ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετέωρη η αξιολόγηση σχολείων

Μετέωρη η αξιολόγηση σχολείων

Αξιολόγηση στα ελληνικά δημόσια σχολεία τέλος, ορίζει το υπουργείο Παιδείας! Αυτό συνάγεται από τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Νίκου Φίλη, ο οποίος ανέφερε ότι δεν έχει καταλήξει για τον τρόπο αξιολόγησης. Μάλιστα, κατηγόρησε ότι έως τώρα επιχειρήθηκε μια κατ’ ευφημισμόν αξιολόγηση και πλέον μίλησε για «αποτίμηση». Ωστόσο, το ελληνικό σχολείο θεωρείται βέβαιο ότι θα κινείται στο τέλμα της ήσσονος προσπάθειας και της απουσίας οποιασδήποτε αξιολόγησης, αποτίμησης και οι γονείς θα… προσεύχονται να τύχει στο παιδί τους καλός δάσκαλος στα παιδιά τους. Διότι ακόμη και η αυτοαξιολόγηση είναι μία διαδικασία που αρνείται ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι συνδικαλιστές του ήταν μεταξύ όσων αντέδρασαν στην αποτίμηση-αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου όταν επιχειρήθηκε το 2011.

Ειδικότερα, μιλώντας χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά τη συζήτηση για την επιλογή ηγεσιών των Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων, ο κ. Φίλης ανέφερε ότι «δεν έχουμε καταλήξει στον τρόπο που θα γίνει η κατά την άποψη του υπουργείου αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». Ωστόσο, υποστήριξε ότι «η εκπαίδευση δεινοπάθησε από τους σχεδιασμούς μιας κατ’ ευφημισμόν αξιολόγησης, η οποία απέβλεπε στην τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι στην ενίσχυσή τους, στη στερέωσή τους, στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς και σε ιδιαίτερα δύσκολες επιπλέον συνθήκες, εκπαιδευτικό έργο που επιτελούν. Σας το λέω από εμπειρία, από συζήτηση με εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων, από τον Γενάρη και μετά του ’15, έχει πνεύσει ένας άνεμος ελευθερίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς».

Βεβαίως, το κλίμα τρομοκρατίας για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αξιολόγηση το καλλιέργησαν οι συνδικαλιστές της Αριστεράς για ευνόητους μικροπολιτικούς λόγους. Ωστόσο, το σχετικό προεδρικό διάταγμα 152/13 πουθενά δεν προβλέπει απόλυση εκπαιδευτικού ή ποσόστωση «κακών» εκπαιδευτικών με μισθολογικές κυρώσεις, ενώ τελικά η αξιολόγηση «πάγωσε». Μόνο μερίδα διευθυντών σχολείων την «πέρασαν», αλλά τα αποτελέσματα δεν έχουν εκδοθεί.

Στοχοποίηση

Οσοι αντιδρούσαν στην αξιολόγηση, στοχοποιούσαν ακόμη και τους εκπαιδευτικούς που υποστήριζαν και μετείχαν στην αυτοαξιολόγηση. Μία διαδικασία που γινόταν, όπως όριζε ο νόμος και το Π.Δ. 152, με απόφαση του συλλόγου των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου. Ιδού πώς εξήρε χθες ο κ. Φίλης τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων: «Για εμάς ο σύλλογος των καθηγητών (σημ.: υπάρχουν και οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί…) δεν είναι ένα διοικητικό όργανο, είναι κάτι περισσότερο. Είναι αυτός που με συλλογικό τρόπο και με προσωπική ευθύνη των συμμετεχόντων θα μπορεί να εμπνεύσει μια αποτελεσματική, σύγχρονη και δημοκρατική λειτουργία συνολικά του σχολείου. Η εκπαίδευση είναι σχέσεις, βεβαίως, είναι σχέσεις σε πολλά επίπεδα εντός και εκτός του σχολείου, αλλά οι σχέσεις αυτές, είναι λογικό να αποδίδουν ενόσω δομούνται πάνω σε ένα πνεύμα δημοκρατίας και τολμώ να πω, και ελευθερίας στο σχολείο». Αυτό ακριβώς επεδίωκε η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, την οποία υπονόμευσαν οι συνδικαλιστές διαφόρων αποχρώσεων και πολιτικών αφετηριών.

Πυρά Δημήτρη Καμμένου κατά Νίκου Φίλη

Για προσπάθεια αλλοίωσης του ορθόδοξου χαρακτήρα της Ελλάδας κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ο Δημήτρης Καμμένος, βουλευτής των ΑΝΕΛ, κυβερνητικού εταίρου του ΣΥΡΙΖΑ. Εξαιτίας των εμποδίων που θέτει στις επισκέψεις σε σχολεία εγκύκλιος του Νίκου Φίλη –η εγκύκλιος παρότι γενική, ερμηνεύεται ότι στρέφεται κατά ιερέων, καθώς εκδόθηκε ύστερα από καταγγελίες εκπαιδευτικών κατά της επίσκεψης μητροπολιτών σε σχολεία–, ο κ. Καμμένος ζήτησε χθες από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να πάρει άμεσα θέση «για τη νέα κρίση». «Ο κ. Φίλης πρέπει να συνειδητοποιήσει πως η χώρα μας είναι συνυφασμένη με την Εκκλησία και την Ορθοδοξία» τόνισε, συμπληρώνοντας: «Η απαγόρευση των εκπροσώπων της Εκκλησίας να επισκέπτονται τα σχολεία και να αναπτύσσουν ισχυρή και άμεση σχέση και επαφή με τη νεολαία, την ώρα που δίνονται άδειες για δημιουργία τζαμιών στην Αθήνα και για επισκέψεις των μαθητών σε μουσεία Ισλαμικής Τέχνης, δημιουργεί δυστυχώς συνειρμικά υπόνοιες για προσπάθεια αλλοίωσης του ορθόδοξου χαρακτήρα της χώρας».