ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε λειτουργία τίθενται σταδιακά οι 1.000 «έξυπνες στάσεις» λεωφορείων

Σε λειτουργία τίθενται σταδιακά οι 1.000 «έξυπνες στάσεις» λεωφορείων

Πρεμιέρα χθες για τις έξυπνες στάσεις, οι οποίες αρχίζουν σταδιακά να τίθενται σε κανονική λειτουργία με στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Υστερα από σημαντικές καθυστερήσεις ξεκίνησε χθες η εφαρμογή της τηλεματικής χωρίς όμως να παρέχεται η παραμικρή πληροφόρηση για το ποιες στάσεις τίθενται σε λειτουργία ή ποια δρομολόγια διαθέτουν τα σχετικά συστήματα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τηλεματικός εξοπλισμός στα οχήματα (υπολογιστής, κονσόλα οδηγού, οθόνη) έχει τοποθετηθεί σε 1.150 από τα συνολικά 2.000 οχήματα που περιλαμβάνονται στο έργο. Συγκεκριμένα, κατά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης, 1.750 θερμικά λεωφορεία και 250 τρόλεϊ θα διαθέτουν το σύστημα. Ελλείψεις παρατηρούνται, σύμφωνα με πληροφορίες, και στην εγκατάσταση των συστημάτων στις συνολικά 1.000 στάσεις, που θα μετατραπούν σε «έξυπνες». Ωστόσο από χθες που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών ότι το έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία, ουδείς γνωρίζει πού μπορεί να συναντήσει «έξυπνες στάσεις». Τη στιγμή που οι χρήστες των δύο μέσων λάβουν την απαραίτητη ενημέρωση, θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν τον ακριβή  χρόνο  διέλευσης των οχημάτων, γεγονός το οποίο δεν αναμένεται  να  περιορίσει άμεσα την αναμονή τους στις στάσεις, παρέχει  όμως τη δυνατότητα ενός  σχετικού  προγραμματισμού. Η σταδιακή  εφαρμογή  του  έργου ξεκίνησε  χθες και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Απρίλιο.

Η τηλεματική προσφέρει ενημέρωση για:

• Τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων.

• Εκτακτα περιστατικά μέσω φωτεινών μηνυμάτων.

• Ατομα με Ειδικές Ανάγκες μέσω ηχητικής ενημέρωσης με το πάτημα κομβίου στον στύλο της στάσης.

• Τις θέσεις οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω στον χάρτη, την άφιξη του επόμενου οχήματος, την πλησιέστερη στάση στον χάρτη, καθώς και τη βέλτιστη διαδρομή μέσω εφαρμογής σε έξυπνες συσκευές (έξυπνα κινητά, τάμπλετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές). Τα κέντρα ελέγχου του ΟΑΣΑ θα επιβλέπουν τα δρομολόγια σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό, διαχείριση και εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.