ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εν αναμονή εγκρίσεων από την Ε.Ε. για κατασκευή του Πάτρα – Πύργος

Εν αναμονή εγκρίσεων από την Ε.Ε. για κατασκευή του Πάτρα – Πύργος

Το πρώτο «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG Regio), που εξασφαλίζει τη συνέχιση του έργου και στην επόμενη προγραμματική περίοδο, πήρε το υπουργείο Υποδομών για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου. Οπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, έπεται η έγκριση από ακόμα δύο διευθύνσεις της Ε.Ε., οι οποίες αν δοθούν εγκαίρως δεν είναι ανέφικτο, ακόμα και με την παροχή πριμ επιτάχυνσης, ο άξονας να ολοκληρωθεί έως το 2023.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό-σκούπα για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μετά την αρνητική απόφαση του ΣτΕ, θα καλέσει τους συμμετέχοντες από τον προηγούμενο διαγωνισμό να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Το ζητούμενο όμως είναι αν η GD Infrastrutture, που είναι η πρώτη επιλαχούσα, θα μπορέσει να συμμετάσχει καθώς κηρύχθηκε έκπτωτη από το Πάτρα – Πύργος.

Χθες, ο κ. Καραμανλής μίλησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για τις εξελίξεις γύρω από το πολύπαθο έργο. «Συμφωνήσαμε για ένα έργο 310 εκατ. ευρώ και όχι 510 εκατ. ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός του προϋπολογισμός επί Σπίρτζη. Εχουμε λάβει έγκριση από την DG Regio, που μας είπε ότι από τη στιγμή που δεν κατατέμνουμε το έργο θα μας εξασφαλίσει τη συνέχισή του και στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Και έχουμε στείλει την πρώτη ειδοποίηση στην DG Grow, ζητώντας να εγκριθεί η δυνατότητα να επαναφέρουμε το κομμάτι στον παραχωρησιούχο. Θα ακολουθήσει της DG Comp, που θα μας πει αν η συμφωνία έχει ζητήματα μη συμβατής κρατικής ενίσχυσης. Το “μπαλάκι” είναι τώρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πιέζουμε για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες το ταχύτερο δυνατόν», ανέφερε.

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι ο άξονας Πάτρας – Πύργου θα έχει διόδια (0,06 ευρώ/χλμ., δηλαδή διέλευση 4,3 ευρώ για ένα Ι.Χ.). Σημείωσε ότι ο στόχος ολοκλήρωσης του έργου το 2023 δεν έχει εγκαταλειφθεί: «Ο χρόνος υλοποίησης κατασκευής είναι 36 μήνες. Είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε και πριμ να το κάνουμε και πιο γρήγορα» ανέφερε, υποστηρίζοντας ότι με την παραχώρηση του έργου το Δημόσιο θα εξοικονομήσει 25 εκατ. ευρώ.

Ακτιο – Αμβρακία

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον διαγωνισμό-σκούπα για το Ακτιο – Αμβρακία. Οπως εξήγησε, μετά την αρνητική απόφαση του ΣτΕ (που ακύρωσε την απόφαση διάλυσης του διαγωνισμού του 2018 προς προκήρυξη νέου), το υπουργείο υποχρεωτικά θα συνεχίσει με τον παλαιό διαγωνισμό. «Βγήκε η απόφαση του ΣτΕ. Στην ουσία, μας αναγκάζει αυτή η απόφαση να πάμε πίσω στον διαγωνισμό του ’18. Επομένως είναι αγώνας να τελειώσουμε το 2023. Αρα, δεν γίνεται καινούργιος διαγωνισμός. Πάμε πίσω, καλούμε τις εταιρείες, γίνεται επικαιροποίηση όλων των πιστοποιητικών τους και στην ουσία, προχωράμε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή για το Ακτιο – Αμβρακία», ανέφερε.

Οπως προκύπτει, λοιπόν, οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό (η GD Infrastrutture, η ΜΕΤΚΑ και η ΑΒΑΞ) θα κληθούν μέσα στο επόμενο διάστημα να ανανεώσουν όλα τα πιστοποιητικά και να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Το ερώτημα είναι κατά πόσον η GD Infrastrutture, που ήταν και η πρώτη επιλαχούσα μετά τον αποκλεισμό της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ, θα μπορέσει τελικώς να συμμετάσχει ή θα έχει πρόβλημα λόγω της έκπτωσής της από εργολαβία του Πάτρα – Πύργος. «Το έργο έχει γίνει το σύγχρονο γεφύρι της Αρτας. Από τα 44 χλμ. έχουν γίνει μόνο τα 15 χλμ., και αυτά με κόστος 6,1 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.