ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρεμιέρα με δυσκολίες για την Πανεπιστημίου

Πρεμιέρα με δυσκολίες για την Πανεπιστημίου

Σημαντικές δυσκολίες στη μετακίνησή τους αντιμετώπισαν οι οδηγοί χθες, πρώτη ημέρα περιορισμού κυκλοφορίας των Ι.Χ. στη λεωφόρο Πανεπιστημίου σε δύο λωρίδες, στο πλαίσιο εφαρμογής του σχεδίου ανάπλασης «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» του Δήμου Αθηναίων. Από νωρίς το πρωί έως και τις 10.30 χθες, Δευτέρα, τα αυτοκίνητα ήταν σχεδόν ακινητοποιημένα στους περισσότερους δρόμους του κέντρου, ενώ ιδιαίτερα επιβαρυμένη ήταν και η άνοδος της Συγγρού από το ύψος της Νέας Σμύρνης, η λεωφόρος Βουλιαγμένης, καθώς και η λεωφόρος Αμαλίας, αλλά και η Βασιλίσσης Σοφίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες το κέντρο της πόλης ήταν «ελεύθερο» από συγκεντρώσεις και πορείες για πρώτη φορά έπειτα από πολλές ημέρες. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισαν για τα αυτοκίνητα οι οδοί Βασιλίσσης Ολγας και Ηρώδου Αττικού, ενώ από το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής στη λεωφόρο Πανεπιστημίου δημιουργήθηκε μια λωρίδα αποκλειστικής χρήσης ΜΜΜ, ένας ποδηλατόδρομος κατά μήκος όλης της λεωφόρου από το Σύνταγμα έως την Ομόνοια και ένας πεζόδρομος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των Ι.Χ. να περιοριστεί σε δύο λωρίδες. Προς το παρόν, στην οδό Πανεπιστημίου έχουν τοποθετηθεί κώνοι και πλαστικά παραπετάσματα για να οριοθετηθεί η χρήση των λωρίδων, ωστόσο σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων –καιρού επιτρέποντος– έως το τέλος της εβδομάδας θα βαφτεί το οδόστρωμα με διαφορετικά χρώματα ανάλογα με την προβλεπόμενη χρήση.

premiera-me-dyskolies-gia-tin-panepistimioy0
Κυκλοφοριακό κομφούζιο επικρατούσε χθες, τις πρωινές κυρίως ώρες, στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού από το ύψος της Νέας Σμύρνης (φωτ. INTIME NEWS).

Η Δημοτική Αστυνομία σε μεγάλο βαθμό έχει αναλάβει τη «διαπαιδαγώγηση» των πολιτών όσον αφορά τη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα που σταδιακά διαμορφώνεται στο κέντρο της πόλης, με τους αστυνομικούς να δίνουν μάχη συνεννόησης με τους οδηγούς, που προσπαθούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει.

Χθες σε διάφορα σημεία της οδού Πανεπιστημίου εργάζονταν συνεργεία, ενώ στη διασταύρωση με την οδό Αμερικής είχαν τοποθετηθεί και οι μπογιές για τη σήμανση του δρόμου. Αρκετοί οδηγοί, αποδίδοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα σε εργασίες επί του οδοστρώματος, ξεσπούσαν: «Ρε παιδιά, δευτεριάτικα τι σας έπιασε και κλείνετε τον δρόμο».

Από την πλευρά της Τροχαίας Αττικής αναγνωρίζεται ότι η επιβάρυνση σε πολλούς δρόμους του λεκανοπεδίου ήταν μεγάλη, χαρακτηρίζουν όμως «λογικό και αναμενόμενο αυτό που συνέβη χθες, πρώτη μέρα εφαρμογής των ρυθμίσεων». Εκπρόσωπος της Τροχαίας ανέφερε στην «Κ» ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα αξιοποιηθεί ώστε να συλλεγούν στατιστικά στοιχεία σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο που προκαλείται.

premiera-me-dyskolies-gia-tin-panepistimioy1

Υπομονή και κατανόηση από τους πολίτες για την ταλαιπωρία ζητεί ο Δήμος Αθηναίων, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι θα είναι πρόσκαιρη. «Είναι απολύτως κατανοητό και αναμενόμενο ότι μιας τέτοιας κλίμακας παρέμβαση που αποδίδει 50.000 τετραγωνικά μέτρα ελεύθερου χώρου στους πολίτες –πρόκειται για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που έχει γίνει– στο κέντρο θα είχε συνέπειες στην κυκλοφορία των οχημάτων. Ωστόσο, με βάση τις κυκλοφοριακές μελέτες που έχουν γίνει, η κατάσταση θα βελτιωθεί όσο περνούν οι ημέρες», τονίζει στην «Κ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για την αστική ανάπλαση Βασίλειος – Φοίβος Αξιώτης.

Προτεραιότητα

Η συνήθεια είναι δύσκολο να αλλάξει, ωστόσο οι οδηγοί σύντομα θα επιλέξουν εναλλακτικές διαδρομές, δηλώνει. «Ο περιορισμός της χρήσης Ι.Χ. στο κέντρο είναι κεντρική πολιτική επιλογή του Δήμου Αθηναίων. Αμεση προτεραιότητά μας είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και η κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η οδός Πανεπιστημίου θα αλλάξει μορφή», τονίζει. Ωστόσο, ο αντιδήμαρχος εξηγεί ότι σε κάθε περίπτωση πρόκειται για πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας». «Χθες η πόλη δέχθηκε το πρώτο σοκ. Ωστόσο παρακολουθούμε τα στοιχεία και είμαστε έτοιμοι να βελτιστοποιήσουμε τις παρεμβάσεις όπου χρειάζεται», καταλήγει.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσουν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην πλατεία Συντάγματος. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν δύο πιάτσες ταξί στην οδό Οθωνος και επί της οδού Καραγιώργη Σερβίας. Παράλληλα, οι λωρίδες κυκλοφορίας στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος θα περιοριστούν σε 4 από 6 που είναι σήμερα, έτσι ώστε επίσης να αποδοθεί χώρος στους πεζούς και στα ποδήλατα.