ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πυρά και κριτική για το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ

Πυρά και κριτική για το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ

Απώλεια ψυχραιμίας υποδηλώνουν οι αντιδράσεις του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου μετά το μπαράζ αντιδράσεων στο τελικό κείμενο για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Κόμματα της αντιπολίτευσης, φορείς γονέων, αλλά και μεγάλο μέρος των ΜΜΕ (ακόμη και φίλα προσκείμενων στην κυβέρνηση) άσκησαν κριτική στο σχέδιο. Ο κ. Γαβρόγλου, σχολιάζοντας πρωτοσέλιδο τίτλο που έκανε λόγο για κατάργηση του αδιάβλητου των Πανελλαδικών, ανέφερε (Ρ/Σ News 247) ότι, «αν ήμουν της λογικής να τρέχω σε εισαγγελείς και να καταγγέλλω τα fake news, για το πρωτοσέλιδο θα έπρεπε να παρέμβει ο εισαγγελέας» και προσέθεσε ότι «οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα γίνουν όπως γίνονται και τώρα».

Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε στην τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως –προχθές είχε ασκήσει οξεία κριτική στο σχέδιο, καταλήγοντας με τη φράση «πολύ κακό για το τίποτα»– λέγοντας ότι «αυτήν τη φορά η κ. Κεραμέως έμεινε μετεξεταστέα και δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλές ελπίδες για να προβιβαστεί: δεν κατάφερε να διαβάσει προσεκτικά και να κατανοήσει ένα σχέδιο που συζητείται εδώ και πολλούς μήνες. Είναι απίστευτα τα ρητορικά σχήματα με τα οποία γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί η άγνοια. Την ενημερώνουμε όμως ότι στο υπουργείο κάνουμε δωρεάν μαθήματα για όσους έχουν δυσκολίες κατανόησης των θέσεών μας».

Από την πλευρά της, η κ. Κεραμέως, σχολιάζοντας χθες στην «Κ» την απάντηση του κ. Γαβρόγλου, δήλωσε: «Ο κ. υπουργός αποφεύγει επί μακρόν να απαντήσει στην ουσία της κριτικής μας κατά του διαρκώς εξαγγελλόμενου και (ευτυχώς) ποτέ νομοθετούμενου “νέου” συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κριτική συγκεκριμένη και στοιχειοθετημένη, όπως η κατηγοριοποίηση των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον καιάδα της πλήρους απαξίωσης, η μη αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του λυκείου, η δημιουργία απολυτηρίων πολλών ταχυτήτων απουσία τράπεζας θεμάτων, η υποβάθμιση των κλασικών γραμμάτων, η πολυδαίδαλη δομή του συστήματος».

ΚΚΕ, Ποτάμι

Το ΚΚΕ ανέφερε ότι «και μόνο το γεγονός ότι φέρνει αλλαγές για τη σημερινή Β΄ Λυκείου, δύο μόλις μήνες πριν από τη λήξη του σχολικού έτους, αντιμετωπίζοντας τους μαθητές σαν πειραματόζωα, δείχνει το άγχος της κυβέρνησης να φτιάξει ένα λύκειο – φροντιστήριο – εξεταστικό κέντρο όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματά ουσιαστικά στην Α΄ Λυκείου». Το ΚΚΕ προσθέτει ότι «οι μεγάλες αλυσίδες φροντιστηρίων πανηγυρίζουν για τις προτάσεις της κυβέρνησης για το λύκειο και βλέπουν νέα αύξηση της πελατείας τους».

Για «άτολμες αλλαγές που δεν αλλάζουν το τοπίο, αλλά απλώς προσπαθούν να διευκολύνουν κάποιες καταστάσεις ενόψει των εκλογών» μίλησε ο Γεώργιος Μαυρωτάς από το Ποτάμι. «Οι όποιες αλλαγές, όμως, ειδικά στα θέματα της Παιδείας, θα πρέπει να γίνονται με το βλέμμα στις επόμενες γενιές και όχι στις επόμενες κάλπες», προσέθεσε ο ίδιος.

Τέλος, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος έκανε λόγο για «ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο σε ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού». Για το ίδιο θέμα το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ) μαζί με το Συντονιστικό Μαθητών έχουν εξαγγείλει για τη Δευτέρα συλλαλητήρια στην Αθήνα (12 το μεσημέρι από τα Προπύλαια) και σε άλλες πόλεις.