ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Οι καταναλωτές και ο συνήγορός τους

Οι καταναλωτές και ο συνήγορός τους

Κύριε διευθυντά
Στο φύλλο της 24ης Μαΐου δημοσιεύθηκε ότι ανανεώθηκε η θητεία του κ. Λ. Ζαγορίτη στη θέση του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Δεν γνωρίζω επακριβώς τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του κ. Ζαγορίτη, ως εκ της θέσεώς του αυτής, εικάζω, όμως, από τον τίτλο (Συνήγορος του Καταναλωτή) ότι ενεργεί και συνηγορεί υπέρ των δικαίων των καταναλωτών, στα οποία (δίκαια) περιλαμβάνεται και η προστασία τους από παραπλανητικές διαφημίσεις.

Με τη σκέψη αυτή θέλω να επισημάνω, από τις φιλόξενες στήλες της εφημερίδας σας, τα εξής:

Κατά τις ατελείωτες διαφημίσεις των σούπερ μάρκετ από την TV γίνεται συνεχής προβολή των ακόλουθων δύο στοιχείων:

α) Το α ή β ή γ προϊόν προσφέρεται για δύο ή τρεις ημέρες στην εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή των χ ευρώ, χωρίς, όμως, να διευκρινίζεται ότι η τιμή προσφοράς αφορά τη συσκευασία και όχι τη μερική μονάδα (κιλό ή λίτρο).

Οποιος «τσιμπήσει, τσίμπησε».

β) Τα χ και ψ προϊόντα προσφέρονται για τις προσεχείς δύο ή τρεις ημέρες με έκπτωση 20% ή 30% ή και 50%, χωρίς και πάλι να διευκρινίζεται επί ποίας τιμής υπολογίζεται η έκπτωση. Εξάλλου ο καταναλωτής μη γνωρίζοντας εκ των προτέρων πότε και σε ποια προϊόντα θα γίνει έκπτωση, δεν είναι σε θέση να καταγράψει την τρέχουσα τιμή ώστε να επαληθεύσει εν συνεχεία τη χορηγούμενη έκπτωση.

Και πάλι «όποιος τσιμπήσει, τσίμπησε».

Ελπίζω ο Συνήγορος του Καταναλωτή να θελήσει να ασχοληθεί με το περιεχόμενο της παρούσης.

Γεωργιος Παπαδοπουλος, Αθήνα