ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποβολειο

Υποβολειο

«Η ώρα του Μάη να σε βρει» • έλεγε μια παλιά κατάρα • που ερχόταν από τα αρχαία χρόνια. • Γιατί ο μήνας αυτός • -που συνέπιπτε με τον Θαργηλιώνα μήνα των αρχαίων- • «έχει πολλές κακές ώρες». • Το ξόρκισμα των οποίων γέννησε και πολλές συνήθειες, τελετουργίες, έθιμα κ.λπ. • μερικά από τα οποία έφτασαν ώς τα χρόνια μας • όπως το πρωτομαγιάτικο στεφάνι στις πόρτες • (ως αποτρεπτικό κακών για τη φαμίλια) • ή η αποφυγή τέλεσης γάμων τον Μάη μήνα • -όπου παντρεύονται οι γαϊδάροι, λέγαν οι παλιοί, • (που δεν το πιστεύω, • μιαν αντίφαση βλέπω εδώ, • αλλ’ άσ’ το να πάει). •

Τώρα εγώ αλλού το πάω με τα λαογραφικά και τις άλλες του Μαγιού τις μυρωδιές • και τις κακές τις ώρες. • Αντιλαβού; •

Ναι, μην πιάσει λέω καμιά προπατορική κατάρα • και μας βρει κακιά Ωρα Μαγιού πάνω στις κάλπες. • Διότι εκεί να τον φοβάσαι τον κάλπη τον πολίτη. • Ιδίως. • Και τρέχουμε μετά και δεν φτάνουμε. •

Πολλώ δε μάλλον που, εκτός από την Ωρα Μαγιού, συντρέχει σ’ αυτές τις ευρωεκλογές και ο σταυρός προτίμησης. • Αλλη κατάρα αυτή. • Καθότι • -και θα συμφωνήσω για μία ακόμη φορά με τον πνευματώδη, χρυσόστομο και χρυσορρόα Θεόδωρο Πάγκαλο- • «ο σταυρός μαζεύει τη σάρα και τη μάρα». • Πράγμα που περίτρανα αποδεικνύει κάθε φορά το ελληνικό ψηφοφορικό σώμα • -ιδιαίτατα δε στις εκλογές του ’12, • όπου έστειλε πια στη Βουλή το τσίρκο Μεντράνο. •

Κάτι τέτοιο φοβήθηκε και σεβάσμιος εκκλησιαστικός πατήρ • -ένας από τους φωτισμένους που ποδηγετούν τον περιούσιο λαό- • ο μητροπολίτης Προικονήσων • (καλά, μας ανήκει κι αυτός; • Δεν είμαι καλός στα εκκλησιαστικά, αλλά τι δουλειά έχει εδώ από τη θάλασσα του Μαρμαρά οπού ’ν’ τα Προικονήσια; • Μικρασιατικής απομεινάρι κι αυτός; • -έλεος και πώς την πληρώνουμε ακόμα την Καταστροφή) • ο οποίος σεβάσμιος • σεβασμιότατος μάλιστα • μας προειδοποίησε τους ψηφοφόρους ότι • «από το σινάφι των τοιούτων γυρεύουν και ψήφο για τον Δήμο Αθηναίων, εκεί φθάσαμε». • Κατάλαβες, φίλε μου. • Να γυρεύουν • και να κατακυριεύουν • μητροπόλεις • (και βάλε, και βάλε) • ας το αγνοήσωμεν, • αλλά να γυρεύουν και τον Δήμο Αθηναίων; • «Βγήκε η πομπή στον δρόμο και θεωρείται φυσικό αυτό» είπε ο σεβάσμιος • (ενώ στον άμβωνα είναι φυσικό) • και προέτρεψε: «Ο διάβολος κάνει τη δουλειά του κι ο χριστιανός να κάνει τη δική του». • Στην κάλπη, εννοεί. • Στα της Εκκλησίας, δουλειά του ο χριστιανός. •

Στόχος του, • αναλύουν οι σπηλαιολόγοι, • ήταν ο Βαλιανάτος. • Αλλά διαφωνούν οι χαρτορίχτρες, • υποστηρίζοντας ότι ο Προικονήσων «μελετάει και σ’ όλο το χαρτί». • Των υποψηφίων δημάρχων Αθηναίων. •

Μωρέ κι ακόμα παραπέρα. • Αφού τα έβαλε και με την παλαιά εκείνη των ημερών «Μαρία με τα κίτρινα» • -γιαγιούλα πλέον κι αυτή τώρα πια, • αλλά πρόκα ακόμα, φίλε μου, στον οφθαλμό του Προικονήσων- • ως άσμα εις ακολασίας προτρεπτικόν. • «Σερβίρει τη μοιχεία!» αποκάλυψε ο οιστρήλατος • και το τεκμηρίωσε: • «Ποιον αγαπάς καλύτερα / τον άντρα σου ή το γείτονα; • Το ακούς μια φορά, • το ακούς δυο φορές • την τρίτη αρχίζεις και γλυκοκοιτάζεις τον γείτονα • (εμ!) • και μπορεί να έχουμε και τα παρεπόμενα» • -αχού! •

Φαντάσου τώρα οποία «παρεπόμενα» αν θα έχουμε και δήμαρχο που γλυκοκοιτάζει τον γείτονα. • Αφού όλο και κάποιοι θα του την πέφτουν με αιτήματα στις γειτονιές. • Απαπα κακό που μό ’ρτε. •

Γι’ αυτό σου λέω • Ωρα του Μάη μη μας βρει. •

Και σε καλό να μας βγει που αύριο * -μες στου Μαγιού τις εκλογές / τα κάλπικα κουμάσια- • αρχίζει στο Γιούρογκρουπ η συζήτηση για τη μείωση του χρέους. • Ή το φοβήθηκαν και το πάνε Μετά Θαργηλιώνα;