ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέο «πρόσωπο» αποκτά ο σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά

Με την εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος για την κατασκευή διαδρόμων που διευκολύνουν την κίνηση εντός και εκτός των σταθμών του Ηλεκτρικού, ατόμων με ειδικές ανάγκες, ολοκληρώνεται η ανάπλαση του σταθμού του ΗΣΑΠ στον Πειραιά. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και στόχο έχει να βοηθήσει άτομα χωρίς όραση να κινηθούν στους δύσκολους χώρους επιβίβασης και αποβίβασης των σταθμών του ΗΣΑΠ και μάλιστα στις ώρες αιχμής.

Οπως εξηγεί στην «K» ο πρόεδρος του ΗΣΑΠ κ. Παναγιώτης Λάμπος «η επίστρωση του δαπέδου με ειδικό διάδρομο θα ξεκινά ακριβώς από την είσοδο του σταθμού. Από τη στιγμή της άφιξης το άτομο με ειδικές ανάγκες, καθώς θα χρησιμοποιεί το ειδικό ραβδί, θα ανιχνεύει τον χώρο. Ειδικά πλακάκια με γραμμώσεις θα υποδεικνύουν την διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει για να εκδώσει εισιτήριο, να το ακυρώσει και να φτάσει στην αποβάθρα του σταθμού. Μόλις φτάσει εκεί, άλλο είδος πλακιδίων, με μικρούς κύκλους στην επιφάνειά τους, θα ειδοποιούν ότι πρόκειται για σημείο με υψηλό κίνδυνο. Εκεί θα σταματάει και θα περιμένει».

Οι ειδικοί αυτοί διάδρομοι θα κατασκευαστούν σε όλους τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και με αυτόν τον τρόπο η χώρα μας -επιτέλους- θα εναρμονιστεί με την κοινοτική οδηγία που προβλέπει την τυποποίηση αυτών των διαδρόμων σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Παράλληλα, όμως, προχωρούν και οι εργασίες ανάπλασης του σταθμού που παρά τις αρχικές εξαγγελίες καθυστέρησαν αρκετά. «Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορέσαμε να συντονίσουμε τους δύο εργολάβους» λέει ο πρόεδρος του ΗΣΑΠ «με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος».

Το βέβαιον όμως είναι ότι με την εκπνοή του 2003 οι σταθμοί του ΗΣΑΠ θα έχουν αλλάξει εικόνα. Ηδη εκταμιεύονται 30 δισεκατομμύρια δραχμές και τα χρήματα αυτά θα δαπανηθούν όχι μόνο για την ανάπλαση των σταθμών αλλά και την ανανέωση του τροχαίου υλικού. Παράλληλα ένα σεβαστό ποσό θα δοθεί και για σημαντικές εικαστικές παρεμβάσεις που θα υλοποιήσουν σύγχρονοι Ελληνες καλλιτέχνες.

Το ζητούμενο πάντως σε αυτή την προσπάθεια είναι να διατηρηθεί η φυσιογνωμία των σταθμών που έχουν σαφή αρχιτεκτονικά στοιχεία που θα πρέπει να διατηρηθούν και να μη χαθεί η ιστορικότητα του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.