ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μέχρι το τέλος του έτους έτοιμη η γέφυρα Τσακώνας

2808s1tsak1

Στο 90% βρίσκεται πλέον ο νέος αυτοκινητόδρομος Λεύκτρου-Σπάρτης, με στόχο να δοθεί στην κυκλοφορία σε λίγους μήνες. Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών ολοκληρώνει τις διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία Μορέας και τις τράπεζες, προκειμένου να αναθεωρήσει τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Το έργο επισκέφθηκε χθες ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, προαναγγέλλοντας την παράδοση της τοξωτής γέφυρας Τσακώνας μέχρι το τέλος του έτους.

Η γέφυρα Τσακώνας αποτελεί το τελευταίο κομμάτι που απομένει για την ολοκλήρωση του τμήματος Παραδεισίων-Τσακώνας, του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης-Καλαμάτας. Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008 με έξοδα του ελληνικού Δημοσίου (όπως όλο το τμήμα Παραδεισίων-Τσακώνας) και μετά την ολοκλήρωσή της θα παραδοθεί προς διαχείριση στην κοινοπραξία Μορέας. Το έργο έχει μήκος 300 μέτρων και θα γεφυρώσει την περιοχή που κατολίσθησε το 2003, λίγα χρόνια αφότου είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία. «Στη θέση της καταστροφικής διαδικασίας, που συντελέστηκε εδώ πριν από πολλά χρόνια λόγω κακοτεχνιών, συντελείται σήμερα ένα μεγάλο επίτευγμα της μηχανικής. Ενα σπουδαίο έργο, το οποίο κατασκευάζουν Ελληνες μελετητές και κατασκευαστές, Ελληνες επιστήμονες, μηχανικοί και νομίζω ότι γι’ αυτό χρειάζονται συγχαρητήρια σε όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια», δήλωσε κατά την επίσκεψή του ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Η γέφυρα Τσακώνας είναι ένα έργο με πολλές προκλήσεις. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, πρόκειται για τη δεύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος, μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Η γέφυρα αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο, μήκους 40 μ., είναι ουσιαστικά η «βάση» της γέφυρας, στην οποία στηρίζονται τα δύο χαλύβδινα τόξα (ύψους 30 μ.), από τα οποία αναρτάται το υπόλοιπο κατάστρωμα της γέφυρας (260 μ.). Συνολικά εκτιμάται ότι κόστισε 19 εκατ. ευρώ και ότι θα παραδοθεί στο τέλος του έτους.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε στη συνέχεια το οδικό τμήμα Λεύκτρου-Σπάρτης, μήκους 47 χιλιομέτρων. «Ο έργο είμαι βέβαιος ότι σε λίγους μήνες θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, γιατί ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες, προκειμένου να φέρουμε στη Βουλή τη νέα αναθεωρημένη σύμβαση», ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε η «Κ» τον περασμένο Μάρτιο, το Δημόσιο, έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία Μορέας και τις τράπεζες, δέχεται να καλύψει για λογαριασμό του Μορέα το χρηματοδοτικό κενό του έργου, με τη μορφή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας (σ.σ.: από την αρχική σύμβαση παραχώρησης ο Μορέας δικαιούνταν επιδότηση, εφόσον ο κυκλοφοριακός φόρτος ήταν χαμηλός. Η επιδότηση αυτή, που ξεκινά να καταβάλλεται μετά την ολοκλήρωση του έργου, είναι το περισσότερο 199 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας). Το ποσό αυτό εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας. Ωστόσο, το τελικό ποσό θα οριστεί ανάλογα με την έλλειψη χρηματοδότησης για την εξυπηρέτηση των δανείων.