ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μαθητές αναζητούν λύση στο Κυπριακό

Μαθητές αναζητούν λύση στο Κυπριακό

Γνώρισαν τα τοπωνύμια, τα όρη και τα λιμάνια του νησιού, μέσω του google earth και εργαλείων web2 μεταφέρθηκαν νοητά στα Κατεχόμενα και πέρασαν πλάι από την Πράσινη Γραμμή, διδάχθηκαν την πρόσφατη ιστορία και αναστοχάστηκαν το μέλλον. Τι και αν είναι μόλις τεσσάρων και πέντε ετών; Οι μαθητές του 4ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας συμμετείχαν για δεύτερη χρονιά στο πρόγραμμα «Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες», που διοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, η πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα, το υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του υπουργείου Παιδείας, υπό την αιγίδα του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, αποσπώντας δύο βραβεία. «Η γνωριμία των μαθητών μας με την Κύπρο και κατ’ επέκταση με το κυπριακό πρόβλημα ξεκίνησε την προηγούμενη σχολική χρονιά» εξιστορεί στην «Κ» ο διευθυντής του νηπιαγωγείου, κ. Σεραφείμ Νούκας, «σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, γλώσσα, γεωγραφία και πληροφορική) διερευνήσαμε με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους τη γεωμορφολογία και την ιστορία του νησιού». Το μνημείο, άλλωστε, προς τιμήν των δώδεκα Καρδιτσιωτών πεσόντων και αγνοουμένων στην Κύπρο στην πλατεία Στρατολογίας υπενθυμίζει αέναα στους κατοίκους τον βαρύ απολογισμό της εισβολής για τον τόπο τους.

«Υπηρέτησα τη θητεία μου στην Κύπρο το 1987-88, οπότε θυμάμαι το κλίμα της εποχής» σημειώνει ο κ. Νούκας, που διακρίνεται για την ευαισθησία του στο εν λόγω θέμα. «Τα γεγονότα ήταν ακόμα νωπά, όπως και οι συνέπειές τους». Ο πληθυσμός ένιωθε ευγνωμοσύνη για την παρουσία των Ελλήνων στρατιωτών. «Το βλέπαμε στα μάτια τους, όταν βγαίναμε ως αδειούχοι έξω, όπου μας προσέγγιζαν διανοούμενοι της εποχής», θυμάται ο Καρδιτσιώτης εκπαιδευτικός, που φιλοδοξεί να ωθήσει τη νεότερη γενιά να εμβαθύνει στην ιστορία, αλλά και να αναλογιστεί για το βέλτιστο μέλλον της Κύπρου.

mathites-anazitoyn-lysi-sto-kypriako0
Στιγμιότυπα από τα «γυρίσματα» της ταινίας μικρού μήκους των μαθητών με τίτλο «Απαντες Παρόντες», η οποία αναφέρεται στους δώδεκα πεσόντες και αγνοουμένους της ΠΕ Καρδίτσας στα πολεμικά γεγονότα της Κύπρου το 1974.

mathites-anazitoyn-lysi-sto-kypriako1

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε πέρυσι με τη δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου με κίνηση, μουσική και χορό. «Χωριζόταν σε τρία μέρη, που συμβόλιζαν τη γένεση της Κύπρου, την εισβολή του 1974 και τη μελλοντική εξεύρεση λύσης, σύμφωνη με το διεθνές δίκαιο» εξηγεί ο διευθυντής, «οι τρεις ενότητες συνοδεύονταν από τα αντίστοιχα μουσικά κομμάτια: «Xρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος”, “O χορός των σπαθιών” και “Tης Δικαιοσύνης Ηλιε νοητέ”». Η καλλιτεχνική απόδοση ήταν τέτοια, που το Νηπιαγωγείο απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «ταινία μυθοπλασίας», ξεπερνώντας συναγωνιζόμενους από 245 σχολεία όλων των βαθμίδων, σε Ελλάδα, Κύπρο και ομογένεια.

Οπως ήταν αναμενόμενο, τα παιδιά ξεκίνησαν τη φετινή προσπάθεια με περισσή αυτοπεποίθηση.  «Ηρθαμε σε επικοινωνία με τις οικογένειες των πεσόντων και των αγνοουμένων στην ευρύτερη περιοχή της Καρδίτσας, οι οποίοι μας έκαναν την τιμή να μας δώσουν φωτογραφίες τους», επισημαίνει ο κ. Νούκος. Με άξονα τους εν λόγω δώδεκα ήρωες στήθηκε η φετινή καλλιτεχνική δουλειά των μαθητών, οι «Απαντες Παρόντες», που απέσπασε το πρώτο βραβείο ως ταινία μικρού μήκους. Παράλληλα, τα νήπια με τη βοήθεια των νηπιαγωγών τους δημιούργησαν την «Προσδοκία», ένα σποτ που αφορά την ειρηνική συνύπαρξη Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. «Δύο παιδιά, το ένα μεγαλωμένο στα Κατεχόμενα και το άλλο στο ελεύθερο τμήμα του νησιού, αποφασίζουν να σβήσουν τις διαχωριστικές γραμμές και γεμίζουν τον χάρτη με κόκκινες καρδιές», περιγράφει ο Καρδιτσιώτης εκπαιδευτικός το σενάριο που κέρδισε το πρώτο βραβείο. Η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα στη Λευκωσία. Σημαντικές διακρίσεις σε άλλες κατηγορίες απέσπασαν εξίσου το 10ο Δημοτικό Κορίνθου, το 9ο Δημοτικό Βέροιας, το 3ο Δημοτικό Παλλήνης, το Νηπιαγωγείο Παραλίμνιου κ.ά.