ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καμιά αναφορά Χριστόδουλου για ταυτότητες

Να διασκεδάσει τις δυσμενείς εντυπώσεις που προκάλεσαν οι τελευταίες του δηλώσεις επιχείρησε χθες ο Αρχιεπίσκοπος. Αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας, ο κ. Χριστόδουλος υποστήριξε ότι τόσο τα «περί δεξιάς του Κυρίου», όσο και η επίμαχη φράση του «οι καταστάσεις αλλάζουν, δόξα σοι ο Θεός» που είπε στον κ. Καραμανλή, «δεν είχαν καμία πολιτική χροιά». Το επιχείρημα δε που επιστράτευσε είναι ότι «οι φράσεις αυτές είναι της καθημερινότητάς μας, όροι που συνηθίζονται από τους κληρικούς» και για του λόγου του το αληθές επικαλέστηκε τον εαυτό του: «Εγώ προσωπικά, το δόξα σοι ο Θεός, το λέω 50 φορές την ημέρα», είπε ο κ. Χριστόδουλος ισχυριζόμενος ότι κάτι ανάλογο είχε πει και στον κ. Σημίτη το 2000…

H είδηση, ωστόσο, που μάλλον ενέχει μεγαλύτερη σημασία από τους «απολογητικούς τόνους» του κ. Χριστόδουλου, είναι ότι το θέμα των ταυτοτήτων οδηγείται μάλλον στις ελληνικές καλένδες. H εκτίμηση αυτή ενισχύεται τόσο από το γεγονός ότι ο Αρχιεπίσκοπος απέφυγε και χθες κάθε αναφορά στο επίμαχο ζήτημα, όσο κυρίως από το ότι έσπευσε να «καλύψει» την κ. Μαριέττα Γιαννάκου, η οποία τάχθηκε σαφώς κατά της αναγραφής του θρησκεύματος στα αστυνομικά δελτία. «Το σύνολο του ελληνικού λαού είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και ως εκ τούτου δεν είναι απαραίτητο να γράφεται», απάντησε η υπουργός Παιδείας σε ερώτηση του ρ/σ της Εκκλησίας και το μόνο σχόλιο που έκανε ο κ. Χριστόδουλος είναι ότι «η άποψη της υπουργού είναι διαφορετική, αλλά σεβαστή».

Αλλα αιτήματα

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει χωρίς άλλο τις πληροφορίες που θέλουν τον Αρχιεπίσκοπο να εστιάζει το ενδιαφέρον του στην ικανοποίηση άλλων αιτημάτων της Ιεράς Συνόδου, όπως την κτίση του Συνοδικού Μεγάρου στον Καρέα, τη δημιουργία μητροπολιτικού ναού στη Λ. Ανεξάνδρας και κυρίως την περαιτέρω «ενίσχυση» των κοινοτικών κονδυλίων στα οποία προσβλέπει ο κλήρος από το Γ΄ ΚΠΣ.

Ας σημειωθεί δε ότι ακόμη και εκκλησιαστικοί κύκλοι δεν έκρυβαν χθες ότι «θα ήταν τουλάχιστον αφελές για τον κ. Χριστόδουλο να προτάξει το θέμα των ταυτοτήτων, καθώς και ο ίδιος γνωρίζει ότι το σχετικό αίτημα της Εκκλησίας έχει απορριφθεί ως αβάσιμο όχι μόνον από το ΣτΕ, αλλά και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση είχε απορρίψει όχι μόνον την υποχρεωτική, αλλά και την προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος, με το επιχείρημα ότι «το δελτίο ταυτότητας αποτελεί δημόσιο έγγραφο του οποίου το περιεχόμενο δεν μπορεί να καθορίζεται από τις επιθυμίες του κάθε ενδιαφερόμενου». H ευρωπαϊκή απόφαση μάλιστα εξηγώντας ότι σκοπός των αστυνομικών δελτίων «είναι και μόνον η εξακρίβωση της ταυτότητας των προσώπων», απέρριψε την αναγραφή όχι μόνον του θρησκεύματος, αλλά και πολλών άλλων στοιχείων, όπως το ονοματεπώνυμο της συζύγου, το γένος ή ακόμη και το επάγγελμα, με το επιχείρημα ότι τα εν λόγω δεδομένα μπορούν να μεταβληθούν με τη βούληση των προσώπων.

Ετσι εξηγείται προφανώς και η χθεσινή δήλωση της κ. Γιαννάκου, η οποία γνωρίζει πολύ καλά, βέβαια, ότι ακόμη και η άποψη της προαιρετικής αναγραφής που φέρεται να υποστηρίζει και σήμερα η Ν.Δ., έχει απορριφθεί «πανευρωπαϊκώς» και τελεσιδίκως…