MATTER OF CLASS

Εκπαιδευτήρια Καίσαρη: Με το βλέμμα στο μέλλον

Εκπαιδευτήρια Καίσαρη: Με το βλέμμα στο μέλλον

Ο Ηλίας Καίσαρης, Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη, μιλά για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του σχολείου χάρη στη μακρόχρονη αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος της εκπαίδευσης αλλά και για την επόμενη σχολική χρονιά.

Πώς ανταποκρίθηκε το σχολείο σας στην ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Από το 2004, έχουμε αντιληφθεί τη σημασία της στήριξης της μάθησης εξ αποστάσεως δημιουργώντας πλατφόρμα για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και προσφέροντας ταμπλέτες στους μαθητές με προεγκατεστημένο εκπαιδευτικό υλικό. Από το 2010, εφαρμόζουμε με επιτυχία την εξ αποστάσεως ασύγχρονη σχολική εκπαίδευση και στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού μέσω της χρήσης tablets, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά στη συμβατική εκπαίδευση. Έτσι, από την πρώτη μέρα που διεκόπη η λειτουργία των σχολείων, εφαρμόσαμε την τεχνογνωσία που διαθέτουμε σε όλες τις βαθμίδες – με ασύγχρονο και σύγχρονο τρόπο, καθώς και με τη διόρθωση όλων των γραπτών εργασιών – ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε ηλικίας.

Καλύψατε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε η απόσταση με τους μαθητές που δεν έρχονται στο σχολείο, ακόμα και μετά το άνοιγμά του, να μικραίνει;

Υποστηρίζουμε σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες – από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο: τηλεσυναντήσεις, πρωτότυπα βιντεομαθήματα σε όλα τα βασικά, τα περισσότερα δευτερεύοντα μαθήματα και τις ξένες γλώσσες, πλατφόρμες-αποθετήρια του εκπαιδευτικού υλικού που έχουμε δημιουργήσει, καθώς και εφαρμογές φτιαγμένες από τους καθηγητές μας, που μάλιστα προσφέρονται ελεύθερα σε όλους. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα εργαλεία στα χέρια των διαρκώς επιμορφούμενων εκπαιδευτικών μας ώστε η απόσταση με τους μαθητές να μικραίνει. Στόχος μας, σε όλες τις βαθμίδες, είναι η εκπαίδευση και παράλληλα η στήριξη των παιδιών σε όλα τα επίπεδα.

ekpaideytiria-kaisari-me-to-vlemma-sto-mellon0

Υπήρξε διαφορετική αντιμετώπιση για τους μαθητές μικρής ηλικίας;

Ακόμη και σε συνθήκες ομαλής λειτουργίας του σχολείου, η διδασκαλία διαφέρει σε κάθε βαθμίδα, καθώς διαφέρουν οι ανάγκες των μαθητών. Ετσι, στο Νηπιαγωγείο, πρωταρχικός στόχος υπήρξε η διατήρηση της επαφής με το σχολείο, την Νηπιαγωγό και τους συμμαθητές και η συναισθηματική ενίσχυση των παιδιών για την απότομη αλλαγή της καθημερινότητάς τους. Στο Δημοτικό, εκτός από τα βασικά μαθήματα και τις ξένες γλώσσες, εμπλουτίσαμε την ασύγχρονη εκπαίδευση με γνωστικά αντικείμενα, όπως Γυμναστική, Καλλιτεχνικά, Μουσική, Πληροφορική και Θεατρική Αγωγή, που ενέπλεξαν ενεργά τους μαθητές ώστε να εκτονώνουν την ενέργειά τους δημιουργικά. Αναγνωρίσαμε, δηλαδή, πως, ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, οφείλαμε να πάμε πέρα από τα στενά όρια της εκπαίδευσης και να καλύψουμε περισσότερες ανάγκες των παιδιών.

Πώς ανταπεξήλθατε στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών Λυκείου;

Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στους μαθητές των μεγάλων τάξεων και δη στους τελειόφοιτούς μας – κάτι που φαίνεται και από τα εξαιρετικά ποσοστά επιτυχίας που έχουν διαχρονικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς και στην εισαγωγή τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Συνεπώς, και σε αυτήν την περίοδο, ήμασταν από την πρώτη μέρα δίπλα τους με ομαδικές τηλεδιασκέψεις, διαδραστικές εφαρμογές και καθημερινή επαφή με τους καθηγητές για διόρθωση εργασιών και επίλυση αποριών.

ekpaideytiria-kaisari-me-to-vlemma-sto-mellon1

Πώς ανταποκρίθηκαν μαθητές και γονείς στη νέα πραγματικότητα;

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, μάς έδειξαν έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους. Από την πρώτη στιγμή είχαμε τη συνεργασία και την αμέριστη συμπαράστασή τους ως φυσική συνέχεια της σχέσης εμπιστοσύνης που υπάρχει μεταξύ μας. Αντιλήφθηκαν την ετοιμότητα του σχολείου και των εκπαιδευτικών του, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τα παιδιά τους και τα καθοδηγούν. Είναι μεγάλη η χαρά μας τώρα που οι περισσότεροι μαθητές μας επέστρεψαν και θα έχουμε μία -σχετική- κανονικότητα στον χώρο του σχολείου.

Τελικά, μπορεί το σχολείο να αντικατασταθεί;

Η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει και να συμπληρώσει σχολικές δράσεις, κάτι που έχουμε στην πράξη αποδείξει ως σχολείο εδώ και χρόνια. Η τηλε-εκπαίδευση αποτελεί εργαλείο για να αντιμετωπισθούν μαθησιακές ανάγκες αλλά σε καμμία περίπτωση δεν αντικαθιστά την αλληλεπίδραση των μελών της σχολικής κοινότητας. Εμείς είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε και νέους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου στην «οικογένεια» των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη μέσω των ετήσιων υποτροφιών που διοργανώνουμε.

ekpaideytiria-kaisari-me-to-vlemma-sto-mellon2

Πώς φαντάζεστε την επόμενη σχολική χρονιά;

Όπως φαίνεται και από την μέχρι τώρα πορεία μας, στο σχολείο μας πάντα προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα. Σύμφωνα με όσα λένε οι ειδικοί, η επόμενη σχολική χρονιά ενδέχεται να έχει πάλι ιδιαιτερότητες. Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη είμαστε έτοιμοι αφενός λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα εντός του σχολείου και αφετέρου προσφέροντας στους μαθητές μας την καλύτερη δυνατή εξ αποστάσεως εκπαίδευση εμπλουτίζοντας, παράλληλα, όσα κάναμε μέχρι σήμερα. Εξασφαλίζοντας την αλληλεπίδραση με τους μαθητές, τη σχέση με τους δασκάλους, τη δημιουργία και, φυσικά, τη μάθηση, θα είμαστε και πάλι δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, όπως κάνουμε από το 1960.