ΚΟΣΜΟΣ

Τα Starbucks στην πατρίδα του εσπρέσο

Τα Starbucks στην πατρίδα του εσπρέσο

ΡΩΜΗ. Το πρώτο της βήμα στην πατρίδα του εσπρέσο σχεδιάζει να κάνει την επόμενη χρονιά η αμερικανική αλυσίδα καφέ Starbucks, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Financial Times. Το πρώτο κατάστημα στο Μιλάνο αναμένεται να ανοίξει μέσα στο 2017.

Η αμερικανική αλυσίδα καφέ Starbucks εκπληρώνει αυτό που ο διευθύνων σύμβουλος της Χάουαρντ Σουλτς χαρακτηρίζει ένα όνειρο 30 ετών, ανέφερε το χθεσινό φύλλο των FT. Η μακρά αναμονή πριν από την είσοδό της στην Ιταλία, παρά το γεγονός ότι έχει ανοίξει χιλιάδες καταστήματα στην υπόλοιπη Ευρώπη, αντανακλά τον σκληρό ανταγωνισμό που μπορεί να περιμένει η αμερικανική εταιρεία στην πατρίδα του εσπρέσο και του καπουτσίνο. Στην Ιταλία έχει ήδη παρουσία η εταιρεία McCafe της McDonald’s, αλλά με μικρό μερίδιο αγοράς.

Αντίθετα, το 90% της αγοράς καταλαμβάνουν ανεξάρτητα καφέ, σύμφωνα με τη Euromonitor. «Το όνειρο της εταιρείας ανέκαθεν ήταν κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί ο κύκλος και να ανοιχτούμε προς την Ιταλία, αλλά δεν ήμασταν έτοιμοι», δήλωσε ο Σουλτς σε ανακοίνωσή του. Η εταιρεία Starbucks δήλωσε ότι ο «εσπρέσο προφανώς θα είναι ο πρωταγωνιστής» στην Ιταλία, αλλά ότι δεν έχει ακόμα καταλήξει στο μενού των καταστημάτων της. Η κίνηση της εταιρείας ακολουθεί την απόπειρα μιας άλλης αμερικανικής αλυσίδας να φέρει στην αγορά της γείτονος χώρας την αμερικανική εκδοχή ενός κλασικού ιταλικού φαγητού. Πέρυσι τον Οκτώβριο, η Domino’s Pizza ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ανοίξει κατάστημα στην Ιταλία.

Οπως επισήμανε η εφημερίδα Guardian, πρόκειται για μια συμβολική κίνηση εκ μέρους της εταιρείας Starbucks, που μετρά 45 χρόνια, και του διευθύνοντα συμβούλου της, ο οποίος στη δεκαετία του ‘80 πραγματοποίησε μια επίσκεψη στο Μιλάνο και τη Βερόνα και αποφάσισε να εισάγει τον εσπρέσο και τα παράγωγά τους στις ΗΠΑ. Η ιδέα είχε τεράστια επιτυχία, με αποτέλεσμα τα Starbucks να εξελιχθούν σε κυριάρχη φίρμα στον χώρο των αφεψημάτων.

Η παρουσία της εταιρείας στην Ευρώπη είναι μεν αισθητή, αλλά όχι τόσο έντονη όσο σε άλλες αγορές. Στη βρετανική αγορά μπήκε το 1998, και συνολικά υπάρχουν 2.400 υποκαταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, που αποτελούν το 10% της παρουσίας της εταιρείας παγκοσμίως.