ΚΟΣΜΟΣ

Αγνοούνται 15 σε ναυάγιο

Οι ελπίδες για ανεύρεση επιζώντων από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Μπόου Μάρινερ» ήταν ελάχιστες σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις αξιωματούχων της αμερικανικής ακτοφυλακής. Δεκαπέντε μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου αγνοούνταν, μεταξύ τους και τρεις Ελληνες αξιωματικοί, ο 52χρονος πλοίαρχος Ευστράτιος Κάβουρας, ο 42χρονος υποπλοίαρχος Σπύρος Μελλές και ο 47χρονος A΄ μηχανικός Λευτέρης Λεγαντής. Το πλοίο, υπό σημαία Σιγκαπούρης, ανήκε στη νορβηγική Ονφελ και ελεγχόταν από τον νορβηγικό νηογνώμονα, ενώ τεχνική διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου ήταν η ελληνική Ceres Hellenic Shipping του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού.

Δεν απειλείται το οικοσύστημα

Λίγες ώρες μετά την έκρηξη του πλοίου, ελικόπτερα της ακτοφυλακής περισυνέλεξαν έξι μέλη του πληρώματος, που νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο της Βιρτζίνια. Το «Μπόου Μάρινερ», μήκους 170 μέτρων και χωρητικότητας 39.000 τόννων, βυθίστηκε τη νύχτα του Σαββάτου προς την Κυριακή, ενώ έπλεε ανοικτά της Βιρτζίνια, με προορισμό το Χιούστον του Τέξας, έμφορτο 11.000 τόννων αιθανόλης. H ακτοφυλακή της Βιρτζίνια ανακοίνωσε χθες ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες των υδάτων, που δεν ξεπερνούν τους επτά βαθμούς Κελσίου, δεν επιτρέπουν την επιβίωση, χωρίς ειδικό εξοπλισμό, για πάνω από λίγες ώρες. Οι αμερικανικές αρχές ανέφεραν χθες ότι το φορτίο αιθανόλης του πλοίου δεν απειλεί το οικοσύστημα της περιοχής. H αιθανόλη του «Μπόου Μάρινερ» προοριζόταν για εταιρεία καλλυντικών στο Τέξας. Μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί στις Αρχές το φορτίο καυσίμων του «Μπόου Μάρινερ», που μετέφερε συνολικά 182 τόννους καυσίμου ντίζελ και 730 τόννους μαζούτ. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της αμερικανικής ακτοφυλακής, όμως, η σχετικά μικρή κηλίδα πετρελαίου που είχε σχηματισθεί δεν απειλεί το περιβάλλον, διότι κινείται ανατολικά, μακριά από τις αμερικανικές ακτές.

Αν και τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν εξακριβωθεί, η επικεφαλής της ακτοφυλακής στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Σάλι Μπράις O’ Χάρα, ανέφερε χθες ότι στο δεξαμενόπλοιο σημειώθηκε μεγάλη έκρηξη, προτού αυτό παρουσιάσει μεγάλη κλίση δεξιά. Οι ειδικοί της αμερικανικής ακτοφυλακής εκτιμούν ότι η έκρηξη σημειώθηκε σε μία από τις έξι δεξαμενές αποθήκευσης της αιθανόλης, που βρίσκονταν στην πλώρη του πλοίου. Το πλήρωμα εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 3 το πρωί της Κυριακής (ώρα Ελλάδος), ενώ ελικόπτερο της ακτοφυλακής προσέγγισε το δεξαμενόπλοιο μία ώρα αργότερα, για να περισυλλέξει αρχικά εννέα ναυαγούς. Τρεις από αυτούς, όμως, υπέκυψαν στα εγκαύματά τους κατά τη μεταφορά σε νοσοκομεία της Βιρτζίνια. Χθες το απόγευμα, τα σωστικά συνεργεία ανέφεραν ότι εντόπισαν και ανέσυραν από τη θάλασσα άλλες τρεις σορούς ναυαγών, αγνώστου ταυτότητας. H κυβέρνηση της Σιγκαπούρης εξουσιοδότησε τις αμερικανικές αρχές να πραγματοποιήσουν έρευνα για τα αίτια του ναυαγίου. H νορβηγική εταιρεία, σε ανακοίνωσή της την Κυριακή, επεσήμανε ότι το δεξαμενόπλοιο είχε ναυπηγηθεί στη Γιουγκοσλαβία το 1982, ενώ σε περσινή επιθεώρηση του νηογνώμονα διαπιστώθηκαν πέντε προβλήματα, τα οποία επιδιορθώθηκαν.