ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες επιθέσεις σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ

Νέες επιθέσεις σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ

Στην Ανω Ηλιούπολη, στη Μεταμόρφωση, στο Μενίδι και στο κέντρο της Αθήνας άγνωστοι επιτέθηκαν το Σαββατοκύριακο, για πολλοστή φορά, σε τέσσερα λεωφορεία του ΟΑΣΑ θέτοντας σε κίνδυνο επιβάτες και οδηγούς, ενώ η διοίκηση του οργανισμού παραμένει ανήμπορη να θωρακίσει επιβάτες, εργαζομένους, αλλά και την περιουσία του. Παρά τις ποικίλες εξαγγελίες για ενίσχυση της αστυνόμευσης, μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι εξακολουθούν και πιάνουν βάρδια «μετά φόβου Θεού» και δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει. «Παλιότερα γνωρίζαμε ότι υπήρχαν επικίνδυνες περιοχές στις οποίες τα φαινόμενα ήταν συστηματικά, όπως π.χ. το Μενίδι ή ο Ασπρόπυργος», εξηγεί στην «Κ» ο Ηλίας, οδηγός του ΟΑΣΑ. «Πλέον δεν ξέρουμε από πού θα μας έρθει», δηλώνει ο ίδιος και παραθέτει την έντονη ανησυχία των εργαζομένων, η οποία μετατρέπεται σε αγανάκτηση.

Το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου έσπασε το παράθυρο του οδηγού του λεωφορείου της γραμμής 237 στην Ανω Ηλιούπολη από πυροβολισμό αεροβόλου όπλου, χωρίς ευτυχώς να προκληθεί τραυματισμός. Το περιστατικό σημειώθηκε όταν ο οδηγός ακινητοποίησε το όχημα επί της οδού Θράκης στη στάση «Θεσσαλία».

Την ίδια ημέρα, λίγο πριν από τις 8 το βράδυ, άγνωστοι έσπασαν τα τζάμια λεωφορείου της γραμμής Α10 (Στ. Λαρίσης – Αχαρναί), τρεις στάσεις πριν από το τέρμα. Λίγη ώρα νωρίτερα, στις 6.40 μ.μ., άγνωστοι εισήλθαν στην οδό Στουρνάρη σε λεωφορείο της γραμμής Α7 που εκτελούσε το δρομολόγιο «Κάνιγγος – Κηφισιά» και έσπασαν τα ακυρωτικά μηχανήματα.

Η επόμενη επίθεση σημειώθηκε την Κυριακή στη Μεταμόρφωση. Αγνωστοι επιτέθηκαν το βράδυ με πέτρες σε λεωφορείο της γραμμής Β9 «Χαλκοκονδύλη – Μεταμόρφωση», στο ύψος του υπουργείου Γεωργίας. Από την επίθεση έσπασε το τζάμι της μεσαίας πόρτας, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανένας από τους επιβάτες.

Σε κίνδυνο

Μπορεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο να έχει περιορίσει τα αντίστοιχα περιστατικά που σημειώνονταν στο παρελθόν στο μετρό και στον ηλεκτρικό, ωστόσο τα λεωφορεία φαίνεται ότι δεν υπάρχει τρόπος να θωρακιστούν. Οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να επισημαίνουν ότι η σωματική τους ακεραιότητα τίθεται καθημερινά σε κίνδυνο, ενώ πλέον και οι ίδιοι οι επιβάτες είναι επιφυλακτικοί.