ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

«Αντιπρόταση» για το Κέντρο Πτήσεων

«Αντιπρόταση» για το Κέντρο Πτήσεων

Kύριε διευθυντά
Στο φύλλο της κυριακάτικης «Καθημερινής» 21/06, από το άρθρο του Βασίλη Νέδου ενημερώθηκα για τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ για τη δημιουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαμάτα. Μας ανησυχεί ιδιαίτερα αυτή η εξέλιξη, επειδή η Πελοπόννησος αποτελεί από τις πλέον αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές της Ελλάδας και, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη φέρουσα ικανότητα, που συνοδεύεται από μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Αυτονόητο είναι ότι η ανάπτυξη της περιοχής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Από το 2009 έως σήμερα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας χαρακτηρίζεται από εκρηκτική αύξηση τουριστικής κίνησης, με καταλυτικό ρόλο και θετική επίδραση σε όλους τους τομείς του τουρισμού, της οικονομίας και της κοινωνίας, και έχει αναδειχθεί ως ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα αεροδρόμια της Ελλάδας, με συνολική αύξηση διεθνών αφίξεων που υπερβαίνει το 450%.

Ηδη το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθει επαρκώς στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση, ιδιαίτερα κατά την περίοδο υψηλής τουριστικής κίνησης, καθώς οι κινήσεις αφίξεων και αναχωρήσεων αεροσκαφών που επιτρέπονται σύμφωνα με τα δημοσιευμένα όρια χωρητικότητας, καθώς και οι κτιριακές υποδομές, εξακολουθούν να είναι σήμερα σχεδόν ίδιες με του 2009. Για τους λόγους αυτούς, όλοι οι τοπικοί φορείς και οι επιχειρήσεις της περιοχής προσπαθούν να προχωρήσει το σχέδιο αναβάθμισης του αεροδρομίου. Πρόσφατα, ο  πρωθυπουργός κ. Κυρ. Μητσοτάκης, σε εκδήλωση του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, τόνισε τη στρατηγική σημασία του αεροδρομίου και ότι θα προχωρήσει άμεσα η ιδιωτικοποίησή του μέσω ανεξάρτητου διαγωνισμού.

Από όλα τα παραπάνω είναι φανερό ότι η προστασία της εμπορικής λειτουργίας του αεροδρομίου είναι προϋπόθεση της ανάπτυξης της περιοχής.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής χωρίς περιοριστικούς φραγμούς, θα μπορούσε να εξεταστεί η πιθανότητα επιλογής μιας μη τουριστικής περιοχής για την ανάπτυξη του στρατιωτικού εκπαιδευτικού κέντρου, καθώς η τοπική οικονομία θα ωφελούνταν τα μέγιστα από μια τέτοια εξέλιξη και επένδυση. Η δικαιολογία ότι αντιμετωπίζουμε ως χώρα την επιθετικότητα της Τουρκίας είναι γεγονός, αλλά κατά την ταπεινή μας γνώμη  το πρόβλημα Ερντογάν δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε αποφάσεις που υποθηκεύουν το μέλλον μιας ολόκληρης περιοχής. Εξάλλου, δίπλα στο αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου» βρίσκεται το αμιγώς στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στον Νομό Ηλείας, που λόγω της ιδιότητάς του θα μπορούσε να φιλοξενήσει το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων με πολύ μικρότερο κατασκευαστικό κόστος προσαρμογής και, με τα αντισταθμιστικά οφέλη που πρέπει να διεκδικήσουμε, να δημιουργηθούν οι υποδομές που απαιτούνται για τη μετατροπή της Πελοποννήσου σε προπονητικό κέντρο Ολυμπιακών Αγώνων, με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία. Στο ίδιο πλαίσιο, θα προτείναμε ακόμη το αεροδρόμιο της Τρίπολης να αξιοποιηθεί ως Ευρωπαϊκός Σταθμός Εκπαίδευσης Πιλότων Δασοπυρόσβεσης και Προστασίας του Περιβάλλοντος.

Γιωργος Καραμπατος, Τέως πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας