ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οδηγοί «ειδικών αποστολών» στο κέντρο της Αθήνας

Οδηγοί «ειδικών αποστολών» στο κέντρο της Αθήνας

Ολο και δυσκολεύει η καθημερινότητα των οδηγών λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα. «Υπάρχουν συνάδελφοι που αρνούνται να επιβιβαστούν σε οχήματα τα οποία περνούν από το Πολυτεχνείο» περιγράφουν οι εργαζόμενοι των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). «Δεν υπάρχει τρόπος να πείσεις κάποιον που έχει υποστεί επίθεση με μολότοφ, ή που φοβάται ότι θα υποστεί εμπρησμό, να κάνει το δύσκολο δρομολόγιο» λένε εργαζόμενοι στα τρόλεϊ. Και μόνο το γεγονός ότι ο πρόεδρος των εργαζομένων στα τρόλεϊ κ. Νίκος Ξυδάκης κάνει λόγο για πιο «μαθημένους» και εξοικειωμένους οδηγούς, αποκαλύπτει την ανορθόδοξη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις συγκοινωνίες της Αθήνας. «Εκείνοι που κινούνται συστηματικά στο κέντρο της πόλης, είναι λίγο πιο προετοιμασμένοι απέναντι στις επιθέσεις, έχουν ταχύτερα αντανακλαστικά» εξηγεί ο κ. Ξυδάκης. Ομως το να συνηθίζεις τη βία, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, σημειώνει στην «Κ» ένας άλλος οδηγός, ο οποίος εξηγεί ότι «ως σωματείο δεν μπορούμε να ζητήσουμε επισήμως την αύξηση της αστυνόμευσης στην περιοχή, διότι στοχοποιούμαστε έναντι των μπαχαλάκηδων ακόμη περισσότερο».

Προχθές το βράδυ ακόμη τρία οχήματα τρόλεϊ έπεσαν «θύματα» της βίας «αγνώστων», ενώ δύο εξ αυτών είχαν μέσα επιβάτες κατά τη διάρκεια της επίθεσης που σημειώθηκε έξω από το Πολυτεχνείο. Οι δράστες βγήκαν από την οδό Τοσίτσα, κατέβασαν τους επιβάτες και έκαψαν με μολότοφ τα τρόλεϊ. Τα δύο καταστράφηκαν ολοσχερώς, ενώ το τρίτο υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές.

«Η οδός Στουρνάρη και το τμήμα έξω από το Πολυτεχνείο είναι απροσπέλαστα για εμάς» περιγράφει ο τεχνικός των ΟΣΥ Αποστόλης Ραυτόπουλος. «Τη μία μέρα αποφασίζει η διοίκηση να μην περνούν από εκεί τα λεωφορεία, κάτι το οποίο προφανώς δεν αποτελεί λύση και την άλλη ανακαλούν την απόφαση. Ουσιαστικές κινήσεις δεν έχουμε δει και η βία απλώς συνεχίζεται» υποστηρίζει ο κ. Ραυτόπουλος.

Η αστυνομία προχώρησε σε προσαγωγές 10 υπόπτων το βράδυ της Δευτέρας. Ο νεαρότερος εξ αυτών ήταν 17 ετών και ο μεγαλύτερος 30. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. δεν προέκυψε κάποιο στοιχείο που να τους ενοχοποιεί για την επίθεση. Τελικά όλοι αφέθηκαν ελεύθεροι. Οδηγοί, επιβάτες και κάτοικοι της περιοχής απλώς αναμένουν το επόμενο περιστατικό.

«Δεν είναι τυχαία αυτά που γίνονται» εκτιμά ο κ. Ξυδάκης, ο οποίος εξηγεί ότι όλη η αυτή κατάσταση οδηγεί σε ένα συνεχές «παιχνίδι με τις ανθρώπινες ψυχές, επιβάτες και εργαζομένους». «Εμείς δεν έχουμε τρόπο να αντιδράσουμε» δηλώνει ο ίδιος, υποστηρίζοντας ότι «αν ακινητοποιήσουμε τα οχήματα ως ένδειξη διαμαρτυρίας μετά το περιστατικό, ποιον ακριβώς θα τιμωρήσουμε; Απλώς τον κόσμο που δεν θα μπορεί να πάει στη δουλειά του». «Ποιος είναι ο στόχος τελικά, δεν μπορώ να καταλάβω; Μπορεί κάποιος να βλέπει σε έναν εργαζόμενο ή σε ένα όχημα ολόκληρο το σύστημα;» αναρωτιέται.

Την τελευταία τριετία έχουν καταστραφεί ολοσχερώς έξι τρόλεϊ, ενώ δεκάδες οχήματα έχουν υποστεί φθορές με μεγάλο κόστος επισκευής. Το μέγεθος της προχθεσινής ζημιάς ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ. Η αξία του ενός τρόλεϊ που κάηκε (12μετρο) ανέρχεται σε 450.000 ευρώ, ενώ η ζημιά από την καταστροφή του αρθρωτού τρόλεϊ υπολογίζεται σε 620.000 ευρώ. Οι ζημιές στο τρίτο όχημα δεν έχουν εκτιμηθεί ακόμη.

Στο μεταξύ, τη στιγμή που καίγονταν τα τρόλεϊ στο Πολυτεχνείο, άγνωστοι κατέστρεφαν έξι ακυρωτικά μηχανήματα στον σταθμό «Ειρήνη» των ΗΣΑΠ, ενώ την περασμένη Παρασκευή κατέστρεψαν στον σταθμό «ΚΑΤ» του ηλεκτρικού 4 μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και 8 ακυρωτικά. Κοινό σύνθημα και αίτημα των «αγνώστων» που βανδαλίζουν ανενόχλητοι τον εξοπλισμό των συγκοινωνιών, οι… «ελεύθερες συγκοινωνίες».

Ολοι οι εμπλεκόμενοι ζητούν ενίσχυση της αστυνόμευσης στην πόλη, ενώ ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης ζήτησε την παραίτηση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Τόσκα.