ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καινοτόμες start up κατακτούν σταδιακά και τη γεωργία

Καινοτόμες start up  κατακτούν σταδιακά και τη γεωργία

Το μέλι με ταχίνι, ο ανθός αλατιού με μπαχαρικά, το γλυκό του κουταλιού παστέλι είναι μερικά από τα ελληνικά εδέσματα που θα έχουν την «τιμητική» τους στο συνεδριακό κέντρο της Plaza Mayor στο Μεντεγίν της Κολομβίας. Ενα παγκόσμιο πρωτάθλημα -διαφορετικό από τα άλλα- θα λάβει χώρα στις 15 Μαρτίου στη Λατινική Αμερική. Το Future Agro Challenge, ένας διεθνής επιχειρηματικός διαγωνισμός για start up στον πρωτογενή και αγροδιατροφικό τομέα που γεννήθηκε στην Ελλάδα, μετρά ήδη τρία χρόνια ζωής και φιλοξενείται φέτος στη Νότιο Αμερική. H καινοτομία στη γεωργία έχει πολλάκις παραμερισθεί, ωστόσο κρίνεται επιτακτική ανάγκη η ενεργοποίησή της. Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών εκτιμά ότι οι επενδύσεις στον τομέα της γεωργίας πρέπει να αυξηθούν περισσότερο από 50%. Στο πλαίσιο, λοιπόν, του Παγκόσμιου Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας, μια ομάδα από τη Χιλή, το Ισραήλ, το Μαρόκο, το Κιργιζιστάν, το Πακιστάν, την Παλαιστίνη, το Περού, τη Ρωσία, το Σουδάν και την Ελλάδα, φιναλίστ έκαστος στην πατρίδα τους, θα ανταγωνιστούν βάσει της επιχειρηματικής τους ιδέας. Το έπαθλο δεν έχει ακόμα γνωστοποιηθεί, ωστόσο το FAC έχει ώς τώρα βραβεύσει δέκα εταιρείες με συνολικά 500.000 ευρώ από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ ο παγκόσμιος νικητής FAC 2014 έγινε δεκτός στον Λευκό Οίκο!

«Θελήσαμε να δώσουμε βήμα στον Ελληνα παραγωγό» λέει στην «Κ» η κ. Δήμητρα Παρασκευοπούλου από την Ava’s Farm, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον διαγωνισμό. «Εμείς συστηνόμαστε ως ένα market place, δεν είμαστε άλλο ένα e-shop, γιατί περιλαμβάνουμε πολλά e-shops μαζί» διευκρινίζει η μία εκ των τριών ανθρώπων που συναποτελούν τη νεοφυή επιχείρηση, η οποία μετρά τρία χρόνια στην αγορά. «Δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο μικρό παραγωγό από την Ελλάδα να ανοίξει άμεσα (σε μία μέρα) και χωρίς κόστος ένα e-shop, όπου μπορεί να παρουσιάσει από τρία έως… εκατό προϊόντα» εξηγεί η κ. Παρασκευοπούλου, «μόνον επί της πώλησης εισπράττουμε εμείς 17% της τιμής». Η απαλλαγή από πραγματικούς «μεσάζοντες» έχει ως αποτέλεσμα πολλά εκ των προϊόντων, σπάνια και ποιοτικά, να πωλούνται μέχρι και 70% φθηνότερα.

Στην καινοτόμα πλατφόρμα, που διατίθεται σε ελληνικά και αγγλικά, έχουν ήδη εγγραφεί 200 παραγωγοί από όλη την Ελλάδα, ενώ 70 εξ αυτών είναι πραγματικά ενεργοί».

«Στην πρώτη μας προσέγγιση οι παραγωγοί ήταν πολύ επιφυλακτικοί, το κλίμα, όμως, συν τω χρόνω άλλαξε άρδην» θυμάται η κ. Παρασκευοπούλου. «Οι καταναλωτές από την άλλη, υπήρξαν εξαρχής ενθουσιώδεις, επειδή έχει γίνει κοινή συνείδηση ότι τα ποιοτικά εδέσματα προέρχονται από μικρούς παραγωγούς». Φυσικά, έπειτα από κάθε αγορά και δοκιμή, έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν τα προϊόντα. «Ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα δυσεύρετα είδη, όπως το βάμμα και το μη επεξεργασμένο αλάτι» καταλήγει η πρωτεργάτις της Ava’s Farm, της φάρμας δηλαδή της μάνας – Γης.