ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεδρίαση με «σόου» βουλευτών

Συνεδρίαση με «σόου» βουλευτών

Την «παράστασή» τους έδωσαν χθες ορισμένοι Ελληνες βουλευτές στους μορφωτικούς ακολούθους πρεσβειών των χωρών της Ευρωζώνης, οι οποίοι είχαν προσκληθεί –στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου– από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων να περιγράψουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους. Οι περισσότεροι Ελληνες βουλευτές έδειξαν πως απλώς ήθελαν να πουν έναν λόγο για το εγχώριο ακροατήριο, κάποιοι αποχώρησαν νωρίς, κάποιοι μπαινόβγαιναν, σχεδόν όλοι ασχολούνταν μόνο με το κινητό τους τηλέφωνο.

Ειδικότερα, ο υπουργός Ν. Φίλης στην περιεκτική ομιλία του ανέφερε ότι περίπου 200.000 πτυχιούχοι ελληνικών ΑΕΙ μετανάστευσαν στο εξωτερικό αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι θα καθιερωθεί από φέτος το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και με ψηφιακό τρόπο (το πρόγραμμα οργανώθηκε αρχικά το 2011). Επί τους παρόντος, το πρόγραμμα θα αφορά τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα ισπανικά, και θα ακολουθήσουν τα ιταλικά, τα τουρκικά, τα αραβικά. Επίσης, εξετάζεται η αλλαγή βιβλίων και η μείωση της ύλης στο σχολείο.

Με τη λήξη της ομιλίας Φίλη, ο πρόεδρος της επιτροπής Κ. Γαβρόγλου (υποδειγματική η διεύθυνση της συνεδρίασης) έδωσε στον Μ. Χαρακόπουλο (Ν.Δ.) τον λόγο. Κι ενώ θα περίμενε κάποιος οι 12 ερωτήσεις του κ. Χαρακόπουλου να καλύψουν την επιτροπή, οι υπόλοιποι βουλευτές είχαν άλλες… βουλές. Και άρχισε το γαϊτανάκι των ερωτώντων που μάλλον ήθελαν να κάνουν επίδειξη.

«Εχοντας ζήσει τον αμερικανικό τρόπο εκπαίδευσης, όπου έφτασα σε επίπεδο διδακτορικού, θέλω να διαβεβαιώσω ότι το μορφωτικό επίπεδο των Ελλήνων είναι πάρα πολύ υψηλό. Πράγματα τα οποία εγώ έμαθα ήδη από το γυμνάσιο εκεί τα μάθαιναν στα πρώτα χρόνια του κολεγίου», είπε η Ελένη Αυλωνίτου (ΣΥΡΙΖΑ). Λίγα έδρανα πιο πίσω καθόταν ο Κ. Ζουράρις (ΑΝΕΛ): «Εγώ υπηρέτησα στο πανεπιστήμιο της Γαλλίας και μάλιστα σε ζώνη “tres saucible”, όπως το λέμε στο Paris 8 στη Saint-Denis. Επειδή η Ελλάδα αυτή τη στιγμή υποφέρει από τις άμεσες παρενέργειες της ιμπεριαλιστικής δραστηριότητας και της αποικιοκρατικής –επί 3-4 αιώνες–, θα ρωτήσω: Πώς οι εκπρόσωποι των πέντε πρώην αποικιοκρατικών δυνάμεων εξηγούν την αξιοσημείωτη αποτυχία του εκπαιδευτικού τους συστήματος, και αν αυτό οφείλεται στο αποικιοκρατικό παρελθόν τους, το οποίο ταλανίζει και την Ελλάδα σήμερα».

«Χρησιμοποιώντας την εμπειρία μου, ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου επί 41 χρόνια, ήθελα να πω ότι οι Ελληνες πανεπιστημιακοί και ερευνητές στη Βρετανία αποτελούν σε σχετικά νούμερα τη μεγαλύτερη εθνική ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι το πανεπιστήμιό μας κάνει μια καλή δουλειά», πρόσθεσε ο Κ. Δουζίνας (ΣΥΡΙΖΑ).

Τους τόνους ανέβασε ο Αθ. Παπαχριστόπουλος (ΑΝΕΛ): «Καλωσορίζω τους μορφωτικούς ακολούθους από χώρες που είναι ή θεωρούνται ότι είναι πολιτισμένες»… Λίγα λεπτά μετά το τέλος της ομιλίας του, αποχώρησε. Το ίδιο και η Αννα Βαγενά (ΣΥΡΙΖΑ) που θυμήθηκε: «Η μη εξάπλωση της ενδοσχολικής βίας οφείλεται και στη δομή της ελληνικής οικογένειας». Κατόπιν οι διπλωμάτες περιέγραψαν τα συστήματα των χωρών τους καταδεικνύοντας την απόσταση του ελληνικού από τα ευρωπαϊκά (π.χ. μεριμνούν για τους οικονομικά αδύναμους μαθητές, πιστοποιούν γνώση ξένων γλωσσών, έχουν αγγλόφωνα προπτυχιακά, ιδιωτικά ΑΕΙ). Κάποιοι μάλιστα δεσμεύτηκαν να στείλουν γραπτές απαντήσεις για ζητήματα που δεν