ΚΟΣΜΟΣ

Αυστηροί κανόνες της Ε.Ε. για «μαύρα κουτιά»

Αυστηροί κανόνες της Ε.Ε. για «μαύρα κουτιά»

ΠΑΡΙΣΙ. Φαίνεται ότι η διεθνής κοινότητα πήρε το μάθημά της από την εξαφάνιση του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών και την άκαρπη, επί του παρόντος, αναζήτησή του στα βάθη του Ινδικού Ωκεανού. Οι εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Πτητικής Ασφάλειας (ΕASA) χθες κατέθεσαν κάποιες προτάσεις χάρη στις οποίες θα είναι ευκολότερη η εξιχνίαση των αιτίων κάθε αεροπορικού δυστυχήματος.
Ειδικότερα οι εμπειρογνώμονες πρότειναν την επιμήκυνση του χρόνου μαγνητοφώνησης των ομιλιών μέσα στο πιλοτήριο σε 20 ώρες από το τελευταίο δίωρο πτήσης που ίσχυε έως σήμερα. Ενας από τους πονοκεφάλους όσων έχουν επιφορτιστεί με την εξεύρεση των αιτίων της εξαφάνισης της πτήσης ΜΗ370 είναι ότι δεν θα μάθουν ποτέ τι διημείφθη στο πιλοτήριο κατά την κομβικής σημασίας στιγμή που το αεροσκάφος έκανε στροφή προς Δυσμάς, μία ώρα περίπου μετά την απογείωση. Επίσης οι νέες προτάσεις επαναφέρουν κάποιες από τις συστάσεις που είχαν γίνει μετά το δυστύχημα της πτήσης AF447 της Air France που κατέπεσε το 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό στα ανοικτά της Βραζιλίας.

Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η μεταβολή της συχνότητας στην οποία εκπέμπουν σήμα τα μαύρα κουτιά. Η εκπομπή σήματος χαμηλότερης συχνότητας θα επιτρέπει στο ηχητικό σήμα -μέσα στο νερό- να ταξιδεύει μακρύτερα. Κάτι τέτοιο, πιστεύουν οι εμπειρογνώμονες, θα βοηθούσε στον ευκολότερο εντοπισμό των μαύρων κουτιών της ΜΗ370. Eπίσης προτείνεται η αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών των μαύρων κουτιών από τις 30 στις 90 ημέρες. Η αναζήτηση των μαύρων κουτιών της πτήσης ΜΗ370 κατέστη πολύ δυσκολότερη ακριβώς επειδή μετά 30 ημέρες έπαψε η εκπομπή σήματος.

Για να ισχύσουν οι προτάσεις θα πρέπει να γίνουν δεκτές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τέλος, τις τελευταίες ημέρες συναντώνται στην Καμπέρα εκπρόσωποι της Αυστραλίας, της Μαλαισίας και της Κίνας προκειμένου να συμφωνήσουν από κοινού στο πώς θα εξελιχθεί η νέα φάση της υποθαλάσσιας έρευνας για τον εντοπισμό του χαμένου αεροσκάφους της Air Malaysia. Την ίδια στιγμή, διεθνής επιτροπή ειδικών πρόκειται να επαναξιολογήσει όλα τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από την έρευνα προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι η αναζήτηση γίνεται στη σωστή περιοχή του Ινδικού Ωκεανού.