ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πριν από την παραγγελία ελέγxουμε τους όρους και τα «ψιλά γράμματα»

Σερφάροντας στο Διαδίκτυο, οι πειρασμοί είναι πολλοί. Οι αγορές όλου του κόσμου βρίσκονται στα πόδια μας, χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα ανοίγουν τις πόρτες τους και μας περιμένουν να τα εξερευνήσουμε, χωρίς ουρές στα ταμεία και «πιεστικές» πωλήτριες.

Η εικόνα όμως είναι παραπλανητική. Οι αγορές μέσω Ιντερνετ κρύβουν παγίδες και καλό θα είναι πριν προβούμε στο μεγάλο… κλικ, να γνωρίζουμε τι πρέπει να προσέχουμε.

– Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το online κατάστημα που μας ενδιαφέρει. Αναζητήστε στην ιστοσελίδα του πού εδρεύει, το τηλέφωνο επικοινωνίας κ.λπ. Οι εταιρείες που διαθέτουν και φυσική διεύθυνση είναι γενικά πιο αξιόπιστες.

– Μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα για το προϊόν που προτίθεστε να αγοράσετε. Εάν οι πληροφορίες που παρέχονται δεν είναι αρκετές, αναζητήστε τις μέσω e-mail.

– Διαβάστε προσεκτικά τους όρους της αγοραπωλησίας -και τα «ψιλά γράμματα». Ενδέχεται να υπάρχουν κρυφοί όροι που αυξάνουν σημαντικά το κόστος, όπως, π.χ. μεταφορικά έξοδα. Επίσης, εάν οι συναλλαγές γίνονται σε συνάλλαγμα, ελέγξτε τις ισοτιμίες.

– Πολύ σημαντικό είναι να εξασφαλίσετε εγγύηση για το προϊόν που θα αγοράσετε, καθώς και να μάθετε τι ισχύει σε περίπτωση επιστροφής του, εάν υπάρχει τεχνική υποστήριξη, τι γίνεται εάν αποδειχθεί ελαττωματικό, φθάσει σπασμένο κ.λπ.

– Ελέγξτε εάν η ιστοσελίδα διαθέτει μηχανισμό ασφαλών συναλλαγών. Το http στην αρχή της διεύθυνσης γίνεται https; Εχει κλείσει το λουκέτο στην κάτω γραμμή του browser σας; Για να είστε σίγουροι, πηγαίνετε από το μενού Files στα Properties και ελέγξτε τα πιστοποιητικά ασφαλείας του site.

– Μη δίνετε τα στοιχεία σας εάν η εταιρεία δεν σας διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να τα κοινοποιήσει αλλού.

– Κρατήστε ένα αντίγραφο της φόρμας παραγγελίας ως αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά.

– Εξοικειωθείτε με τη νομοθεσία σχετικά με τα δικαιώματά σας ως διαδικτυακού καταναλωτή. Το INKA, η ΕΚΠΟΙΖΩ, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μπορούν να σας βοηθήσουν.

– Σκεφθείτε καλά αν χρειάζεστε πραγματικά το προϊόν που θέλετε να αγοράσετε. H δυνατότητα αγορών με ένα απλό κλικ του ποντικιού μπορεί να μας κάνει να υπερβάλλουμε.