ΚΟΣΜΟΣ

Οδηγοί λεωφορείων έστησαν μπλόκα στην Αιώνια Πόλη

21italy_touris

Η χθεσινή ημέρα δεν ήταν σαν όλες τις άλλες στη Ρώμη. Εκατοντάδες τουριστικά λεωφορεία παρεμπόδισαν την κίνηση στο οδικό δίκτυο της Αιώνιας Πόλης για πολλές ώρες. Οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων, με αυτόν τον τρόπο, διαμαρτυρήθηκαν για μια μελλοντική απαγόρευση πρόσβασης των λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο της πόλης, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί η ρύπανση και να πέσουν τα επίπεδα θορύβου. Οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων και τα στελέχη των εταιρειών που τα διαχειρίζονται διαδήλωσαν σε πολλές περιοχές της Ρώμης, μεταξύ των οποίων και η κεντρική πιάτσα Βενέτσια, κατά της απόφασης της δημάρχου της Αιώνιας Πόλης, Βιρτζίνια Ράγκι, και του δημοτικού συμβουλίου. Η απαγόρευση προσέγγισης των τουριστικών λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης θα αρχίσει να εφαρμόζεται την πρώτη Ιανουαρίου.

Εκπρόσωποι της τουριστικής βιομηχανίας παραπονέθηκαν ότι οι νέοι κανόνες, οι οποίοι περιορίζουν και την κίνηση των πιο ρυπογόνων λεωφορείων, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό πλήγμα για την τουριστική άνθηση της πόλης και θα επιφέρουν δυσάρεστες συνέπειες και σε άλλους τομείς, όπως είναι τα εστιατόρια και τα καταστήματα.

Ωστόσο, οι δημοτικοί άρχοντες φαίνονται αποφασισμένοι να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους, τονίζοντας ότι έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου προκειμένου να μειωθούν η ατμοσφαιρική ρύπανση και οι ζημίες που υφίστανται ιστορικά μνημεία όπως το Κολοσσαίο. Επίσης η ύπαρξη λιγότερων λεωφορείων θα σημαίνει ότι οι πεζοί θα έχουν μεγαλύτερη ασφάλεια. «Ο καιρός που τα λεωφορεία κυκλοφορούσαν στην πόλη πέρασε ανεπιστρεπτί», δήλωσε ο Ράγκινγκ, μέλος του αντικαθεστωτικού Κινήματος των 5 Αστέρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η απαγόρευση των τουριστικών λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο της Αιώνιας Πόλης. Και προηγούμενοι δημοτικοί άρχοντες είχαν προσπαθήσει να ψηφίσουν ανάλογα μέτρα, αλλά είχαν αποτύχει παταγωδώς.

Τρεις ζώνες

Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα, το κέντρο της Αιώνιας Πόλης χωρίζεται σε τρεις τομείς. Μία «ερυθρή ζώνη», εκεί όπου βρίσκονται και τα περισσότερα ιστορικά μνημεία, όπως είναι η φημισμένη Φοντάνα ντι Τρέβι, δεν θα είναι προσπελάσιμη από τα τουριστικά λεωφορεία παρεκτός και αν διαθέτουν ειδική άδεια. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι υποσχέθηκαν περισσότερους χώρους στάθμευσης στην «πράσινη ζώνη», ώστε να μπορούν με ευκολία να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τους επιβάτες τους. Στην «πράσινη ζώνη» ανήκει και η Πόλη του Βατικανού. Ετσι, κάποιος από την «πράσινη ζώνη» μπορεί να επισκεφθεί τα διάφορα μνημεία με τα πόδια ή με δημόσιες συγκοινωνίες. Το σύστημα, όμως, είναι τριζωνικό και η «κίτρινη ζώνη» είναι εκεί όπου υπάρχουν χώροι για μακροχρόνια στάθμευση.

Τέλος, οι διαχειριστές των τουριστικών λεωφορείων θα μπορούν να αγοράζουν ημερήσιες άδειες πρόσβασης αντί για ετήσιες, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.