εταιρεία μας, επιτρέψτε μας να παρατηρήσουμε τα εξής:

• Στο άρθρο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «Τώρα ο κίνδυνος να εξελιχθεί η Forthnet σε νέα On Telecoms είναι ορατός». Πρόκειται για μία κακοπροαίρετη εκτίμηση καθώς μιλάμε για εντελώς διαφορετικά μεγέθη και πορεία στον χώρο των τηλεπικοινωνιών.

• Η εταιρεία μας έχει καταφέρει να καλύπτει με υπηρεσίες ψυχαγωγίας και επικοινωνίας το 16% των ελληνικών νοικοκυριών, ενώ την εμπιστεύονται περισσότερες από 40.000 επιχειρήσεις, μεταξύ αυτών και κάποιες από τις μεγαλύτερες της χώρας μας. Στα 24 χρόνια λειτουργίας της, η εταιρεία μας έχει συνδέσει το όνομά της με τα ισχυρότερα brand names των αθλητικών γεγονότων, ενώ έχει συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας με τα μεγαλύτερα studios του Hollywood.

• Στις τελευταίες οικονομικές χρήσεις, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από τις δημοσιευμένες οικονομικές μας καταστάσεις, τα λειτουργικά μας κέρδη (EBIDTA) κυμαίνονται στα επίπεδα των 40-45 εκατ. ευρώ και καταγράφουμε θετικό Free Cash Flow. Ενδεικτικό, ότι μόνο την τελευταία πενταετία η Forthnet έχει καταβάλει στο ακέραιο προς τον πάροχο που έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά τηλεπικοινωνιών περισσότερα από 480 εκατ. ευρώ, και χωρίς ούτε μία μέρα καθυστέρηση. Είναι εμφανές ότι η εταιρεία παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα παρότι εδώ και έξι χρόνια δεν έχει ενισχυθεί με νέα κεφάλαια.

• Αναφορικά με τον δανεισμό της εταιρείας μας, που συμφωνήθηκε με τις τράπεζες το 2008, λίγο πριν από την εμφάνιση της κρίσης, για την εξαγορά της πλατφόρμας μας συνδρομητικής τηλεόρασης, από τον Μάρτιο του 2013 υποβάλαμε στις δανείστριες τράπεζες αίτημα αναδιάρθρωσης του δανεισμού προσαρμοσμένο στις τότε συνθήκες, μαζί με επικαιροποιημένο business plan, που συνυπολόγιζε τους παράγοντες της κρίσης. Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας εξέδωσε το 2016 μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο, χάρις στο οποίο οι τράπεζες έχουν το δικαίωμα να ελέγξουν την ενισχυμένη πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Μέχρι σήμερα, οι τράπεζες έχουν εισπράξει περίπου 120 εκατ. ευρώ σε τόκους.

• Κατά την προσφιλή τακτική του, όπως και άλλες φορές σας έχουμε επισημάνει, ο συντάκτης σας προχωρά σε περαιτέρω αυθαίρετα συμπεράσματα για την εταιρεία μας, καθώς αναφέρει ότι «Η εταιρεία χάνει έσοδα και συνδρομητές, παρά την επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθεί στην αγορά». Η Forthnet δεν κάνει καμία επιθετική πολιτική τιμών, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που το κάνουν κατ’ εξακολούθηση και μάλιστα, στοχεύοντας πολλές φορές ειδικά στο πελατολόγιό της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ανταγωνισμός με μεγαλύτερο market share (μερίδιο αγοράς) συνδρομητικής τηλεόρασης έχει μικρότερο value share (μερίδιο αξίας) από την αντίστοιχη δραστηριότητα της Forthnet. Επίσης, όλοι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας κάνουν επιπλέον εκπτώσεις για κάθε συνδρομή internet και σταθερής τηλεφωνίας που συνδυάζεται με την κινητή τους τηλεφωνία, ενώ η Forthnet δεν έχει μέχρι σήμερα αυτή τη δυνατότητα προσφοράς τέτοιων συνδυαστικών υπηρεσιών λόγω των προσκομμάτων και των καθυστερήσεων που αντιμετώπισε στην προσπάθειά της να δραστηριοποιηθεί στην αγορά ως ιδεατός πάροχος κινητής τηλεφωνίας. Η εταιρεία εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση του κοστολογικού της μοντέλου στο πλαίσιο μιας ευρύτερης λειτουργικής αναδιάρθρωσης.

• Παράλληλα, ο συντάκτης σας προσπαθεί να κάνει σύγκριση μεταξύ της Nova και του Netflix στο μονόστηλο δίπλα στο κύριο θέμα με τίτλο «Το “πετράδι” και το Netflix». Θα θέλαμε να σας τονίσουμε ότι η Nova παρέχει μία οικογενειακή υπηρεσία και καλύπτει τις ανάγκες των μελών όλης της οικογένειας καθώς έχει διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό της σε ό,τι αφορά το αθλητικό περιεχόμενο τις κορυφαίες ομάδες και τα κορυφαία brands από το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα όπως το ιταλικό και γαλλικό, αλλά και όλες τις κορυφαίες ευρωπαϊκές διασυλλογικές διοργανώσεις στον χώρο του μπάσκετ όπως τη EuroLeague. Συγκριτικά, οι OTT (Over The Top) υπηρεσίες (π.χ. Netflix, Amazon κτλ.) δεν έχουν αθλητικό περιεχόμενο, καλύπτουν μόνο μέρος των αναγκών της ελληνικής οικογένειας για ψυχαγωγία και έτσι λειτουργούν κυρίως συμπληρωματικά, ενισχύοντας μάλιστα την εξοικείωση του ελληνικού κοινού στις συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες.

• Τέλος, κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι η απαράδεκτη και μονομερής υπερφορολόγηση των εγχώριων παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης έναντι των διεθνών πλατφορμών ΟΤΤ που βρίσκονται ουσιαστικά στο «απυρόβλητο» ως προς τις φορολογικές και τις λοιπές επιβαρύνσεις. Η επιβολή φόρου συνδρομητικής τηλεόρασης 10% στους χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης  καθώς και η επιπλέον εισφορά 2% επί του τζίρου υπέρ ΕΔΟΕΑΠ στις επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδος όπως Netflix, Amazon, Youtube, Apple TV.

Παρά το γεγονός ότι ο συντάκτης σας, κατά παράβαση των παγίων κανόνων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δεν επικοινώνησε μαζί μας πριν από τη δημοσίευση του εν λόγω άρθρου, είμαστε σίγουροι ότι η επιστολή μας αποκαθιστά την πραγματικότητα και βοηθά στην πλήρη και έγκυρη ενημέρωση των αναγνωστών της εφημερίδας σας.

Γρηγορης Κατσογιαννης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας Forthnet