ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στον «αέρα» το εμπορευματικό έργο ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στον «αέρα» το εμπορευματικό έργο ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Το κλείσιμο των συνόρων μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ κινδυνεύει να σηματοδοτήσει το τέλος του εμπορευματικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς για δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα δεν εκτελούνται τα προγραμματισμένα δρομολόγια της εταιρείας μέσω Ειδομένης.

Η υπόθεση της μη διέλευσης των εμπορευματικών συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ειδομένη έχει μετατραπεί σε βραχνά για την εταιρεία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ορατό πλέον κίνδυνο να αρχίσει να βλέπει τα άλλα τρένα να περνούν. Το πλήγμα στην υπό αποκρατικοποίηση εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ είναι ανεπανόρθωτο, καθώς κινδυνεύει να χάσει μεγάλους πελάτες εν μέσω της προσπάθειάς της να ορθοποδήσει, ώστε να προσελκύσει  επενδυτικό ενδιαφέρον.

Από τη Δευτέρα, οπότε και έχει κλείσει η σιδηροδρομική γραμμή, οι συρμοί της Cosco, που ήταν προγραμματισμένοι να περνούν από την Ειδομένη, εκτελούν πλέον το δρομολόγιο μέσω Βουλγαρίας. Σημειώνεται ότι κάθε ημέρα εκτελούνται ένα έως δύο δρομολόγια.  

Η υπομονή των μεγάλων πελατών της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι η HP και η SONY, έχει φτάσει στα όριά της, καθώς το πλεονέκτημα της διέλευσης από την Ελλάδα έχει ήδη χαθεί. Η εναλλακτική οδός που είναι η βουλγαρική κοστίζει επιπλέον περίπου 5.000-10.000 ευρώ ανά συρμό, συν τις αποζημιώσεις που οφείλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταβάλει στους πελάτες της για την καθυστέρηση. Σημειώνεται ότι το υπερβάλλον κόστος βαρύνει τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Καθυστερούν τα έργα

Παράλληλα, τα εμπορευματοκιβώτια που ταξιδεύουν μέσω Βουλγαρίας αντί ΠΓΔΜ «φορτώνονται» επιπλέον 1,5 ημέρα διαδρομής. Σημειώνεται ότι ο αποκλεισμός των συνόρων με την ΠΓΔΜ ήρθε να προστεθεί στα υφιστάμενα παράπονα των ξένων πελατών (που έχουν συνάψει συμφωνίες με την Cosco ώστε να μεταφέρεται το φορτίο τους διά θαλάσσης έως τον Πειραιά και στη συνέχεια σιδηροδρομικώς προς τη Βόρεια Ευρώπη) για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής. Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν οι ξένοι κολοσσοί ότι θα αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα έργα καθυστερούν και πλέον διαμαρτύρονται ότι «κάθε τρεις και λίγο κάτι συμβαίνει στην Ελλάδα». Η σημερινή κατάσταση γεννά σκέψεις αποχώρησης από την Ελλάδα, η οποία πλέον μόνο θεωρητικώς εξυπηρετεί ταχύτερα τις μετακινήσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη είχε παραμείνει τον περασμένο Νοέμβριο αποκλεισμένη από πρόσφυγες και μετανάστες για 25 ημέρες, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μετρήσει απώλειες που ξεπερνούσαν το 1,5 εκατ. ευρώ. Στις αρχές Μαρτίου η απόφαση της ΠΓΔΜ να «σφραγίσει» τα σύνορα με το πρόσχημα ότι η σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί σημείο διέλευσης μεταναστών επιβεβαίωσε την αδυναμία των ελληνικών αρχών να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου.